کد خبر: 425858
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: چنانچه حضور فوتبالیست‌ها در پارتی‌های شبانه تداوم‌دار بوده باشد، آنها را مادام‌العمر محروم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی کفاشیان به واسطه اتفاقات روز فوتبال ایران دوباره زیر ذره‌بین قرار گرفته و صحبت‌های زیادی درباره عملکرد او و زیرمجموعه‌اش مطرح شده است.
به همین بهانه خبرنگار خبرگزاری فارس گفت‌وگویی مفصل با وی انجام داده است.

*آقای کفاشیان این روزها سرتان شلوغ است و کم پیدا هستید؟
در روزهای اخیر از صبح تا دیر وقت درگیر جلسات هیأت رئیسه بودم. بحث و صحبت‌های روزمره در این جلسه انجام شد.

*در جلسه کمیته فنی که با حضور تمامی اعضا برگزار شد چه مباحثی مطرح شد؟
بحث‌های کلی و کلان و ساختار کار باشگاهی، تیم‌های ملی، بازی‌های تدارکاتی و حل مشکلات سربازی مطرح شد. یک سری از مشکلاتی که مطرح شد اینگونه بود که باید در مورد آنها اقدام فوری صورت گیرد و یکی از آنها این بود که برای تیم امید تعیین تکلیف و با مشخص شدن برنامه‌ها کار آغاز شود.

*در مورد ابقای غلامحسین پیروانی، سرمربی تیم امید چه تصمیمی گرفته شد؟
اتفاقاً اولین صحبت مبنی بر تکلیف کادر فنی تیم امید و ابقای آنها بود که این کار با تشکیل هیات رئیسه در هفته جاری مشخص می‌شود. در جلسه کمیته فنی، پیروانی برای ادامه کار شرایطی را تعیین کرد که اولین آن حل اختلافش با کمیته ملی المپیک بود. ما وظیفه داریم با توجه به این اختلافات وظایف را مشخص کنیم، لذا با جلسه‌ای که در این هفته خواهیم داشت در مورد کار فنی تیم امید تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

*پس هنوز به صورت قطعی ابقای پیروانی اعلام نشده است؟
خیر این موضوع قطعی نیست، اما چون در حال حاضر پیروانی با فدراسیون قرارداد دارد، باید ارزیابی از تیم امید داشته باشد، اما شروطی هم دارد که با توجه به عملکرد آنها باید ببینیم می‌توانیم به تفاهم مجدد برسیم یا خیر.

*روی پیروانی نظر مثبت دارید؟
وی زحمت کشیده و کار بسیاری انجام داده است.

*قبول دارید یک سری کم کاری‌ها به فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود؟
بله؛ برخی از این مشکلات برمی‌گردد به کارهایی که فدراسیون باید انجام می‌داد و مشکلاتی بود که باید برای بازیکنان حل می‌کرد. هم‌چنین برای تیم امید تدارک خوبی صورت نگرفت و نمی‌توان تمام تقصیرها را گردن کادر فنی تیم امید انداخت.

* به هر حال سرنوشت تیم امید از اهمیت زیادی برخودار است...
باید جمع‌بندی کنیم و به تفاهم برسیم چون برای ما بعد از این شکست‌هایی که تا به حال داشتیم، سرنوشت تیم امید بسیار مهم است و مهم است برنامه‌ای را فراهم کنیم تا این تیم به المپیک لندن راه پیدا کند.

*به نظر دوگانگی‌هایی در صحبت‌ها وجود دارد. عده‌ای می‌گویند پیروانی ابقا شده و شما اینگونه می‌گویید، چرا؟
البته پیروانی قبلاً ابقا شده بود و همچنان سرمربی تیم امید است، اما در حال حاضر شرایطی را به ما گفته که قطعا اگر بخواهیم شرایط را فراهم کنیم، برمی‌گردد به صحبت‌هایی که باید با هم داشته باشیم. این مورد هنوز صورت نگرفته و به زودی مشخص می‌شود.

*برای تیم‌های پایه چه کار خاصی انجام شده است؟
علی دوستی به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان کارش را آغاز می‌کند. برای تیم جوانان هم در این هفته و یا هفته آینده کار را مشخص می‌کنیم.

*قرار است با استونی دیدار دوستانه برگزار کنیم؟
مذاکراتی با تیم ملی استونی انجام دادیم که با حضور در قطر یک بازی دوستانه داشته باشیم.

*بازی با روسیه برای تیم ملی هماهنگ شد. آیا برگزاری این دیدار ارتباطی به جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون روسیه در ژوهانسبورگ برگزار کردید، دارد؟ چه روندی برای برگزاری این بازی طی شد؟
در سفری که به روسیه داشتم، صحبت‌های مقدماتی انجام شد و سپس در آفریقای جنوبی تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندیم. فدراسیون فوتبال روسیه در موارد مختلف و رده‌های مختلف سنی با ما ارتباط خوبی دارد. حتی قرار است تیم‌های امید ایران و روسیه نیز با هم دیدار کنند.
روسیه در راستای این تفاهم‌نامه فضای خوبی را برای ما ایجاد کرده است. البته در این بین علاقه روسیه برای دیدار با ایران نیز از مباحث مهم به شمار می‌رود.

*چرا باز هم برای دیدار با روسیه به امارات می‌رویم؟
این مورد به خاطر اسپانسرها انجام می‌شود. تیم‌های مقابل هزینه‌های گزافی دارند که اسپانسرها آن را متقبل می‌شوند. روسیه در امارات اردو داشت و قبول کرد در این کشور با ما بازی دوستانه برگزار کند. روسیه در برنامه‌اش نبود که به ایران بیاید.

*قبول دارید مردم دوست دارند با تیم‌های بزرگ در ایران بازی کنیم؟
هدف اصلی ما بعد از جام ملت‌های آسیا این است که با تیم‌های بزرگ در ایران بازی کنیم و چون این مورد از اهداف ما است به طور حتم آن را اجرا خواهیم کرد.

*بحث بعدی در مورد ترکیه است. دیداری با مسئولان لیگ برتر ترکیه داشتید. در این مورد کار به کجا انجامید؟
با مسئولان این کشور از قبل هم دیدار داشتیم و فدراسیون این کشور نامه‌ای را برای هماهنگی‌های بیشتر و برگزاری دیدار های دوستانه به ما ارسال کرده اما فدراسیون ترکیه به تازگی اقدام خاصی را در این مورد انجام نداده و منتظر پاسخ نهایی این کشور هستیم.
آنها نامه‌ای را به ما دادند تا همکاری کنیم و ما هم رضایت خود را اعلام کردیم، اما پاسخ نهایی ترک‌ها هنوز اعلام نشده است.

* غرامت گرفتن از نیجریه به کجا کشید؟ قرار شد با این تیم در سال 2011 بازی کنیم یا غرامت را می‌گیریم؟
اول غرامت را می‌گیریم سپس برنامه بازی را می‌چینیم چون ما دیگر به این کشور اعتماد نداریم. نامه غرامت تأیید شده و آن را می‌گیریم. بخشی از این غرامت هزینه لغو بلیت‌ها و رزرو هتل‌ها خواهد شد.
آنها روز فیفای ما را سوزاندند و باید این جریمه را بدهند تا متوجه باشند اگر قولی می‌دهند به آن عمل کنند. بعد از آن در مورد بازی دوستانه با این تیم تصمیم گیری خواهیم کرد.

*پس از ناکامی تمام رده‌های سنی فوتبال ایران؛ اکنون چشم امید مردم ایران به تیم ملی در جام ملت‌های آسیا است. چه ارزیابی از حضور ایران در این رقابت‌ها دارید؟
این نیست که سایر رده‌های سنی نتیجه خوبی نگرفته باشند. آنها تلاش کردند و حتی امیدها بین 4 تیم برتر قرار گرفتند و فقط زورشان به کره و ژاپن نرسید. همه تلاش و کار خود را انجام دادند و تنها موفقیت حاصل نشد.
در مورد جوانان و نوجوانان نیز تلاش خود را کردیم و قرار شد حمایت لازم را انجام دهیم و در مواردی که نقص داشته آنها را برطرف کنیم.

*امیدواریم اتفاقات تلخی که برای سایر رده‌های سنی رخ داد، برای تیم ملی بزرگسالان رخ ندهد.
مگر این اتفاقات دست ما بود؟ وظیفه ما تدارک و پشتیبانی از تیم‌های ملی است که به خوبی انجام دادیم.

*در مورد تیم امید این حمایت‌ها به نظر می‌رسید رخ نداده باشد؟ پیروانی به خاطر عدم همکاری باشگاه‌ها بازیکنانش را به همراه نداشت و این موضوع در نهایت به تیم امید لطمه زد.
در مورد تیم امید باید سعی کنیم نواقص را برطرف کنیم تا این مشکلات دیگر پیش نیاید، اما برای تیم ملی تدارکات خوبی انجام شده است.

*شما چقدر خوش‌بین هستید که مردم دوباره با تیم ملی آشتی کنند؟
تیم ملی تلاش خود را می‌کند و بازیکنان همه قدرتمند هستند. تیم‌های دیگر هم قوی هستند و باید تلاش خود را دو چندان کنیم.

*وقتی تیم امید نتیجه نگرفت، برخی رؤسای فدراسیون‌ها به فدراسیون فوتبال بابت تیم امید حمله و انتقاد کردند.
افراد باید طبق وظایف خود کارهایشان را انجام دهند. همه تلاش کردند تا مدال بگیرند و سایر اتفاقات در بازی مشخص می‌شود. وقتی دوی صد متر شروع می‌شود نمی‌توان گفت همه اول می‌شوند. یکی اول می‌شود و یکی هشتم.

*قبول دارید همه می‌گفتند باید بودجه فوتبال کسر و به ورزش‌های دیگر منتقل شود؟
کسی این حرف را نزد و من این مورد را قبول ندارم. هر ورزش در کشورمان جایگاه خودش را دارد. فوتبال علاقمند و طرفدار دارد و ورزشکاران رشته‌های دیگر نیز فوتبال را دوست دارند. مردم به این رشته علاقه دارند. ما هم باید تلاش کنیم خوب کار کنیم تا نتیجه مناسبی بگیریم و نباید موضوعات مختلف را با هم مقایسه کرد. فوتبال درآمدزایی خودش و مخاطبان زیادی دارد. البته با موفقیت در همه رشته‌های ورزشی، این مردم هستند که خوشحال می‌شوند.

*در مراسم تقدیر از قهرمانان گوانگجو، احمدی‌نژاد تأیید کرد مارادونا به ایران سفر خواهد کرد حتی برای مربیگری تیم ملی. فدراسیون در جریان این موضوع است؟
ما مکاتباتی با مارادونا داشتیم تا به ایران بیاید اما نه برای مربیگری. ابتدا باید وی به ایران بیاید تا در این مورد با این چهره سرشناس فوتبال جهان صحبت کنیم و برنامه‌هایش را برای نیمکت تیم ملی بخواهیم.

*قطر میزبان جام جهانی 2022 شد. در این مورد چه نظری دارید؟
قطر یک کشور آسیایی است و ما هم می‌توانیم مانند آنها میزبان جام جهانی بشویم. این خواسته سازمان تربیت‌بدنی است. این میزبانی در این منطقه از آسیا آغاز شده و خوش‌بین هستم اگر همدل شویم و سعی و تلاش کنیم یک روز میزبان جام جهانی فوتبال خواهیم شد.

*چه سالی این اتفاق می‌افتد؟
سالش را نمی‌دانم، اما یقین داشته باشید یکی از اهداف مهم فدراسیون فوتبال گرفتن میزبانی جام جهانی است.

*دوباره فوتبالیست‌ها خبرساز شدند. در مورد خبر دستگیری چند فوتبالیست سرشناس در پارتی شبانه این روزها اخباری به گوش می‌رسد. در این مورد چه نظری دارید؟
من هم این خبر را شنیده‌ام، اما از جزئیات آن اطلاع دقیقی ندارم. در صورتی که گزارش به دست ما برسد آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

*در صورت تأیید نهایی این خبر چه برخوردی با عوامل آن خواهید داشت؟
اگر گزارش برسد آن را در کمیته رسیدگی به تخلفات فوتبال بررسی کرده و با آنها برخورد می‌شود و اگر چنانچه تداوم‌دار بوده باشد، آنها را مادام‌العمر از حضور در جامعه فوتبال محروم خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار