کد خبر: 638093
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
سرمقاله
عبدالله گنجی
يكم: نيمه دوم سال 1376 و طول سال 1377 اوج حملات يكپارچه جريان نوظهور و تجديدنظرطلب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بود. با آنكه هاشمي در خطبه معروف نماز جمعه درباره تقلب هشدار داده بود و ماحصل آن هشدار نيز در سبد خاتمي قرار گرفت، اما عطش جريان پيروز در انتخابات به كوبيدن بي‌‌رحمانه هاشمي خاموش و سيراب نمي‌شد. وقتي از اكبر گنجي علت نوشتن دهها مقاله و كتاب عليه هاشمي را جويا شدند، گفت: «هاشمي بايد زميني شود! پايين بيايد و در سطح بقيه مردم قرار گيرد. او خيلي بالا قرار دارد و پاسخگو نيست!» در كنفرانس كذايي برلين نيز وقتي مجري برنامه مي‌خواست اكبر گنجي را معرفي كند، گفت: «اين كسي است كه رفسنجاني را پايين كشيد»!  كوبيدن آن روز هاشمي از سوي اين جريان از دو حالت خارج نبود؛ اول اينكه نمي‌توانستند مستقيم سراغ رهبري بروند، بنابراين از نفر دوم نظام شروع كردند. سپس شوراي نگهبان، قوه‌قضائيه، سپاه، نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات را كوبيدند. دوم اينكه وي را فردي ناهمسو با دموكراسي و جامعه مدني مي‌دانستند كه بايد اصلاح يا از صحنه سياسي حذف شود.

هاشمي در مقابل سيل حملات آنها كه از اتهام غيردموكراتيك بودن تا «قاتل و سرزيرآب كن»! در آن بود، صبورانه مقاومت كرد. هيچ موقع به پرده‌دري و لجاجت روي نياورد، سطح خود را در حد گلاويز شدن با امثال اكبر گنجي و علوي‌تبار پايين نياورد و همه حملات را تحمل كرد. حتي قرابت فرهنگي فائزه با تجديدنظرطلبان كه در عرف آن روز ساختارشكني محسوب مي‌شد، مانع از كاهش حملات به هاشمي نشد و در عين حال اين قرابت هاشمي را متزلزل نكرد.

به دليل قرابت كارگزاران با هاشمي، سال‌ها بدبيني بين اصلاح‌طلبان و كارگزاران مشهود بود و مشاركتي‌ها حاضر به پذيرش كارگزاران در جبهه دوم خرداد نبودند. دليل اصلي براي اين كار را بي‌اعتقادي كارگزاران به دموكراسي و جامعه مدني و همسويي با هاشمي مي‌دانستند.

دوم: اما دوران احمدي‌نژاد را بايد محكي جدي براي هاشمي دانست. رفتار احمدي‌نژاد (كه قابل دفاع هم نيست) معطوف به شخص هاشمي و فرزندانش شد. اينجا بود كه صبوري و فراجناحي بودن و پدرسالاري‌ هاشمي فروريخت و آنچه اكبر گنجي و اصلاح‌طلبان به دنبال آن بودند، محقق شد. نه تنها هاشمي زميني شد بلكه در زمين تجديدنظرطلبان فرود آمد تا حدي كه امروز اكبرگنجي معتقد است: «مي‌شود با هاشمي كار كرد.»

سوم: از كجا مي‌فهميم هاشمي زميني شده است؟ از آنجا كه به مسائل كوچك و كف خياباني وارد مي‌شود. نقد صدا و سيما، ورود به نقد تأمين اجتماعي، حمله به دولت قبلي، نقد و حمله به سپاه و شوراي نگهبان، روحيه انتقام از رد صلاحيت در انتخابات، كينه شتري، حمايت علني از كانديداها و نوع نگاه به دانشگاه آزاد، نشان مي‌دهد كه هاشمي پايين آمده است؛ كشتي مي‌گيرد، درگير مي‌شود و ديگر اصراري ندارد با روحيه پدرانه به حل و فصل اختلافات بپردازد.

چهارم: اما از كجا معلوم است كه در زمين تجديدنظر‌طلبان فرود آمده است؟ روزي كه فائزه هاشمي اعلام كرد: «[آيت‌الله]خامنه‌اي در زمان رياست جمهوري بابا و خاتمي رهبر نبود. همين چهار سال احمدي‌نژاد رهبر بود»، گمان مي‌كرديم هاشمي بيانيه مي‌دهد و از اين موضوع ابراز برائت مي‌كند اما گويي همان جملات بود كه موانع، پستي‌ها و بلندي‌‌هاي زمين تجديدنظرطلبان را براي ورود هاشمي هموار نمود. بدون ترديد تجديدنظرطلبان هاشمي را براي حوزه‌اي مي‌خواهند كه خود مهره و قدرت ورود به آن را ندارند. يا بايد وي را مقابل رهبري قرار دهند يا اگر قادر به اين كار نباشند، از قدرت چانه‌زني آن استفاده كنند؛ به تعبير ديگر هاشمي را در حوزه استراتژيك هزينه مي‌كنند اما اگر خود هاشمي در كف خيابان وارد دعوا شود، بدشان نمي‌آيد براي ايشان كف و سوت بزنند.

از مواضعي مانند «انتخابات آزاد»، «ادعاي طرفداري از مردم»، «حمله به صدا و سيما به بهانه‌ سانسور»، «خطبه 26 تيرماه 1388»، «ناآرامي و عدم تمكين به رد صلاحيت خود از سوي شوراي نگهبان» (هراز گاهي هاشمي اعتراض خود به اين مسئله را نشان مي‌دهد)، «نوع نگاه به غرب» و از همه مهم‌تر اعلام اينكه « ما با اسرائيل دعوا نداريم» نشان مي‌دهد كه زمين فرود آمدن هاشمي كاملاً در حوزه تجديدنظرطلبي است.

وقتي هاشمي قبل از انقلاب براي فلسطين و عليه اسرائيل كتاب مي‌نويسد و امروز توبه مي‌كند، مي‌توان فهميد كه تجديدنظرطلبي محقق شده است.

در ميان جمعي كه با عنوان «انجمن دفاع از آزادي مطبوعات» چندي پيش با هاشمي ديدار كردند، فردي بود كه طبق اسناد موجود در اين روزنامه در سفر بروكسل از مسئولان اتحاديه اروپا، متقاضي تشديد تحريم‌ها عليه ايران بوده لذا مشخص شد كه برخورد احمدي‌نژاد با هاشمي و ناكامي‌‌هاي سياسي 1384و 1388، وي را به جايي رساند كه هر كس او را تحويل بگيريد، مي‌پذيرد! برايش مهم نيست كه تحويل گيرنده كيست و چه نسبتي با نظام دارد.

بنابراين مي‌توان با صراحت گفت كه كم آوردن هاشمي و زميني شدن وي از زماني شروع شد كه با شخصيت و شخص وي و فرزندانش برخورد شد. اين محكي است كه در طول تاريخ اسلام مردان بزرگي را به چالش كشيده است.

نگارنده قصد قياس آيت‌الله هاشمي با صحابه صدر اسلام را ندارد اما از آنجا كه تاريخ معلم انسان‌هاست، حسن ختام اين وجيزه را به اين حكمت اميرالمؤمنين (ع) به پايان مي‌بريم كه «مازال الزبير رجلا منا اهل بيت حتي نشا ابنه المشئوم عبدالله» زبير همواره مردي از ما اهل بيت بود تا آنكه پسر نافرخنده‌اش عبدالله به جواني رسيد (حكمت 453 نهج‌البلاغه).

غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۶
سید امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
20
12
احسن به این مقاله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
7
سلام
به تحلیل و نظرتان نقدهایی وارد است البته در جواب تحلیل هایتان باید خود سانسوری نمایم.
فقط به گفتن چند نکته بسنده می کنم.
1. اصلاح طلب ها بودند که برای تجدید حیات سیاسی خویش به آقای هاشمی نیاز پیدا کردند. آغاز نزدیکی چدی در دور دوم انتخابات 84 اتفاق افتاد البته به خاطر این که در انتخابات مجلس هفتم رویکردشان منفی و تحریمی بود.
2. آقای هاشمی نشان داده اند در موضوعات خود را صاحب استفتا می دانند بنابراین چانه زنی های تاریخی ایشان در ارتباط با مسائل با امام و رهبری مشهود است. با این حال در محدوده ای حرکت می کنند که حتی اگر بر خط قرمزها مماس هم شود ولی بیرون نمی زند.
3. تاکید رفتاری رهبری معظم در ارتباط با نیروهای قدیم و جدید نظام آشکار است و نیاز به توضیح ندارد ولی طرف های سیاسی این رویکرده رهبری پیگیری نمی شود و تبعیت وجود ندارد. بنابراین دائما قطبیدگی و تقابل تاکید می کنیم.
4 . اصلاح طلب ها پروژه ای مشابه را درباره آقای ناطق(رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری) دنبال می کنند.
5. البته رابطه آقای ناطق و آقای هاشمی با رهبری بسیار روشن است. ایشان خود را تسلیم رهبری می دانند ولی پیروی همراه با دیالوگ را دنبال می کنند.
6. در میان اصولگرایان هم دسته هایی ایجاد شده است و حرکت به سمت طرف مقابل به محوریت آقایان شکل گرفته است.
7. محوریت قرار دادن اعتدال به عنوان راه نجات عقلانی به نظر می رسد. ولی توضیحات زیر را باید اضافه کرد.
الف) اگر اعتدال را نقطه معدل اجتماع و آرا و نظرات بدانیم آنگاه هیچ جریان، شخص یا نهاد و حزبی نمی تواند بگوید من نقطه اعتدال و معدل اجتماع هستم. زیرا جامعه پویا است بنابراین کسی که می خواهد همواره معدل جامعه باشد باید تغییر کند و سرعت تغییر او هم باید با پویایی جامعه یکسان باشد و به دلیل تضاد هایی که ممکن است در نظرات باشد و وزن نظرات هم تغییر می کند بنابراین نقطه اعتدال دائم در حال جابجایی است. این نهاد ها و جریان ها را باز می دارد از این که پیوسته بر معدل جامعه تطبیق نمایند. چه این که در طی سال های انقلاب جابجایی نظرات مردم بین اندیشه های مختلف در گزینش رییس جمهور را دیده ایم.
ب) فرض کنیم اعتدال همان حقیقت معهود باشد. بنابراین اگر باطل را کنار بگذاریم در دوری از امام معصوم تفسیرها و فهم ناقص ما از آن چه حقیقت می یابیم هم قدری تفاوت خواهد کرد (در فروع مباحث و شیوه های عمل نه در اصول) بنابراین باز کسی نمی تواند خود را حق و برادر خویش را ناحق برشمرد (افراطی گری تکفیری ها و نتایج آن مشهود است)
از الف و ب نتیجه ای خواهیم داشت و آن این است که نقطه اعتدال نماینده ای ندارد که خود را معیار هم قرار دهد و قضاوت کند افراط و تفریط را. البته معیاری در دست هست و آن رهبری است. استدلال:
اول این که در طی این سال ها احترام و حمایت رهبری به نظر مردم اثبات شده است. همچنین در مجموع عموم مردم همراهی خود را با رهبری و سیاست های ایشان نشان داده اند.(اعتدال را معدل عمومی فرض کنیم)
دوم این که اگر اعتدال بر سبیل حق بودن باشد در زمان غیبت امام عصر شناخت حق را به فقیه و عالم ذی شرایط حواله داده اند.

در آخر به این هشدار بسنده کنم
یادمان باشد رهبری از نخبگان گله مند بوده اند امروز هم همان نخبگان نمی دانند که دشمن از طریق بسط عدم رضایت های اجتماعی اقتصادی در سراسر جهان به سمت هژمونی نوین خود حرکت می کند. روش هم در سه راهبرد است:
1. تزریق مصرف زدگی
2. شکست ایستارهای محلی
3. معرفی جریانی نزدیک به غرب به عنوان منچی (بهبود نسبی فضای اقتصادی-سیاسی-بین المللی توسط آن جریان)
پاسخ ها
آرمان نگار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
آفرین...........
رضا ایران نژاد از شهر مقدس قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
20
3
بسمه تعالی. سلام. با تشکر از اقای عبدالله گنجی . اگر قیاس هم میکردید تعجب نداشت.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
17
8
خداوند شر خاندان ......آمین یا رب العالمین
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
خداوند شر اختلاسگران وتفرقه اندازان بین ملت را کم کند آمین
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
17
6
باسلام وتشکر:
بیشترازاینهادرباره آیت ا.....بنویسید
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
17
13
حرفتان درست اما....
... تنها کسي که هاشمي واقعي را نشان داد و معلوم نمود که کيست و چيست اين شخص احمدي نژاد بود
هيچکس نفهميد و نگفت که هاشمي کيست الا احمدي نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
همانی که تهمت اختلاس زد وخودش 16 میلیارد ناقابل روز آخر ...!!!!!!!!!!!!!!!!؟.وبقیهاختلاسها و......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
23
11
تمام مواضع احمدي نژاد قابل دفاع است ولي مرد مي خواهد براي دفاع
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
حتی 16 میلیارد روز آخر ریاستش
ایشان به 300 میلیون کروبی گیر داده بود خودش که 16 میلیارد را هاپولی کرد
اکبری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
ناشناس 0857: 16 میلیارد برای مصرف شخصی نبود وبرای یک دانشگاه مطابق قوانین جاری کشور تصویب شده بود و هاپولی نشد دولت تدبیر پس گرفت ولی 300 میلیون آنزمان بیش از 3 میلیارد فعلی است وهزینه شخصی شد. ...
حقایقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
15
13
سلام آقای هاشمی فعلا در زمینهای 999ساله رایگان هراران هکتاری دانشگاه آزاد فرود امد ه اند وادعای مالکیت خانوادگی و قوم وعشیره بر آن دارند. شما میگویید ندارند؟!فقط به سخنان گفته شده اندیشه نمایید. متشکر
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
شما کجا بودین تا ببینین که آیت الله برای برپا کردن خیمه این دانشگاه چه ها کشیدند و چه موانعی رو پشت سر گذاشتند و همان های که مخالف 100 در 100 بودند میخواستند از آب گل آلود ماهی بگبرند
دست بزرگوار ایشان درد نکند که منشا چنین خیر و برکتی شدند که همچنان به کشور خدمت میکنه
اگر یکی و تنها یکی از ... علیه ایشان صحت داشت مطنئن باشین 8 سال صدر اخبار روزنامه ایران بود
چنانچه برای یک وصیغه علم شنگه راه انداختن که نشد
اکبری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
آقا محمد ؛ چه ها کشیدند؟ نامه ای تایپ میشد وایشان مشقت امضاء را قبول میکردند تا هکتارها زمین مرغوب برای ساخت وساز دانشگاه داده شود . مگر بیل زدند وپول درآوردند وخرج دانشگاه کردند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
ایشان که در دولت قبل این دانشگاه را وقف کرد ولی دولت... جلوگیری کرد ...
احمدخواجوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
18
10
اگر احمدي نژاد نبود هرگز هاشمي شناخته نميشد ،احمدي نژاد باآن صراحت بدون پرده پوشي خصوصيات دروني هاشمي را افشاكرد وهاشمي سقوط نمود .ميگويند ففاره هر چه بلند شود سر نگون شود.
پاسخ ها
ارش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
... اگر هاشمی نبود محمودی هم نبود چون اقای هاشمی ایشون رو از بخش داری خوی ور داشت اورد کردش استاندار اردبیل و وارد سیاست کردش.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
تمام کارنامه ها و عملکردها هست و بعد از جنگ خانه ها بی رمق و شهر کساد بود در 8 سال مدیریت ایشان اکثر خانه های جنوب شهر دو یخچاله شدند و سازندگی کل کشور رو فرا گرفت و روابط با دنیا به اعلا درجه خود رسید
اما ایشان عارت بیت المال و تحریم و ...تمام دعرصه هارو درنوردیدند و .... اونهم با نفت بالای 100 دلار
اگه 10% نفت رو مثل هاشمی خرج میکرد الان ایران بهشت شده بود
هاشمی با نفت زیر 10 دلار یک کشور جنگ رده رو تحویل گرفت و چقدر کار کرد
احمد نژاد یک کشور شکوفا رو با نفت بالای 100 دلار گرفت و کشور رو به شرائط خیلی بد تر از زمان جنگ برد
و مردم رو صدقه گیر کرد و......
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
انشاءالله نیت خالصانه باشد نه اینکه دانشگاه از اهداف اولیه به ستاد تبلیغات وانتخابات و... مبدل گردد . واستفاده های ... !!! یاحق
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
وصیغه یعنی چه؟ همینطور مطنئن . شکرا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
6
6
کسانی که فکر میکنند هاشمی شناسنامه انقلاب است کور خوانده اند این ... نه تنها دانشگاه آزاد را ملک شخصی خود میداند که فرزندانش از آن ارث میبرند بلکه انقلاب را نبز ملک شخصی خود میداند . مگر ندیدید که در سال 88 ...و اگر ملت انقلابی و مسلمان در روز 9 دی به میدان نیامده بودند و طومار ... خدا میداند چه سرنوشتی در انتظار این مردم ونظام وانقلاب بود.
حالا شما ... چه انتظار دارید؟
یادمان نرفته که پول اول تاسیس دانشگاه آزاد را امام راحل داد و کلیه زمینهای دانشگاه ها در شهرستانها را که از محل موقوفه ها و اراضی دولتی بود و یادمان نمیرود که هزینه های گزافی را که از دانشجویان ملت دریافت کردند و رانت های دولتی که به دانشگاه آزاد داده شد مثل ارز دولتی و معافیتهای مالیاتی و گمرکی و ...
یادمان نمیرود که با این همه آقای هاشمی رفسنجانی ادعای مالکیت دانشگاه را نمود و پس از مخالفتهای بسیار برای اینکه دانشگاه به بیت المال برگشت داده نشود ... اعلام کرد که برای اینکه فرزندانش پس از مرگ او ادعای ارث نکنند دانشگاه را وقف عام مینماید . و یادمان نرفته که حکم ولایت فقیه در خصوص بطلان وقف دانشگاه و از اموال بیت المال بودن آن را .
...
605040
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
6
6
واقعا که روی آل ...را سفید کردند
پور حبیبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
3
6
بنام خدا قبل از انقلاب در زمین های قم وبعد از انقلاب در زمینهای خیابان دزاشیب و ... و.... تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
اختلاسهای میلیاردی که نکردند اگر کردند چرا دستگاه قضاییه ... نتوانست ایشان را محکوم کند ...
حامد رضایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
7
5
... هنوز با این همه چفا علیه هاشمی که کوه را متلاشی می کند از خود و فرندانش هیچ دفاعی نکرده است
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
6
7
من از سایت آیت الله وارد این صفحه شدم
شما تنها یک نفر و فقط یک نفر رو مثال بزنین که حرف مخالف خودش رو تو سایتش
بذاره !!!!
...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
سایت آیت ا... !
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
0
سلام
ضمن تشکر از آقای گنجی
این مطلب که بتوانید نسل جوان را بصورت مستمر و پیوسته از تاریخ معاصر کشور و شخصیتها و عملکردها آگاه کنید جای تقدیر دارد.
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
0
in hasheme ke hamieshe barye nezam mayeh gozashteh,va dar eghtesat va sieyast poriezy barye nezam avardeh, bazam nashoker bash,arabha aslan ba afrady ke bary nezam khoob kar mekonad badan,ya amela anha
مجتبی
|
GERMANY
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
0
0
درود بر هاشمی
اختلاسی نژاد
|
GERMANY
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
0
0
درود بر هاشمی مردمی و جمهوری خواه
kazeroni
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
0
0
کاملا درسته
ولی عجیبه ..
سیدمحمودشفائیان مقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
0
سلام شماراست میگوئیدچرا؟چون:
1-قبل ازآنکه مابه دنیابیائیم اوبرای اسلام مجاهدت کرده است.
2-آن زمان(حکومت شاه)که احدالناسی جرعت بردن نام خمینی(امام راحل)رانداشت اودرکنارامام یاورامام(ره)بود.
3-آن زمان که اوزیرشکنجه های ساواک استخوانهای پایش می شکست وبراستخوانهای شکسته شده اش شلاق می زدندباز هم بسیاری ازماهابه دنیا نیامده بودیم.
4-آنزمان که نام ژاندارم،ساواک شاه لرزه براندام حتی مبارزان می انداخت وخفقان بیدادمیکردهاشمی درتبعیدوتعقیب وزندان وزیرشکنجه بودوازامام خمینی نبرید.
5-هاشمی ازطراحان اصلی این انقلاب بودبطوریکه امام خمینی ابتداءآقای هاشمی رفسنجانی ،مرتضی مطهری ودکتربهشتی رابه عنوان اولین اعضای شورای انقلاب منصوب کردندتاانقلاب ایران راتاپیروزی مدیریت کنند.
6-هاشمی همیشه مورداحترام امام بودبطوری که امام پس ازترورایشان اولابرای زنده ماندنش نذرگرفت ثانیافرمود:هاشمی زنده است تاانقلاب زنده است.
7-هاشمی بدترین شکنجه هارادرزمان شاه،بدترین اهانت هاوتوهین هارادرطی دوران زندگی سراسرمبارزه مجاهدانه اش درراه خداازدشمن ودوست دیده است.
8-هاشمی وقف اسلام ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است وکسی که برای خدا نفس می کشدنه مثل همچومنی که برای نفس نفس میکشم دیگرتشنه قدرت نیست.
9-شمامیدانیدفرزندهاشمی جانبازشیمیایی است آیاشماهم اهل جبهه وجنگ بوده ایدیااهل قلم وفضل هستید؟
10-شمامیدانیدهاشمی ازبروزجنگ اول خلیج فارس جلوگیری کردندوباتدبیرش نگذاشت درجوغالب وملتهب آنروزهاایران بعنوان حمایت ازمردم مسلمان درسرزمین های اسلامی به حمایت ازصدام باآمریکاوارد جنگ شودوازکشته شدن دههاهزارتن دیگرازمردم کشورمان که شایدیکی اش شما می بودیدجلوگیری کرد.
11-شماهاشمی ازبروزدومین جنگ یعنی لشکر کشی واشغال خاک افغانستان بازهم درمیان شدیدترین جوبوجودآمده جلوگیری کرددرحالیکه لشکر16زرهی قزوین ولشکرهای پیاده ازمرزهای غربی بطرف خراسان ولشکر77خراسان عازم مرزافغانستان شده وآماده حمله به کشورتحت حکومت طالبان میشدکه آمریکابه اندازه اسرائیل ازآنهاحمایت میکردبه خاطرشهیدشدن 8دیپلمات ایرانی بدست نیروهای طالبان ودرصورت بروز جنگ دهها هزارنفردیگروشایدشمایاعزیزان دیگرتان به کام مرگ می رفت.لطفانگوئیم مامگر مرده بودیم یامامگرازآمریکامی ترسیم نه مابایدفکرکنیم فلسفه اینکه از12امام معصوم فقط یک امام معصوم مجبوربه جنگ شدچه بوده است؟وچراامام مامجبور شد جام زهربنوشدو قطعنامه 598رابپذیرد؟کسی ادعا نکندماپشت امام مان بودیم آنهایی که بودندخودشان بهتر ازهمه می دانند چگونه بودنداگرآنطورکه امام می خواست ما می بودیم وشرایط جهانی بنفع مامی بودامام جام زهرنمی نوشید.
12-هاشمی امروزهم یارویاوررهبری است وبه گفته آقاهیچکس برایش مثل هاشمی نمی شودآیااوبایدشکسته شودتارهبری ونهایتااین انقلاب شکسته شود.
13-البته این رابایدبدانیم که دردنیای به این بزرگی ازآدم تاخاتم فقط ازنظرماشیعیان 12 نفرمعصوم وازگناه واشتباه منزه اندپس انتظاروحمایتی
نابجااست که تلاش کنیم وادعاکنیم که امام،رهبری وهاشمی اشتباه نکرده یا
نمی کنندیاانسانهای دیگرگناه واشتباه نمی کنند.
اگرواقعاماخودرامطیع رهبری می دانیم امابه هاشمی بسیاربدبینم حداقل تاامام ورهبرمان هاشمی راردنکرده اندماردنکنیم.اگرحتی دین نداریم آزاده باشیم وانسانی رابدون اطلاعات ومدرک مستندتخریب نکنیم وآبرویش راخدشه دارنکنیم درحالیکه شنیده های اکثریت قریب به اتفاق مادست سوم وچهارم به بعداست. آیاشمامیدانیدهرچندوقت یک بارآیت الله هاشمی رفسنجانی بارهبری نسشت خصوصی دارند؟
14-... راست میگوئیم برویم اسرائیل وآمریکاومتحدانش رادرعرصه های اقتصادی، فرهنگی،نظامی،علمی و...درهم بکوبیم.نه اینکه مثل من وتوبحای صرف وقت درمطالعه درسی ودانشگاهی خودنیروهای انقلاب مثل هاشمی رابکوبیم یادفاع کنیم ...به همین خاطرمن ازهمین امشب سعی میکنم وقت خودراصرف اینکارهانکنم...آمین
سیدمحمودشفائیان مقدم رزمنده زمان جنگ25ماه جبهه،خانواده ووابسته شهیدان سیدغلامنبی شفائیان مقدم-سیدمحمدعلی شفائیان وسیدمحمودشفائیان (هم نام خودم)-سربازدرگهواره خمینی وانقلابی دیروز-امروزوانشاءالله فرداتحت رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حفظ الله تعالی.

خامنه ای زنده باد-هاشمی پاینده باد.

رهبری درجایی فرمودند(بدین مضمون)من خودم هرچه لازم باشدمیگویم.
یعنی چه؟یعنی خیلی هاوکیل وصی آقاخودرامعرفی نکنند.

برای خوش آمدخلق ازخودخدای راناخشنودنکنیم.
سیدمحمودشفائیان مقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
0
سلام اگرمسلمان نیستیم آزادمردباشیم.
بخاطرمنافع چندروزه دنیوی ودنیای دیگران ...

شماهاشمی رامیکوبیدامامطالب من که گوشه ای ازحقیقت درباره ی این مجاهدبزرگ فی سبیل الله بودراسانسورکامل کرده منتشرنکردید.

اگرماخیلی مسلمان وآزادمردهستیم بجای کوبیدن هاشمی برویم درعمل کشندگان مسلمانان درفلسطین، سوریه،عراق افغانستان، میانمار،بحرین و..رابکوبیم.
اینقدرآسان فریب نخوریم.دشمن مااسرائیل وآمریکاواستکباراست.نه هاشمی ...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
0
این حجت الاسلام را آیت الله خواندن اشتباه است.چون مقام یک آیت الله کجا ومقام این شخص کجا!!!!!!!!!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
1
3
خدا عاقبت همه منچمله اقا ی هاشمی راختم بخیرنماید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
1
2
هاشمی مردبزرگ باهیچ دهنی وقلمی محبوبیتش ازدست نمی رود
پاسخ ها
مردم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
با توجه به اسناد و مدارک و صحنه میدانی جامعه بخصوص فتنه سال 88 ...پدرخوانده بزرگ فتنه و ...جنایت و خیانت بزرگی بر علیه انقلاب ، کشور و مردم مرتکب شدند اما هنوز محاکمه و مجازات نشده اند.!!! البته مردم با ... عداوت شخصی ندارند بلکه او راهش را از رهبری و مردم جدا کرد.!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
1
1
همة فرزندان آدم ع در معرض انحراف بوسیلة شیطان ابلیس قراردارند،وابلیس نیز پس از رانده شدن از درگاه احدیّت قسم یاد کرده است که : همة فرزندان آدم را گمراه خواهد کرد،بجز:بندگان خا لص خداوند ، وسپس اذعان کرده است که: قدرت تسلط بر بندگان خالص را ندارد،واین بندگان خالص همة انبیاء وائمة معصومین هستند وسپس کسانیکه درطول عمرشان بانفس أمّارة خود مبارزه کرده وتابع نفس مطمئنه شوند ، پس این نتیجه حاصل است که :اگر انسان به هر مقامی برسد حتّی مقام مرجعیّت ! اگر نتواند نفس أمّارة خود را مهار کند ،قطعاً شیطان اورا گمراه خواهد کرد ،این شخص دارای هر اسمی باشد تفاوت نمیکند ، چه هاشمی وچه غیر هاشمی .
فدای رهبر
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
1
0
بابا حاج اقا خاطره خیلی بیشتر از این حرفها توی این مملکت سهم داره مگه نگفتن ایران گوشه ای از ...!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
0
1
در سرزمین خدا وملت...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
0
1
تمام کارنامه ها و عملکردها هست و بعد از جنگ خانه ها بی رمق و شهر کساد بود در 8 سال مدیریت ایشان اکثر خانه های جنوب شهر دو یخچاله شدند و سازندگی کل کشور رو فرا گرفت و روابط با دنیا به اعلا درجه خود رسید
اما ایشان عارت بیت المال و تحریم و ...تمام دعرصه هارو درنوردیدند و .... اونهم با نفت بالای 100 دلار
اگه 10% نفت رو مثل هاشمی خرج میکرد الان ایران بهشت شده بود
هاشمی با نفت زیر 10 دلار یک کشور جنگ رده رو تحویل گرفت و چقدر کار کرد
احمد نژاد یک کشور شکوفا رو با نفت بالای 100 دلار گرفت و کشور رو به شرائط خیلی بد تر از زمان جنگ برد
و مردم رو صدقه گیر کرد و....
سیدمحمودشفائیان مقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
0
23 of 23
جوان آنلاین‎ نظر شما غیر قابل انتشار است - کاربر گرامی؛ با سلام نظر شما در خبر شماره " 638093" با عنوان: " هاشمي در چه زميني فرودآمد.
سیدمحمودشفائیان مقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
می خواستم باتوجه به ایمیلی که برایم فرستاده بودیددرموردغیرقابل انتشاربودن مطلبم که البته بعدش منتشر کردید تشکر کنم.درمورد آن عزیزی که آیت الله بودن آقای هاشمی را برای شان اشتباه میخوانند باید عرض کنم ایشان از شاگردان برجسته آیت الله العظمی بروجردی وامام خمینی رحمت ا...علیه بودند وبه استناداسناد موجود در مجلس شورای اسلامی ایشان ونیز آیت الله خامنه ای در30سال پیش مجتهد مسلم بوده اند.ازمنابع دیگرهم قابل تحقیق است.
تعجب آوراست برایم ازپاکترین بچه های انقلابی که حداقل وقتی امام المسلمین آیت الله خامنه ای حفظ الله تعالی آقای هاشمی رادرکنارخودومجموعه انقلاب حفظ دارند...به کدام دلیل محکم ترازرهبری ترد میکنند. ...
اگر گفته شودآقای هاشمی نقطه ضعف هادارندکه بایدگفت کدام انسان است که نقطه ضعف نداشته باشد؟
ونقطه قوتهارا هم بایددیدپس بهتر است اگرولایتمدارحقیقی هستیم درمورد هر چیزی باصبررهبری صبرو باترد رهبری ترد کنیم.آقااستکباروسرکرده اش واسرائیل راتردمیکنندنه هاشمی را.
سیدمحمودشفائیان مقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
این سخنان رهبرروشن ضمیرانقلاب دردیداربادانشجویان دانشگاهها یک روزقبل ازروزقدس سال1393که فرمودند: نباید این‌گونه تصور شود که همه باید منتظر بمانند تا رهبری، ابتدا موضع خود را درباره‌ی یک شخص و یا یک سیاست اتخاذ کند و بقیه بر همان اساس موضع‌گیری کنند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند:این روش ،کارها را قفل خواهد کردو... ،خودتان موضع بگیریداماتقوا رارعایت کنیدوازدخالت دادن هوای نفس خودپرهیزکنیدراازتلویزیون به چشم خوددیدم وبه گوش خود مستقیما شنیدم ،باعث شدکه قفل افکارعمر50ساله ام پس از سالها باز شود و بفهمم که چگونه بفهمم،فکرکنم،بصیرباشم ،موضعگیری وزندگی کنم الهی شکر.سیدمحمودشفائیان مقدم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار