کد خبر: 412578
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد ماموریت مهدی هاشمی گفت: بنده به آقای مهدی هاشمی ماموریت ندادم و وی از طرف مدیریت دانشگاه حکم نداشته و بنده حکمی به ایشان ندادم.
به گزارش فارس، عبدالله جاسبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همین جا اذعان می‌کنم که دانشگاه آزاد همواره تابع دیدگاه‌ها و نظریات مقام معظم رهبری بوده و در کنار آن نیز در مسیر و چارچوب سیاست‌های کلی نظام حرکت می‌کند و شکی هم در این رابطه وجود ندارد.
وی همچنین تصریح کرد: کسانی که به هر شکلی در مقابل نظام اسلامی قرار گیرند در دانشگاه آزاد جایی نخواهند داشت چرا که معتقدیم از جمله برنامه‌های اصلی مخالفان نظام که برنامه‌ریزی کرده و روی آن سرمایه‌گذاری‌های کلان کرده‌اند، ایجاد اختلاف بین مسئولان نظام بوده و هست و بر همین اساس در این برهه زمانی باید ضمن حفظ هوشیاری کامل بهانه دست دشمنان ندهیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به رویکرد آینده دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در دهه چهارم تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد اصلی ما توسعه کیفی در کنار ایجاد زمینه رقابت با دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر دنیاست.
جاسبی با تاکید بر اینکه اختلاف بین مسئولان خطری جدی برای نظام است،گفت: اعتقاد ما این است که برای حل و فصل اختلاف‌ها باید قانون اصل باشد.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع ماموریت مهدی هاشمی اشاره کرد و اظهار داشت: به آقای مهدی هاشمی ماموریت ندادم و وی از طرف مدیریت دانشگاه نیز حکم نداشته و باز تاکید می‌کنم که بنده حکمی به ایشان ندادم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: برای رسیدن اهداف که برای این دانشگاه ترسیم شده برنامه‌های متنوعی نظیر جذب نخبه‌ها، تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی، حمایت از واحدهای دانشگاهی برای تأسیس رشته‌های نو (بیو تکنولوژی، نانو تکنولوژی، فیزیک پلاسما، فیزیک اتمی، انرژی‌های خورشیدی،IT و ICT ) فناوری‌های مورد نیاز کشور، توسعه شعبات علوم و تحقیقات در مراکز استان‌ها برای تحصیلات تکمیلی، توسعه رشته‌های بین رشته‌ای و دانشگاه مجازی است.
جاسبی در خصوص واحدهای برون مرزی این دانشگاه نیز افزود: باید همین جا اعلام کنم که هم اکنون چهار واحد فعال در کشورهای لبنان، امارات متحده عربی، انگلستان و افغانستان دایر است و در کشورهای عراق،سوریه، مالزی، تاجیکستان و آذربایجان نیز تاسیس واحد در مرحله مطالعه و اخذ مجوز برای دایر کردن قرار دارد.
وی در ادامه گسترش واحدهای دانشگاهی در خارج از کشور را در توسعه فرهنگ عمومی و اسلامی کشور تأثیرگذار دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار