کد خبر: 1215949
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

جوان آنلاین: کانادا بهشت مجرمانی است که علیه مردم ایران فعالیت می‌کنند. اگر تا چند سال پیش، مجرمان سیاسی و مفسدان اقتصادی، کانادا را مأمن خود می‌دانستند، حالا تروریست‌ها هم در خاک کانادا گرامی داشته می‌شوند، آزادی عمل دارند و تحت حمایت قرار می‌گیرند و کانادا پناهگاه آنان شده است. 
در روز‌های گذشته مراسم چهل و پنجمین سالگرد تأسیس گروهک تروریستی کومله در تورنتوی کانادا و با حضور نمایندگانی از مجلس و دولت کانادا برگزار شد. اینترنشنال و صدای امریکا گزارش‌های حمایتی از این مراسم منتشر کردند. در تصاویر این گزارش تصویری که نشان دهنده تعداد افراد شرکت کننده در این مراسم باشد، وجود ندارد و متن گزارش هم به تعداد شرکت کنندگان اشاره نمی‌کند. اما در هر دو گزارش بر وجود نمایندگان مجلس و دولت کانادا و نمایندگان احزاب کانادایی و نیز حضور عبدالله مهتدی دبیر کل این گروهک تروریستی که از او با نام مهمان ویژه نام می‌برند، تأکید شده است. 
یکی از محور‌های مورد تأکید در کلام حاضران، درخواست از دولت کانادا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی است. این در حالی است که کومله خود نه یک حزب سیاسی، بلکه یک گروه مسلح شبه نظامی است که سابقه عملیات‌های تروریستی متعدد علیه مردم ایران دارد. به گزارش سایت هابیلیان که پیرامون قربانیان ترور در ایران فعالیت می‌کند، «دایرۀ اقدامات خشن این گروه از نظامیان تا مردم عادی و حتی روستا‌های کردنشین را در بر می‌گرفت. گروهک کومله جنایات غیرانسانی بسیاری مرتکب شده است که از سر بریدن تا مثله کردن و زنده سوزاندن افراد می‌تواند بخشی از این جنایات ضدبشری باشد.»
غائله کردستان و جنایات این تروریست‌ها امری نیست که از یاد مردم ایران رفته باشد و حالا دروغ‌های این مراسم سالگرد را که کومله را حزب سیاسی می‌نامند، باور کنند. جالب آنکه یک سیاستمدار کانادایی، دلیل حضور در این مراسم را حمایت از دموکراسی برای ایران می‌داند، آیا دموکراسی با تروریسم قابل جمع‌بندی است؟!
علاوه بر این کومله در جریان تجاوز نظامی عراق به ایران، در کنار صدام و مقابله مردم ایران ایستاد و به کشور خود خیانت کرد. گرچه آنان ایران را کشور خود نمی‌دانند و دنبال تجزیه ایران و تشکیل کردستان بزرگ هستند. در عین حال می‌گویند ما تجزیه‌طلب نیستیم! مگر می‌شود دنبال کردستان بزرگ باشی و تجزیه طلب نباشی؟!
بمبگذاری در رژه مهاباد با ۱۲ شهید و ۴۰ مجروح، حمله به نیرو‌های ارتش به فرماندهی شهید صیاد شیرازی، سر بریدن پاسداران و کشتن مردم کرد معتقد به انقلاب اسلامی از جنایات حزب کومله‌ای است که کانادایی‌ها آن‌ها را فعال سیاسی جا می‌زنند!
شهید مصطفی چمران که اوایل انقلاب برای پایان دادن به غائله کردستان به مریوان رفته بود، درباره یکی از جنایت‌های این گروهک که در ۲۳ تیرماه رخ داد، چنین می‌نویسد: «در شهر مریوان ۲۵ پاسدار کرد محلی زندگی می‌کردند که اهل مریوان بودند و در مریوان خانه داشتند و تنها گناه آن‌ها این بود که به انقلاب اسلامی ایران معتقد بودند و نمی‌خواستند از احزاب چپ متابعت کنند. در تاریخ ۲۳ تیرماه ۵۸ صد‌ها نفر از مسلحین احزاب چپ وارد مریوان شدند و پاسداران را محاصره کردند و نیمی از آن‌ها را کشتند و بقیه را مجروح کردند. یکی از مجروحان پاسدار را با موزائیک سر بریده بودند و پیکر او را روی سنگفرش‌ها و اطاق‌ها کشیده بودند و نواری پهن از خون او همه جا را گلگون کرده بود آن‌ها دهان پاسداران را با نارنجک منفجر کرده و ریش‌های آن‌ها را سوزانده بودند. بدنش را با آتش سیگار سوزانده و سرش را با موزائیک جدا کردند.»
در این مراسم یاد و خاطره چهار تروریست این گروهک هم که اخیراً اعدام شدند، گرامی داشته شد و آن‌ها را زندانی سیاسی نامیدند، در حالی که این چهار نفر، برای انجام عملیات تروریستی به ایران آمده بودند و اقلام همراه آن‌ها و ارتباطات‌شان هم آن را ثابت می‌کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار