کد خبر: 697672
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
بیرانوند: سیاست خارجی توسعه‌گرا رفوزه شده است
نماینده بروجرد در مجلس با بیان اینکه سیاست خارجی توسعه‌گرا رفوزه شده است، نسبت به مطرح شدن بحث انحرافی رفراندوم انتقاد کرد.
بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه) خانه ملت در تذکری شفاهی اظهار داشت: به نظر می‌رسد این روزها تغییر دستور کار عده‌ای به خاطر آن است که همه زحمت‌های خویش را در اثبات کارآمدی سیاست خارجی توسعه‌گرا، به دلیل نتیجه ضعیف مذاکرات بر باد رفته می‌بینند؛ مردم همه می‌پرسند مقام معظم رهبری دست دولت را باز گذاشت، جناح منتقد و صدا و سیما نیز همراه و همکار شدند پس چه شد؟ تحریم‌ها رفع نشد، عامل نگرانی غرب اکسید شد، باز هم غرب بی‌وفا بود، حتی برای منادی سیاست خارجی توسعه‌گرا و ایده تعامل سازنده، در این وضعیت، به جای اعتراف به شکست تفکر توسعه سیاست خارجی توسعه‌گرا، بحث انحرافی رفراندوم مطرح می‌شود.

وی افزود: می‌خواهند روغن ریخته مذاکرات را نذر مردم کنند، نظرسنجی‌ها می‌گوید ملت به آمریکا اعتماد ندارد، مردم انرژی هسته‌ای را حق خود می‌دانند و نباید عقب‌نشینی کرد، 72 درصد مردم گفته‌اند بهبود وضعیت اقتصادی ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد، بنابراین به جای اینکه بخواهند سقوط آزاد در مذاکرات را به دلیل زیاده‌خواهی‌های غرب و اشتباهات مذاکراتی، به جای رفراندوم به مردم بفروشند،‌ بهتر است اعتراف کنند سیاست خارجی توسعه‌گرا رفوزه شده است.

بیراوند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: پایه‌های تحلیلی سیاست خارجی توسعه‌گرا نسبت به رفتار غرب در تعاملات بین‌المللی بر پایه سراب کلمات بوده است؛ آقای روحانی! کجای مذاکرات را می‌خواهید به رفراندوم بگذارید؟ لایحه تقدیمی دولت کجاست؟ این تعارف دیر هنگام است، آن هم در وقت اضافه برای تحمیل مسئولیت تنازل بیشتر بر دوش مردم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه تئوری رفتار سیاسی مذکور یعنی تواضع سیاسی برای اخذ امتیازات اقتصادی دچار انفجار شده وقت آن است مسائل اقتصادی با تکیه به اقتصاد مقاومتی و الگوی اسلامی - ایرانی حل شود نه اینکه بخواهیم زمینه جسورتر شدن دشمنان را فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار