کد خبر: 457552
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه تغذیه بالینی آمریکا، این تحقیقات از هزاران فرد بالغ صورت گرفته است و نشان می‌دهد: افراد میانسالی که بیشترین میزان گوشت قرمز را مصرف می‌کنند، ۱۹ درصد بیشتر از آنهایی که گوشت قرمز کمتری مصرف می‌کنند، در معرض ابتلا به سرطان کلیه قرار دارند.

خانم کاری دانیال، سرپرست تحقیقات در انستیتوی ملی سرطان آمریکا گفت: نتایج تحقیقات ما، توصیه‌های غذایی جمعیت سرطان آمریکا درباره پیشگیری از سرطان از جمله از طریق پرهیز از خوردن گوشت قرمز گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس را تقویت می‌کند.

در پژوهش‌های گذشته آمده است: افرادی که در روز به طور متوسط ۱۶۰ گرم از این مواد را مصرف ‌می‌کنند، مصرف کننده زیاد گوشت قرمز به حساب می‌آیند و مصرف کنندگان کم گوشت قرمز به کسانی گفته می‌شود که هر روز حدود ۲۵ گرم از گوشت و فرآورده های آن مصرف می‌کنند.

پژوهشگران گفته‌اند: اگر افراد مصرف گوشت قرمز خود را به ۲۵ گرم در روز کاهش دهند، خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان یا بیماریهای قلبی در مردان ۱۱درصد و در زنان ۱۶ درصد کاهش می‌یابد.

به گفته این پژوهشگران، مواد سرطان زا در حین پختن گوشت قرمز در حرارت بالا تولید می‌شود و گوشت قرمز از منابع اصلی چربی‌های اشباع شده است که با خطر ابتلا به سرطان پستان و سرطان روده بزرگ در ارتباط است.

بر پایه این گزارش، مصرف گوشت قرمز باعث افزایش عوامل ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی نظیر فشار خون و افزایش سطح کلسترول خون می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار