کد خبر: 695991
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
فرمانده نیروی انتظامی با اعلام حمایت مشروط پلیس از آمران به معروف گفت: نیروی انتظامی از آمران حمایت می‌کند به شرط آنکه وارد برخورد عملی نشود اما اگر حادثه‌ای رخ داد یا کسانی که مورد امر به معروف برخورد تندی با آمران داشته باشد، پلیس برخورد تندی با آنها خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی با اعلام حمایت مشروط پلیس از آمران به معروف گفت: نیروی انتظامی از آمران حمایت می‌کند به شرط آنکه وارد برخورد عملی نشود اما اگر حادثه‌ای رخ داد یا کسانی که مورد امر به معروف برخورد تندی با آمران داشته باشد، پلیس برخورد تندی با آنها خواهد کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین دوره دکترای دانشگاه علوم انتظامی و در جمع خبرنگاران، گفت: امروز در رشته دکترا پذیرش داشتیم و دو دوره جدید مصوب نیز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه دانشکده دافوس در 14 رشته مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته دکتری پذیرش دانشجو دارد، گفت: در جلسه امروز مقرر شد که نیروهایی که عنوان کارشناسی ارشد دارند باید مدرک کارشناسی ارشد نیز داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کارشناسان عالی نیز باید دوره دکتری را بگذرانند، گفت: در بدنه نیروی انتظامی از مقطع دوره پایان دبیرستان جذب نیرو انجام می‌شود که این افراد در رده‌های افسری و درجه‌داری خدمت خود را ادامه خواهند داد.

احمدی‌مقدم درباره میانگین تحصیلی ماموران ناجا نیز گفت: میانگین تحصیلی ماموران ناجا 14 تا 15 سال است که در آینده باید دو تا سه سال به عدد این میانگین اضافه شود.

افزایش 15 درصدی بودجه ناجا

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بودجه نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: بودجه ناجا در لایحه ارائه شده از سوی دولت افزایشی 15 درصدی داشته است که این یعنی مشکلات ما برای پیشرفت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه این افزایش تنها افزایش ضریب حقوق را در برمی‌گیرد، گفت: البته ممکن است سرعت کند شود اما از حرکت بازنخواهیم ایستاد.

به گفته احمدی‌مقدم، دولت ردیف کامل بودجه مرز را واگذار و با کمک سپاه اقدامات خوبی انجام شده است که ما از این همکاری‌ها تشکر می‌کنیم.

وی درباره وضعیت قرارگاه مبارزه با سرقت نیز اظهار کرد: برابر با آمارها سرقت خورد در آذرماه کاهشی 7 درصدی داشته است و امسال نیز در مجموع 2 درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم.

فرمانده ناجا در واکنش به رد طرح آمران به معروف در شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان طرح آمران را به طور کلی رد نکرده بلکه اشکالاتی به آن گرفته است.

به گفته احمدی‌مقدم ، نیروی انتظامی از آمران حمایت می‌کند به شرط آنکه وارد برخورد عملی نشود اما اگر حادثه‌ای رخ داد یا کسانی که با مورد امر به معروف برخورد تندی با آمران داشته باشد، پلیس برخورد تندی با آنها خواهد کرد.

وی در رابطه با حادثه‌ای که گفته می‌شود در آن یکی از آمران به معروف مورد ضرب و شتم قرار گرفته، گفت: در این مورد به فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستور داده‌ایم که موضوع را بررسی کنند.

در پلیس آگاهی بنا شده بخشی برای رصد جرایم خشن در نظر گرفته شود

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه گلپایگان، خاطرنشان کرد: این گروه از سال‌ها قبل اقدامات خشونت‌آمیز و منجر به قتل را انجام داده بودند که اگر در گذشته برخورد قاطعی مانند امروز انجام می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد.

احمدی‌مقدم نبود جلیقه ضدگلوله برای ماموران را یکی از مواردی برشمرد که منجر به شهادت ماموران شد و افزود: کار پلیس آگاهی خوب بود و گزارش‌های تشخیص هویت نیز به ما کمک زیادی کرد.

وی اضافه کرد: در پلیس آگاهی نیز بنا شده بخشی برای رصد جرایم خشن در نظر گرفته و پرونده به صورت مجزا تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار