کد خبر: 760659
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
منابع آگاه خبر داده‌اند در شِشُمین روز مذاکرات صلح یمن گفت‌وگوهای سیاسی ادامه پیدا خواهد کرد و نماینده سازمان ملل تلاش می‌کند گفت‌وگوها را تمدید کند.
فارس: قرار است ساعت 12 ظهر به وقت محلی سوئیس (14:30-تهران) نشست تکمیلی هیأت میهنی یمن (انصار الله و کنگره مردمی) با هیأت ریاض برگزار شود.

خبرنگار اعزامی به سوئیس گزارش داد که این نشست به ادامه بررسی مسائل مربوط به روند سیاسی در یمن و طرح احتمالی آینده سیاسی این کشور که به وسیله هیأت میهنی این یمن ارائه شده بود، اختصاص پیدا می‌کند.

بر اساس این خبر «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل می‌خواهد با راضی کردن هیأت ریاض و مذاکره با هیأت میهنی یمن گفت‌وگوها را تمدید کند اما منابع آگاه خبر داده‌اند که سفیر آمریکا در یمن که در حاشیه این نشست حضور دارد از دادن چراغ سبز به ولد الشیخ خودداری می‌کند.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین گزارش داده که توافق‌هایی میان دو هیأت مذاکره کننده بر سه موضوع از جمله توقف درگیری‌ها و ضعیت حقوق بشری ایجاد شده گرچه این خبر هنوز تأیید نشده است.

در پی درگیری‌های لفظی اعضای هیأت ریاض که روز گذشته در جلسه خصوصی رؤسای هیأت‌های مذاکره کننده یمنی رخ داده بود روابط اعضای هیأت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن دچار تنش شده است.

پیشتر گزارش شده که اسماعیل ولد الشیخ روز یکشنبه (امروز) که شِشُمین روز از مذاکرات صلح یمن به شمار می‌آید در شهر برن کنفرانسی خبری خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار