کد خبر: 1224292
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰
طراحی بخش‌هایی از عملیات «وعده صادق» برای اولین بار تجربه شده است و بخشی از عملیات هم در طراحی و هم اجرای آن نمونه مشابه ندارد.

 جوان آنلاین: مهدی جهان‌تیغی نوشت: اولین مواضع فرمانده سپاه درباره عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل حاوی چند نکته بسیار مهم بود:
۱) طراحی بخش‌هایی از عملیات «وعده صادق» برای اولین بار تجربه شده است و بخشی از عملیات هم در طراحی و هم اجرای آن نمونه مشابه ندارد. این عملیات با نبوغی در طراحی تاکتیکی و طراحی‌های مبتکرانه و هوشمندانه و نوآورانه و ناشناخته برای دشمن محقق شده است. 
۲) از مهم‌ترین نکات عملیات اخیر، زمانبندی بسیار دقیق و حساس میان هر مرحله از عملیات از شروع شلیک پهپاد تا شلیک موشک‌های کروز و بالستیک در نقاط مختلف بوده است. این زمانبندی دقیق که در آن ثانیه‌ها هم مهم است، نشانه پیچیدگی طراحی و اجرای عملیات بوده است. به تعبیر ساده‌تر ایران برای برداشتن لایه‌به‌لایه سیستم‌های دفاعی اسرائیل و متحدش امریکا، طراحی دقیق و پیچیده‌ای را انجام داده است. مکانیسم و نقشه پنهان بخشی از مراحل اجرای عملیات «وعده صادق» از نقاط مبهم در ذهن جامعه نظامی امریکا و اسرائیل خواهد ماند. 
۳) سپاه یک معادله جدید بعد از این عملیات ساخته و آن این است که من بعد رژیم‌صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، دارایی‌ها، شخصیت‌ها و به شهروندان ایران حمله کند، از مبدأ جمهوری اسلامی، مورد تهاجم متقابل قرار خواهد گرفت. این گزاره از موازنه‌های مهم تغییر یافته زین پس خواهد بود و قابل توجه‌تر آنکه با توجه به فراهم بودن بهتر و دقیق‌تر امکانات در داخل خاک ایران، سرعت انتقام یا اقدام متقابل از این به بعد بالاتر و عمیق‌تر خواهد بود. از سوی دیگر با توجه به تجربه عملیات «وعده صادق» و اندوخته‌ای که این اقدام به‌دست‌آمده، ضربات به رژی صهیونیستی بعد از این قابل‌برنامه‌ریزی‌تر و قابل تحقق‌تر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار