کد خبر: 478862
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷
رئیس منابع طبیعی گرمسار خبر داد

بهرام میرآخورلی، ضمن اشاره به برگزاری دوره های آموزشی زنبورداری در گرمسار گفت: این دوره های آموزشی تحت عنوان کارگاه توانمند سازی زنان زنبوردار، با حضور ۸۰ نفر از زنان زنبوردار رامه و ۷۵ نفر از زنبورداران ایوانکی به صورت مجزا برگزار شد.
وی تصریح کرد: زنان بومی روستای رامه با ایجاد تشکل های زنبورداری و به کمک سازمان منابع طبیعی و سازمان ملل (UNDP) در حال فعالیت می باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار، اظهار داشت: هدف از ایجاد این تشکل ها، اسکان بومیان روستایی در خود روستا و پیشگیری از مهاجرت به شهرهاست.
میرآخورلی خاطرنشان کرد: هدف دیگر از این گردهمایی، همفکری و بالا بردن سطح فرهنگ روستا، و دیگر اینکه روستائیان به خصوص زنان روستا بتوانند با پرورش زنبور عسل و گسترش مرتعداری منبع درآمدی برای خودشان داشته باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار ،همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به زنبورداران گفت: اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با همکاری بانک کشاورزی و با دادن وام ها و البته بیمه کردن زنبورها در مواقع خسارت به زنبورداران کمک می کند و سازمان ملل (UNDP) نیز روی منطقه و طرح مدیریت مراتع و زنبورداری سرمایه گذاری کرده است و محصولات را برای صادرات معرفی می کند.
وی تصریح کرد: تشکل بانوان زنبوردار در بسیاری از موارد مانند درمان، ازدواج، خرید لوازم خانگی و جبران خسارت به اعضا کمک می کند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار