کد خبر: 754666
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
فرمانده كل سپاه در رزمايش بزرگ الي بيت‌المقدس با حضور 120 گردان رزمي تأكيد كرد
رزمايش بزرگ الي بيت‌المقدس روزهاي پنج شنبه و جمعه با حضور بيش از 120 گردان رزمي در منطقه عمومي قم برگزار شد
 رزمايش بزرگ الي بيت‌المقدس روزهاي پنج شنبه و جمعه با حضور بيش از 120 گردان رزمي در منطقه عمومي قم برگزار شد. اين رزمايش با هدف آزادسازي قدس شريف از دست دشمن فرضي انجام و در برنامه اصلي رزمايش، ماكتي از مسجدالاقصي توسط بسيجيان فتح شد. در روز اصلي برگزاري اين رزمايش سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه، سردار محمد شيرازي رئيس دفتر فرمانده معظم كل قوا و سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين با حضور در منطقه رزمايش از يگان‌هاي حاضر در ميدان بازديد كردند. همچنين در اين رزمايش هواپيماهاي توكانو و بالگردهاي نيروي هوا- فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اسلامي نيز به همراه نيروهاي عمل‌كننده به انهدام اهداف دشمن پرداختند.

  خنثي شدن توطئه‌هاي امنيتي عليه ايران
به گزارش فارس، سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز جمعه با حضور در رزمايش بزرگ الي‌بيت‌المقدس از حضور و آمادگي همه‌جانبه گردان‌هاي الي‌بيت‌المقدس كه از شش استان در اين رزمايش حضور يافته‌اند بازديد كرد. سرلشکر جعفری با بيان اينكه بسيج كاركردها و عملكردهاي معجزه‌آسايي داشته كه با اقتدار، چشم همگان را به خود دوخته است، تصريح كرد: كشورهاي دنيا امروز حسرت داشتن نيروي بسيج را كه با ايمان و انگيزه مقتدرانه در صحنه است مي‌خورند. فرمانده كل سپاه به كاركردهاي مختلف بسيج اشاره و به كاركرد امنيتي، دفاعي آن تأكيد كرد و گفت: بسيج در جنگ نرم سياسي، فرهنگي و در كمك به رفع آسيب‌هاي اجتماعي كاركردهاي مهمي انجام داده است كه البته كاركرد دفاعي و امنيتي بسيج در پاسخ به تهديدات عملكردي معجزه‌آسا بوده است.
وي به دستاوردهاي حضور همه جانبه بسيج در صحنه اشاره كرد و گفت: صدور انقلاب اسلامي از دستاوردهاي حضور بسيج در صحنه است كه ما در جهان شاهد اين حضور هستيم و خدا را بابت چنين لطفي سپاسگزاريم. فرمانده كل سپاه با اظهار اميدواري از حضور مستحكم و مقاوم‌تر بسيج در صحنه خاطرنشان كرد: آمادگي‌هاي دفاعي و امنيتي بسيج امروز قابل تقدير است، امروز شاهد تشكيل 500 گردان بسيجي در گردان‌هاي امام حسين و 1500 گردان بيت‌المقدس در كشور هستيم كه گردان‌هاي بيت‌المقدس در لايه‌هاي حمايتي اول و دوم قرار دارند و همه اينها براي دفاع از انقلاب اسلامي آمادگي دارند كه اميدواريم اين آمادگي همواره حفظ شود. سرلشكر جعفري با بيان اينكه اين اولين بار است كه گردان‌هاي امام حسين(ع) و بيت‌المقدس رزمايش مشتركي برگزار مي‌كنند، ابراز اميدواري كرد كه اين نوع كار مشترك به طور مستمر دنبال شود. وي حضور همه جانبه و هوشيارانه بسيج در صحنه را عامل اصلي اقتدار و امنيت پايدار در كشور دانست و به دستاوردهاي اين حضور اشاره كرد و گفت: اتحاد و هماهنگي نيروهاي مدافع انقلاب اسلامي در سوريه، عراق، لبنان، يمن و ديگر كشورها دستاورد حضور بسيج در صحنه است و ما مي‌دانيم كه از دشمني دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي هيچ چيزي كم نشده است. فرمانده كل سپاه به حوادث پاريس اشاره كرد وگفت: در حادثه پاريس و ناامني‌هاي اروپا ما شاهديم كه تهديدات از ايران فراتر هم رفته است و البته مطمئنيم كه هدف اصلي آنها ايران و انقلاب اسلامي است.
وي افزود: دشمنان براي ناامن‌كردن ايران تلاش‌هاي زيادي كردند اما اشراف اطلاعاتي و امنيتي ما توطئه‌هاي آنها را خنثي كرده است. آنها مي‌دانند كه ديگر نمي‌توانند باجمهوري اسلامي با زبان زور سخن بگويند چراكه جمهوري اسلامي به يك قدرت برتر منطقه تبديل شده است. همچنين نيروهاي مستقر در اين رزمايش از مقابل فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي رژه رفتند و سرلشكر جعفري از آمادگي همه جانبه نيروهاي بسيج مستقر در رزمايش بزرگ الي‌بيت‌المقدس سان ديد.

  مقياسي 120 مرتبه كوچك‌تر از حد واقعي
همچنين سردار رباني معاون عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز جمعه طي سخناني در رزمايش الي‌بيت‌المقدس، اظهار داشت: در اين رزمايش نيروي هوافضاي سپاه پشتيباني هوايي و آتش در عمق روي اهداف فرضي را اجرا مي‌كند.
وي افزود: در این رزمایش بالگردهاي نيروي هوافضاي سپاه در منطقه حضور داشتند و به دنبال آن بخشي از اهداف فرضي توسط هواپيماهاي «توكانو» مورد هدف قرار گرفتند. رباني بر همين اساس يادآور شد: يكي از مأموريت‌هاي نيروي هوافضاي سپاه پشتيباني هوايي از نيروهاي سطحي است كه هم اكنون عمليات پشتيباني هوايي از نزديك يگان‌هاي عمل‌كننده به وسيله دو فروند بالگرد در منطقه و عمق رزمايش در حال بمباران اهداف مشاهده مي‌شوند. معاون عمليات سپاه تصريح كرد: به دليل محدوديت‌هايي كه در زمين داشتيم، به ناچار مقياس اجراي رزمايش را 120 مرتبه كوچك‌تر از مقياس واقعي طراحي و سناريوسازي كرده‌ايم.

   آزادي فرضي قدس اشغالي
بنا بر اين گزارش در مرحله اصلي اين عمليات كه روز جمعه با رمز «لبيك يا حسين(ع)» در دو محور آغاز شد، گردان‌هاي امام حسين(ع) و بيت‌المقدس با گذر از مواضع دشمن فرضي وارد منطقه شبيه‌سازي شده سرزمين قدس اشغالي شده و ماكت مسجدالاقصي را آزاد كردند. اين تازش زميني پس از بمباران اهداف از پيش تعيين شده توسط بالگردها و هواپيماهاي توكانوي نيروي هوافضاي سپاه صورت گرفت.
به گزارش خبرنگار فارس، از سپاه علي بن ابيطالب(ع) استان قم 20 گردان شامل 10 گردان امام حسين(ع) و 10 گردان بيت‌المقدس، از سپاه امام حسن مجتبي(ع) البرز 20 گردان شامل 10 گردان امام حسين(ع) و 10 گردان بيت‌المقدس، از سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران 27گردان شامل 12 گردان امام حسين(ع) و 15گردان بيت‌المقدس، از سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان 15گردان شامل 10 گردان امام حسين(ع) و پنج گردان بيت‌المقدس، از سپاه روح الله استان مركزي 28گردان شامل 13گردان امام حسين(ع) و 15گردان بيت‌المقدس در اين رزمايش حضور داشتند. از سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ نيز 10 گردان بيت‌المقدس و يگان عمليات ويژه در رزمايش حضور داشتند.

  تازش هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
همچنين در جريان مرحله اصلي رزمايش الي‌بيت‌المقدس كه با اعلام رمز «لبيك يا حسين(ع)» توسط سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه آغاز شد، چند فروند از بالگردها و هواپيماهاي توكانوي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران با پرواز بر فراز منطقه رزمايش، اهداف از پيش تعيين شده را هدف قرار دادند. سه فروند هواپيما توكانو در اين تازش هوايي حضور داشتند. سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوا- فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز از پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين «شاهد 121» بر فراز منطقه رزمايش خبر داد.

  تأمين امنيت منطقه رزمايش توسط پدافند هوايي
فرمانده منطقه پدافند هوايي تهران ضمن تبريك به مناسبت آغاز هفته بسيج با اشاره به برگزاري رزمايش الي بيت‌المقدس گفت: در مدت زمان دو روز برگزاري رزمايش بسيج در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه امنيت آسمان منطقه رزمايش توسط قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) به صورت كامل برقرار شد. امير سعيدي اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوايي با مجموعه بسيج و نيروهاي مردمي تعامل ارزشمندي دارد و ما در بحث ديده‌باني از ظرفيت بسيج و نيروهاي مردمي استفاده مي‌كنيم. فرمانده منطقه پدافند هوايي تهران افزود: پدافند هوايي وظيفه حراست از آسمان و مرزهاي هوايي كشور را برعهده دارد و اين وظيفه در زمان برگزاري رزمايش‌ها شامل تأمين امنيت آسمان منطقه رزمايش و پشتيباني از نيروهاي سطحي هم مي‌شود و پدافند به صورت مستقيم و غيرمستقيم در تمامي رزمايش‌ها حضور دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
السلام. انشائالله نوبت تلاویو وحیفا برسد.والسلام.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار