کد خبر: 609971
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
سخنان جنجالی هاشمی به گونه ای بود که حتی سایت هاشمی رفسنجانی نیز از پخش این سخنان خودداری و آن را سانسور کرد.
 به گزارش جوان آنلاین: علی اکبر هاشمی رفسنجانی در دوازدهمین مراسم سالگرد آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی که در مسجد جامع سوادکوه شمالی برگزار شد، ضمن قدردانی از عواطف مردم مازندران اظهار داشت: از این محبت ها و الطافی که از شما مردم مهربان این شهر مشاهده شد متشکریم، شما بنده را شرمنده کردید.
 
وی با اشاره به اینکه مردم خون گرم شمال به خصوص مازندران از لحاظ عاطفه و محبت کم نظیرند و بسیار صمیمی، افزود: حضور علمای بزرگوار استان به ویژه آیت الله نظری و آیت الله طبرسی و امام جمعه شهرستان، استاندار و بقیه آقایانی که محبت فرمودند تشکر می کنم.
هاشمی با ابراز خرسندی از اینکه در این مراسم حضور یافت، تصریح کرد: خداوند را شاکرم که به من توفیق داد در حضور شما باشم علاقمند بودم جایی به آیت الله صالحی ابراز ارادت کنم.
 
به گزارش دانا، وی با بیان اینکه منطقه مازندران از نعمت های الهی در روی زمین است که خداوند در جنوب بحر خزر به مردم ایران عطا کرده است، بیان داشت: همه چیز در اینجا هست گرچه  مردم گله هایی هم  دارند آنهم به خاطر بعضی از مشکلاتی است  که در سایه سرسبزی منطقه گاهی کم توجهی می شود.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: مردم منطقه سوادکوه شمالی و جنوبی که از بیکاری مضاعف رنج می برند به خاطر اینکه در گذشته معادن وسیع این منطقه باعث ارتزاق خانواده ها بود و سالهاست که این خانواده ها از این نعمتی که داشتند برای اشتغال محرومند.
 
وی افزود: اگر اقدامی شود مسئولان اجرائی این منطقه را احیاء کنند دیگر صحبت از بیکاری در سوادکوه شمالی و جنوبی نخواهد بود.
 
رفسنجانی با بیان اینکه وجود معادن در منطقه سوادکوه از لحاظ ملی با ارزش است و می تواند جایگزین نفت شود، گفت: احیا این منطقه برای کشور مهم است.
 
این مقام مسئول ابراز داشت: در حال حاضر نفت ماده ای نیست که ما بسوزانیم زیرا گاز آن هزاران زیر مجموعه صنعتی دارد که زندگی مردم را می چرخاند.
 
هاشمی با تاکید براینکه این نعمت الهی مورد غفلت قرار نمی گیرد، بیان داشت: بنده  بعد از مراجعه به تهران این تذکری که از اینجا گرفتم  را خدمت مسئولان عرض می کنم.
 
وی به اهمیت والای استان مازندران در سطح کشور پرداخت و ادامه داد: اهمیت این استان شمالی قدمتی دیرینه دارد و اینجا جایی است که خداوند آبادش ساخته در حالی که جاهای دیگر باید با مشکلات زیاد به این نعمت ها برسند.
 
 هاشمی با اشاره به مواهب طبیعی در مازندران، گفت: وجود آب در این استان می تواند دو برابر نیاز  استان های شمالی را تامین کند.
 
وی به پیشنیه معنوی مازندران اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اولین حکومت های محلی شیعی در مازندران مردم این استان در استقبال از مکتب اهل بیت  پیشتاز قبول اسلام بودند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موقعیت جغرافیای مازندران را مامنی برای امام زاده ها از جور حاکمان ظالم دانست و گفت: کوههای البرز پناهگاه  محکم  و مردم مازندران به لحاظ مهمان نوازی و  غریب پروری پذیرای امام زاده هایی بودند که به این منطقه متواری شدند.
وی افزود:«اولین حکومتی که در طبرستان تشکیل شد شاید ریشه در اطراف گمگشته ائمه ما دارد.»
 
هاشمی ادامه داد:«معروف است در زمانی که لشگر اسلام به طرف مازندران آمد امام حسن مجتبی و فرزند خلیفه دوم عمر، در این لشگر بودند، فرمانده لشگر فریبکاری کرد و مردمی که در قلعه استواری پناه گرفته بودند آنها را فریب داد و وارد شد بعد به عهدش وفا نکرد. امام حسن و گویا امام حسین هم همراهشان بودند و فرزند خلیفه دوم برگشتند. گفتند در این لشگر خدمت نمی کنیم برگشتند به مدینه و گزارش این فریبکاری که شایسته فرمانده اسلامی نبود دادند به خلیفه و آثار خوبی داشت و در منطقه پیچید و باعث شد مردم توجه ویژه بکنند. قبل از آن هم وقتی علی بن ابی طالب از مدینه حکومتشان را به کوفه آوردند در کوفه جمعیت زیادی از ایرانیان بودند چون آن منطقه اصولا جزئی از ایران بود و پایتخت ایران بود مدائن، تبعیضی قائل بودند اعراب با عجم ها، ایرانی ها شهروند درجه دوم و مسلمان درجه دوم به تعبیر آن زمان مولی خوانده می شدند، حضرت علی که آمدند این تبعیض را شکستند و گفتند این حرفها چیست؟ عرب چیست؟ عجم چیست؟ مسلمان با تقوا معیار فضیلت است دیگر بقیه همه اینها هوی است و این ها در امت ایرانی و مردم ایران عشق به ولایت را تقویت کرد. ازدواج امام حسین با بانویی از ایران عامل دیگری بود مجموعه ی  این ها باعث شد که در ایران شیعه جایگاه خوبی پیدا کرد و مازندرانی ها جلو افتادند.»
 
وی با بیان اینکه حکومت علوی های گیلان و حکومت زیدی ها و علوی ها به طور متناوب در مازندران قرن ها حکومت کردند، بیان داشت: همین عامل سبب شد تا مازندران منطقه شیعی شود.
 
هاشمی به تاریخ اسلام گرایی مردم مازندران اشاره کرد و افزود: در گذشته منطقه ای در لبنان دارای علمای شیعی بود از شهید اول آنها نایبی خواستند که بیاد اینجا (به لحاظ تقید به تشیع ) به عنوان مرجع امامت کند و دیده شد خاندان مراعشه آمدند، قرن ها این منطقه پایگاه تشیع بود.
 
وی روح ولایتمداری را در مردم مازندران ریشه دار دانست و خاطر نشان کرد: فداکاری لشگر 25 کربلا  در تاریخ انقلاب نقش موثری داشته و همین منطقه سوادکوه 110 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خود در این مراسم را به لحاظ آشنایی دیرینه خود با آیت الله صالحی مازندرانی دانست و گفت: با مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی همسن هستم ایشان یک سال از من بزرگتر بودند که بعد از تحصیلات مقدماتی در بابل و بعد در تهران و مشهد بعد به قم آمدند از اول مبارزات تقریبا در قم بودند ولی زود به مشهد رفتند دوباره قبل از فوت آیت الله بروجردی مجدد به قم بازگشتند تا مبارزه امام راحل آغاز شد.
وی افزود: در طول این زمان آیت الله صالحی مازندرانی به مبارزه خود ادامه دادند تا در سالهای 52 و 53 که سخت ترین دوره مبارزه بود، آن موقعی بود که کمیته مشترک به اسم ضد خرابکاری تشکیل شده بود و همه مبارزان را به سلابه کشیده بودند بدترین مصیبت ها را ما در زندان های کمیته می دیدیم.
 
وی خاطر نشان کرد: آیت الله بهشتی، آیت الله مطهری همه سر و کارشان به آنجا افتاد من خودم با جمع زیادی از روحانیون آنجا بودم.
 
هاشمی با بیان اینکه ما این روزها سالگرد شهادت دکتر باهنر و شهید رجائی را داریم، یاد آور شد: شهید رجائی بدترین شکنجه ها را در بین مجاهدین دیدند وقتی که رئیس جمهور بودند و رفتند در سازمان ملل، پای خودش را برهنه کرد و آثار شکنجه را به مردم دنیا نشان داد که در همین کمیته بود.
 
وی اظهار داشت: آیت الله صالحی در این دو سه سال مکرر زندان بود، گاهی اوین، قزل قلعه، زندان قصر و در قم گاهی نزد ساواک، گاهی نزد شهربانی رنج های زیادی کشید وقتی که دوره خفقان گذشت و کمی فضا باز شد در سال 56 که به مناسبت شهادت فرزند امام حاج آقا مصطفی مردم قم قیام کردند با آن اهانتی که به امام شد آقای صالحی بیانیه بسیار محکم علیه رژیم صادر کرد و بعد هم به فعالیت های انقلابی خود ادامه دادند.
 
رفسنجانی با اشاره به اینکه در اوایل پیروزی انقلاب آیت الله صالحی مازندرانی جزء علمائی بود که امام دستور می دادند به شهرستان ها بروند و به مردم سرکشی کنند، گفت: آن موقع انتظاماتی نبود مشکلاتی بود، ایشان از افرادی بودند که برای رفع مشکلات به مناطق سرکشی می کردند.
 
وی به روح بلند معنوی که در کنار سوابق مبارزاتی آیت الله صالحی مازندرانی را برجسته ساخته بود اشاره کرد و گفت: این خصائص ویژه این روحانی مبارز سبب شد تا دعوتی که از من شد کوتاهی نکنم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اعلام اینکه بیش از 20 سال است اداره کننده مجمع هستم و تاکنون یک روز از مجمع غیبت نداشتم، اظهار داشت: این اولین بار است که امروز جلسه را نیمه تمام گذاشتم و به آقای دکتر روحانی سپردم و برای رسیدن به این برنامه به خدمت شما آمدم.
 
وی در سخنانش به مشکلاتی که اواخر سال گذشته به کشور عارض شد اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که بر کشور عارض شده، صدماتی که به این انقلاب خورده و گله هایی که مردم از انقلاب دارند، احساس می شد مردم  نسبت به روحانیت بی توجه شده باشند اما مردم  با این انتخابات نشان دادند از بین تعداد شخصیت هایی که آنها هم انسان های مبرّز و انقلابی بودند ترجیح دادند به یک روحانی رای بدهند این برای ما خیلی معنا دارد.
 
هاشمی افزود: این انتخاب  نشان از این است که هنوز دل مردم به روحانیت بسته است.
 
وی با بیان اینکه ممکن است مردم به خاطر مشکلات از ما گله مند باشند، اضافه کرد:« در دوران حکومت اسلامی در ایران جنگ بوده، مشکلات بوده و اخیرا مشکلات اقتصادی و خیلی چیزهای دیگر مردم را رنج داده ولی مردم می دانند اینها تقصیر روحانیت نیست البته ممکن است قصوری باشد. به ما می گفتند ما قبول داریم شما نیستید اما بالاخره این روحانیت این دولت را آورد. ما جواب را از شما می خواهیم.»
 
وی افزود: «مردم گله مستقیم خود را به من نمی گفتند اما به طور مستقیم می گفتند از روحانیت.»
 
هاشمی به حضور مردم در انتخابات اخیر اشاره کرد و یادآور شد: همین مردم گله مند نشان دادند اگر راهی باشد برای نجات کشورگام بر می دارند و شکی ندارم که مسئولان نیز با تمام علاقه حقوق شما را ادا خواهند کرد.
 
 وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات سیاسی حاکم در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: « مشکلات فعلی مشکلات واقعی است، ما در محاصره ایم، ما در تحریمیم، ما بایکوتیم، ما نمی توانیم از منابع مان استفاده بکنیم، ما نمی توانیم نفت مان را بفروشیم اگر بفروشیم نمی توانیم پولش را برگردانیم و اگر جنسی بخریم باید به قیمت های اضافی بخریم و در انتقالش هزینه های اضافی انجام بدهیم و خیلی مشکلاتی که اخیرا شاهد یک خطر بزرگتری هستیم شما حتما در اخبار می بینید.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نطام با بیان اینکه الان آمریکا و به طور کلی غرب و تعدادی از کشورهای عربی تقریبا جنگ با سوریه را اعلام کردند، اظهار داشت: هر لحظه گوشها منتظر است که صدای غرش موشک ها و بمب ها را بشنود.
 
وی افزود: خدا رحم کند به مردم سوریه مردم سوریه در این دوسال خیلی آسیب دیدند.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: مردم سوریه بیش از 100 هزار کشته و 8 میلیون آواره دادند در داخل و خارج، زندان ها پر از مردم، زندان ها جا ندارد بعضی از ورزشگاه ها را گرفتند، آنها را پر کردند شرایط بدی بر مردم حاکم است مردم از یک طرف از طرف خود حکومتشان بمباران شیمیایی می شوند و از طرف دیگری امروز منتظر بمب های آمریکا باید بمانند .
 
هاشمی به شرایط حاکم در منطقه اشاره کرد و ادامه داد:« این شرایط را در منطقه می بینید، عراق، پاکستان، افغانستان، مصر، یمن و بحرین را می بینید ولی کشور ما در میان همه این آشوب ها آرام تر است و مخصوصا بعد از انتخابات خیلی آرام تر شد و انشاالله دولت بتواند این استقبال مردم را جواب مساعد بدهد و بتواند با هر وسیله ای مشکلات خارجی را حل کند، راه را باز کند و بی جهت مشکل تراشی نکنند.
 
وی یادآور شد: دولت باید بگذارند این جوان های عزیز ما تحصیل کردند و الان بیکارند، در منطقه خود به اشتغال مشغول شوند.
 
 رفسنجانی تصریح کرد: الان هرکس بخواهد به این کشور و این ملت خدمت کند در درجه اول باید راهها را باز کند تا بتوانیم منابع مان را بدست بیاوریم، گفت: با این منابع باید بتوانیم زندگی مردم را اسلاح کنیم، اشتغال ایجاد شود و با کسب و کار زندگی مردم  و تولید در کشور رونق یابد.
 
وی با بیان اینکه اگر در حق مردم کوتاهی شود جواب دادن خدا آسان نیست، افزود: شاید برای مردم بشود بهانه آورد اما خدا بهانه پذیر نیست.
 
هاشمی  خدمات رسانی را وظیفه و حکم الهی دانست و ادامه داد: مردم به ما اعتماد کرده و رای دادند و باید به رفع نیازهای آنان توجه شود.
 
وی حضور مردم در  این مراسم را به احترام شخصیت آیت الله صالحی مازندرانی دانست و گفت: شنیدم مغازه های اطراف را که بستید مشکلاتی برای آنها پیش آمده البته لابد خودشان می دانند که این مربوط به خودشان است آنها هم مثل شما استقبال می کنند از این اجتماعی که شما فرمودید.
 
هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنانش به کارهای دولت در خدمات رسانی به مردم اختصاص داد و بیان داشت: اولین کار دولت باید  اجرای وعده هایی که در انتخابات داده شده باشد، شما هم مطالبه کنید.
 
وی افزود: همه وعده های دولت را روی یک کاغذ بنویسید و در جیبتان باشد و ببینید کدامش انجام می شود.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه الان سایتی برای رصد عملکرد دولت
تاسیس شده است، گفت: هر روز بگویند کدام وعده نقض شد؟ کدام وعده شکسته شد؟ کدام وعده عمل شد؟ که این چیز  درستی است یعنی ما باید این محاسبه را بکنیم که مردم آن همه وعده بشنوند بعد خلافش را شاهد باشند.
 
وی ابراز داشت:  شما همین جا از دولت سابق شنیدید که به زودی معادن البرز مرکزی فعال می شود و نشد نظیر آن در همه جای کشور است از این اتفاقات افتاده و نباید اینطور بشود.
 
هاشمی خاطر نشان کرد: از اینکه وعده بدهیم و عمل نشود ناراضی هستیم. انشاالله دیگر تکرار نشود و تنبیهی برای ما باشد.
 
وی بنا به مسئولیت خود در پایان سخنانش از محبت های مردم مازندران، شهدا، افرادی که در طول جنگ سرمایه گذاری کردند، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و مفقودان تشکر کرد و ابراز داشت: امیدوارم روزی حکومت و دولت اسلامی بتواند از عهده این قول ها و قرار های خود برآید.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از این مراسم در جلسه غدیر در بیت خادم الشریعه آیت الله نظری در مرکز مازندران حضور یافت.


حال با توجه به این اظهارات فایل صوتی بخشی از سخنان جنجالی هاشمی علیه سوریه که دفتر هاشمی رفسنجانی از انتشار آن خودداری کرده است ، در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت و خود مردم دراین باره قضاوت کنند.




غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
1
1
عزيزان ايشان را رهبر معظم انقلاب به عنوان رئيس مجمع تشخيص مصلحت انتخاب كردند .شما چرا اينقدر گير ميدهيد من نميدانم.
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
1
1
کجاي اين حرفا مشکل داشت. واقعيت بود. حالا برخلاف ميل شما و [...] بود ، بحث ديگري است. واقعيت و حقايق را بايد گفت و شنيد ، از زبان هرکسي که باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار