کد خبر: 751548
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به خبر بازداشت یک شهروند لبنانی – آمریکایی در ایران گفت: کسانی که مقیم آمریکا محسوب می‌شوند دارای گذرنامه آمریکایی نیستند، بنابراین خدمات کنسولی از سوی کشور تابع آنها انجام می‌شود.
الیزابت ترودو سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه شنبه خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران بر روند لغو تحریم‌های وضع شده علیه تهران آنگونه که در توافق هسته‌ای تعیین شده تاثیر گذار است، گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دقیق و کاملا روی مساله هسته‌ای تمرکز دارد. اما موضوع شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران نیز بارها در دیدارهای دو جانبه با مقامات ایرانی مطرح شده است و ما همچنان تاکید داریم که این افراد باید هر چه زودتر به آغوش خانواد‌ه‌هایشان باز گردند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به خبر بازداشت یک شهروند لبنانی – آمریکایی در ایران گفت‌: ما گزارشاتی را درباره‌ی یک لبنانی که شهروند دائمی و قانونی آمریکا محسوب می‌شود مطلعیم. اما افراد مقیم آمریکا دارای گذرنامه آمریکایی نیستند و خدمات کنسولی در صورت بازداشت از سوی کشور تابع آنها انجام می گیرد.

ترودو افزود: من تاکید می‌کنم که ما متعهد به ایمنی و امنیت شهروندان آمریکایی در خارج از کشور هستیم . ما بر این باوریم که آنها باید به آغوش خانواده‌هایشان باز گردند و در هر فرصتی که پیش بیاید آن را مطرح می‌کنیم و برای بازگشتشان تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: من نمی‌توانم اظهار نظر بیشتر درباره‌ این موضوع خاص داشته باشم، اما خدمات کنسولی از سوی کشوری که فرد گذرنامه آن را دارد ارائه می‌شود.

سه شهروند آمریکایی دیگر در حال حاضر در ایران در حبس به سر می‌برند که اتهامات همه آنها مشخص و قانونی است و پس از محاکمه در دادگاههای ایران و بررسی اتهامات آنها به زندان محکوم شده‌اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار