کد خبر: 759633
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از بسته شدن پرونده پی ام دی ایران توسط شورای حکام آژانس بین المللی اتمی گفت: این یک روز مهم برای تعامل ما با ایران است.
تسنیم: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس عصر روز سه شنبه ضمن استقبال از بسته شدن پرونده ادعایی پی ام دی ایران توسط شورای حکام آژانس بین المللی اتمی گفت: این یک روز مهم برای تعامل ما با ایران است.

وی افزود: یک تحقیق چهار ساله از احتمال وجود ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران مختومه شد و آژانس از هم اکنون می تواند (کارش را) بر روی تایید و رصد (اجرای) توافق هسته ای تاریخی ایران که در ماه جولای گذشته صورت گرفت، متمرکز کند.

هاموند اضافه کرد: «اجرای کامل توافق همراه با پایبندی ایران با افزایش بازرسی ها و تایید فعالیت ها، موثرترین راه برای اطمینان یافتن از بابت این مساله است که ایران برنامه هسته ای نظامی را دنبال نمی کند و در نتیجه، این امر به تامین امنیت منطقه کمک کرده و اجازه می دهد که ایران بار دیگر با جامعه بین الملل تعاملش را از سر بگیرد.»

گفت: «ما چشم به راه مشاهده تکمیل فعالیت های موردنیاز باقی مانده از سوی ایران قبل از روز اجرای توافق که می تواند رخ دهد و منجر به لغو تحریم ها شود، هستیم.»

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه پرونده ادعایی ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران موسوم به 'پی.ام.دی' را پس از 12 سال مناقشه وجنجال بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با اجماع بست تا روند اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 (برجام) آغاز شود.

پرونده ادعایی موسوم به پی.ام. دی مجموعه ای از ادعاهای بدون مدرک در خصوص فعالیت های هسته ای ایران است که سال هاست توسط برخی کشورهای غربی تکرار می شود اما گزارش اخیر 'یوکیا آمانو' مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، بی اساس بودن آن را نشان داد وشورای حکام آژانس نیز با اجماع و تصویب قطعنامه ای، این پرونده را مختومه اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار