کد خبر: 707848
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
دیپلمات آزاد شده: اقدام وزارت اطلاعات کار بزرگ و پیچیده‌ای بود
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در پیامی خطاب به آقای علوی وزیر اطلاعات، آزادی دیپلمات ایرانی را تبریک گفت و از تلاش‌های وزارت اطلاعات در این رابطه قدردانی کرد. مردم، مسوولان، چهره های سیاسی و کارشناسان نیز از اقدامات وزارت اطلاعات درجهت آزادی این دیپلمات ایرانی قدردانی کردند...

به دنبال اقدامات پیچیده اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) برای آزاد کردن دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا پایتخت یمن، از چنگال تروریست های بین المللی و استقبال "حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی"  از‌ آقای نوراحمد نیکبخت در بازگشت وی به میهن اسلامی، برخی مسوولان کشور و چهره های سیاسی، ضمن ارسال پیام تبریک به وزیر اطلاعات، از عملیات و اقدامات سربازان گمنام وزارت اطلاعات قدردانی کردند.

 به گزارش  شریان نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی خطاب به آقای علوی وزیر اطلاعات، آزادی دیپلمات ایرانی را تبریک گفت و از تلاش‌های وزارت اطلاعات در این رابطه قدردانی کرد.

برای آزادی دیپلمات ربوده شده به هیچ یک از پیش شرط‌های تروریست‌ها پاسخ مثبت داده نشد
 
همچنین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران این موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) را به مقام معظم رهبری، مردم ایران و خانواده این دیپلمات ربوده شده تبریک گفت.

آقای نیکبخت دیپلمات آزاد شده ایرانی نیز در بدو ورود به کشور از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) که زمینه آزادی وی را فراهم کردند، تقدیر کرد.

وی در بدو ورود به خاک ایران به همراه خانواده  خود در وزارت اطلاعات حاضر شد تا بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در آزادی‌اش اعلام کند.

 در جریان حضور نوراحمد نیکبخت در وزارت اطلاعات، علاوه بر اعضای خانواده این دیپلمات ایرانی، امیرعبداللهایان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه نیز حضور داشت.

 حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه نیز با اشاره به تیم ویژه‌ای که اخیرا در وزارت اطلاعات در جهت پیگیری این مساله تشکیل شد، گفت: این تیم در یک عملیات سخت و دشوار در یک منطقه خاص توانست مقتدرانه آقای نوراحمد نیکبخت را از چنگال تروریست‌ها خارج کند و خوشحالیم که امروز شاهد ورودشان به کشور هستیم.

 وی همچنین این موفقیت را به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، ملت ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) که با تلاش‌های خود شادی را برای ملت ایران و خانواده این دیپلمات به ارمغان آوردند، تبریک گفت.

نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی مستقر در صنعا که توسط خط پروازی مستقیم میان تهران - صنعا به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشته است، 20 ماه پیش، در تاریخ یکشنبه 30 تیر ماه 92 در راه منزل خود به سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن، توسط گروههای تروریستی بین المللی ربوده شد، اما پس از رهگیری‌های اطلاعاتی محل اختفای او شناسایی و با اقدامات خاص و پیچیده عملیاتی در یمن آزاد شد.

کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی و وزارت خارجه کشورمان، در ارتباط با آزادی این دیپلمات از بند گروههای تروریستی بین المللی اعلام کرده اند که با سلسله اقدامات اطلاعاتی امنیتی سربازان گمنام امام زمان و پس از رهگیری های اطلاعاتی محل اسارت این دیپلمات ایرانی در یکی از مناطق یمن شناسایی شد و در نهایت آقای نیکبخت توسط نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از چنگال تروریست ها آزاد شد. 

 معاون وزیر خارجه در این زمینه گفت: پیگیری‌های مستمری با مقامات یمنی به عمل آمد اما در نهایت بدون آنکه به درخواست ها و باج خواهی های تروریست ها توجهی شود، وزارت اطلاعات در یک سلسله اقدامات پیچیده موفق شد دیپلمات ربوده شده کشورمان را از چنگال تروریست‌ها در یک منطقه سخت در داخل یمن خارج کند و به آغوش کشور بازگرداند.

 نوراحمد نیکبخت در عملیاتی مقتدرانه آزاد شد

 
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی افریقایی وزیر خارجه با بیان این‌که «خوشحالیم که در خدمت آقای نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاد شده ایران از صنعا هستیم» اظهار کرد: ایشان بیش از یک سال و نیم پیش توسط یک گروه تروریستی ربوده شدند که از همان ابتدا کمیته ویژه‌ای در وزارت خارجه به دستور وزیر تشکل شد و همه بخش‌های ذیربط در این کمیته فعال بودند.

 نیکبخت: اقدام سربازان امام زمان(عج) کار بزرگ و پیچیده‌ای بود

  "نوراحمد نیکبخت" در هنگام ورود به کشور در فرودگاه مهرآباد گفت: هیچ ارتباطی با خانواده‌ام نداشتم، اقدام سربازان امام زمان(عج) کار بزرگ و پیچیده‌ای بود.
آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن

 در پی ورود "نوراحمد نیکبخت" دیپلمات ربوده شده کشورمان در صنعا "حسین امیرعبداللهیان"  گفت: ما از اولین ساعاتی که آقای نیکبخت در صنعا توسط گروه تروریستی ربوده شد کمیته ویژه‌ای به دستور وزیر خارجه کشورمان تشکیل شد و بخش‌های ذی‌ربط نظام جلسات مستمری داشتند.

 وی افزود: پیگیری‌های مستمری با مقامات یمنی به عمل آمد اما در نهایت وزارت اطلاعات در یک سلسله اقدامات پیچیده موفق شد دیپلمات ربوده شده کشورمان را از چنگال تروریست‌ها در یک منطقه سخت در داخل یمن خارج کند و نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن صبح روز پنجشنبه 14 اسفند، آزاد شد و به ایران بازگشت.

 نوراحمد نیکبخت پس از ورود به ایران در باند فرودگاه مهرآباد درباره چگونگی ربایش  خود توسط گروه‌های تروریستی اظهار کرد: در ماه رمضان سال 92 هنگام خروج از منزل که قصد عزیمت به محل کار را داشتم توسط گروه‌های ناشناس ربوده شدم و مدت 20 ماه و 2 روز در بند آنها بودم.

 وی ادامه داد: کسی را ندیدم چراکه افراد مسلح و ناشناس بودند و حتی هویتشان را نمی‌دانم.

 وی همچنین از این دوره به عنوان دوران سخت یاد کرد که در آن کوچکترین خبری از خانواده و اتفاقات جهان نداشته است.

 نیکبخت در پایان از سربازان گمنام امام زمان(عج)، وزارت اطلاعات، رئیس‌جمهور و دوستان و همکاران خود در وزارت امور خارجه که زمینه آزادی او را فراهم کردند، تشکر و تقدیر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار