کد خبر: 624787
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
خطاب به دانشجويان چيني
معاون بارك اوباما به دانشجويان چيني تاكيد كرده است كه در برابر حكومت و همچنين معلمان و رهبران چيني شان به پا خيرند و آنها را به چالش بكشند.
جو بايدن در سفري دوره اي راهي شرق و جنوب شرق آسيا شده است. همانجايي كه آمريكا طي سال هاي گذشته در آن متمركز شده و براي آينده نيز برنامه هاي زيادي دارد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از ميل آنلاين، معاون باراك اوباما در همين سفر گفته است كه تصميمات رئيس جمهور درباره اين منطقه بسيار جدي است. آمريكا به دنبال ايجاد توازن قدرت جديدي در اين منطقه است كه البته به شخص اوباما و دولت كنوني باز نمي گردد بلكه استراتژي بلند مدت آمريكا است كه باعث اختلافات و تنش هايي عميقي نيز خواهد شد.


بايدن در سفر خود به چين با مقامات پكن در خصوص مسائل امنيتي و همچنين اقتصادي به گفت و گو پرداخته است. طي روزهاي گذشته آمريكا نسبت به ايجاد ديوار فضايي چين در حوزه درياي شرقي واكنش هاي تندي را نشان داده است.


اما مهمترين بخش اين سفر به سخنان جو بايدن درباره نوع رفتار دانشجويان چيني باز مي گردد. معاون بارك اوباما به دانشجويان چيني تاكيد كرده است كه در برابر حكومت و همچنين معلمان و رهبران چيني شان به پا خيرند و آنها را به چالش بكشند. اين موضع كه دخالت در امور داخلي چين محسوب مي شود مي تواند روابط دو كشور را با چالش مواجه كند.


بايدن خطاب به دانشجويان چيني كه خواهان ويزا در سفارت آمريكا بودند، گفت: از دانشجويان آمريكايي ياد بگيرد و اقتدار حكومتي را نپذيريد. وي روز پنج شنبه به چين و ژاپن سفر كرد. اين دو كشور در حال حاضر بر سر جزاير درياي چين شرقي اختلاف نظر و تنش دارند. آمريكا در اين اختلاف و تنش حامي ژاپن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار