کد خبر: 1205628
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
برخی از افراد نزدیک به بیت مرحوم منتظری با برگزاری نشستی بازهم، نسبت به رویکرد نظام اسلامی لب به انتقاد گشوده و وارونه گرایی کردند!

اختصاصی جوان آنلاین، دو روزنامه اصلاح طلب «اعتماد» و «سازندگی» در شماره امروز خود به یک رویداد پرداخته اند، «همایش علمی اندیشه‌ها و آرای آیت‌الله منتظری با موضوع حقوق بشر و فقه».
فارغ از سخنرانان این همایش که در آن چهره‌هایی همچون حبیب‌الله پیمان و عمادالدین باقی حضور داشتند و این اشخاص بار‌ها با طرح ادعا‌های حقوق بشری علیه نظام اسلامی، زمینه ساز فشار‌های غربی‌ها علیه کشور شدند، پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۹۲این همایش درباره مرور اندیشه‌های حقوق بشری آیت الله منظری بوده است.
تا جاییکه پیمان در سخنان خود مدعی شد که «نگاه ما به دین و برداشت ما از قرآن و سیره عملی رسول خدا و اهل بیت (ع) با واقعیت دین که نگاهی فرادینی و انسانی داشته، تفاوت داشت»!
البته حتی این فرد که بار‌ها نسبت به رویکرد نظام اسلامی تحمل نداشته و لب به اعتراض گشوده، در این رویداد نیز نقد‌های خود را به الهیات سیاسی آیت‌الله منتظری در زمینه حکومت دینی مطرح کرده و گفته است که گرچه ایشان از نظریه خود در دهه شصت به نظریه نظارت فقیه رسیدند ولی نظارت فقیه هم واجد اشکالاتی است.
به نظر می‌رسد پیمان از این همایش هم استفاده کرده تا تعریضی به نظام اسلامی وارد کند و البته استحکام مبانی تشکیل جمهوری اسلامی آنچنان مبتنی بر کتاب، سنت و عقل است که این ادعا‌ها خللی برآن ایجاد نمی‌کند.
از سوی دیگر عمادالدین باقی که دبیر این نشست هم بوده در روزنامه سازندگی نوشته است که برای آیت الله منتظری مفهوم «قله حقوق بشر» مهم بوده و امروزه این اصطلاح شیوع پیدا کرده است.
البته با احترام به مباحث علمی و استدلال‌های فقهی آیت الله منتظری، باید گفت رویکرد عملی ایشان با مبانی تناسبی نداشت تا جاییکه «تسنیم» درگفتگو با یکی از مقامات اسبق وزارت اطلاعات گزارش داد که یکی از چیز‌های جالب بیت آقای منتظری، تقید به گوش دادن رادیو بی‌بی‌سی بود، یعنی وقتی اخبار شبانگاهی رادیو بی‌بی‌سی شروع می‌شد صدایش را زیاد می‌کردند و همه می‌نشستند گوش می‌دادند، آخر سر هم دیدید که نامه‌های محرمانه آقای منتظری به امام و سران نظام، سر از بی‌بی‌سی درآورد.
این مقام اسبق وزارات اطلاعات تاکید دارد که مواضع آقای منتظری تدریجاً به‌سمت حمایت از منافقین سوق پیدا می‌کند، یعنی ابتدایش انتقاد از روش و چگونگی برخورد نظام با منافقین است و سال به سال غلظت حمایت از منافقین بیشتر می‌شود تا به سال ۶۷ می‌رسد که رسماً در دفاع از آن‌ها جلوی امام و نظام می‌ایستد؛ بنابراین حمایت از سیدمهدی هاشمی و طیف همسو با او و همچنین گرایش به منافقین که دست‌های گروهکی آن‌ها به خون هزاران نفر از مردم و مسئولان ایران اسلامی آلوده است، چه تناسبی با حقوق بشر دارد؟ آقایان پیمان و باقی حقوق بشر مورد نظر شما در این باره ساکت است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار