کد خبر: 477558
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
ایسنا: ارسلان فتحي‌پور در گفت‌وگو در مورد برنامه‌هاي جديد ارزي اظهار كرد: بسته جديدي در مورد ارز ارائه نشده است، پيشنهاد قبلي ما اين بود كه كالاهاي اساسي جزء اولويت وارداتي قرار بگيرند و از ارز 1226 توماني استفاده شود و دولت هم اين پيشنهاد را پذيرفته است.
 
وي در مورد برخي شنيده‌ها درباره ارز سه و چهار نرخي اظهار كرد: طبق پيشنهاد ما كالاهاي اساسي جزء اولويت‌هاي وارادتي قرار گرفته‌اند و بعد از آن كالاهاي سرمايه‌اي و واسطه‌اي قرار دارند كه قرار است با ارز 1500 توماني وارد شود.
 
وي ادامه داد: صحبتي هم در مورد كالاهاي لوكوس مثل خودرو و عروسك وجود داشت كه در مورد اين كالاها بنا بر آن شد كه با ارز آزاد به نرخ بازار وارد شود.
 
رييس كميسيون اقتصادي در مورد اين‌كه كدام كالاها شامل كالاهاي اساسي خواهند بود؟ گفت: مواد غذايي و دارويي در اولويت وارات با ارز دولتي قرار دارند.
 
وي درباره اين‌كه آيا مطرح شدن ارز 1500 توماني و تقسيم كالاهاي وارادتي به دو گروه اساسي و غيراساسي رديف درآمدي جديدي براي دولت ايجاد نخواهد كرد؟ گفت: چنين اتفاقي نخواهد افتاد ما از اين‌كه دولت به پيشنهاد ما تن داده است تشكر مي‌كنيم. ارز 1500 توماني كه قرار است پرداخت شود همان ارزي است كه از صادرات حاصل شده است ضمن اين‌كه دولت طرح را به صورت كوتاه مدت پذيرفته است و پيش‌بيني نمي‌شود كه درآمد دولت از اين ناحيه افزايش پيدا كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار