کد خبر: 714455
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
مصرف کم آب و سایر مایعات خطر تشکیل سنگ‌های کلیه را تا حدود سه برابر افزایش داده و در افراد مبتلا نیز احتمال تشدید عارضه و طولانی شدن دوره بیماری را به دنبال دارد.

لطف‌الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی گفت: الگوهای رفتاری و غذایی اغلب افراد جامعه به گونه‌ای است که می‌توان گفت آنها به استقبال بیماری‌ها از جمله بیماری‌های کلیوی می‌روند.


وی با اشاره به تاثیر رژیم غذایی در بروز بیماری کلیوی از جمله سنگ‌های کلیه، تصریح کرد: سنگ‌های کلیه معمولا به علت جذب بیش از اندازه کلسیم از طریق روده، رژیم غذایی دارای کلسیم بالا یا سایر مواد معدنی، مشکلات روده‌ای، عفونت ادراری، عوامل ارثی و مصرف کم مایعات به وجود می‌آیند.


محرابی تاکید کرد: مصرف کم آب و سایر مایعات خطر تشکیل سنگ‌های کلیه را تا حدود سه برابر افزایش داده و در افراد قبلا نیز احتمال تشدید عارض و طولانی شدن دوره بیماری را به دنبال دارد.


وی گفت: در حالی که لازم است هر نفر در طی شبانه روز حدود 8 لیوان آب بنوشد، اما بسیاری از افراد جامعه کمتر از این میزان آب مصرف می‌کنند.


محرابی یادآور شد: اغلب عوامل خطر ایجاد کننده سنگ‌های کلیه با اصلاح الگوهای زندگی قابل پیشگیری و کنترل است در این زمینه اصلاح عادات غذایی و مصرف آب به میزان کافی تاثیر قابل ملاحظه‌ای در پیشگیری از عارضه کلیوی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار