کد خبر: 1158933
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
نگاهی متفاوت به انتشار اخبار ممنوع الکاری برخی خوانندگان پاپ
خبر‌های ضدونقیضی در مورد ممنوع‌الکاری برخی از خوانندگان پاپ کشورمان در فضای مجازی منتشر شده که این اخبار به سرعت در کانال‌های فضای مجازی و رسانه‌های رسمی هم بازتاپ پیدا کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از هنرآنلاین، برخی از خوانندگانی که اسم آن‌ها در این لیست است، فعلا سکوت کرده و تا تنظیم این مطلب در تایید و یا رد ممنوع‌الکاری خود موضع مشخصی نگرفتند. اما بعد از انتشار این خبر «محمد معتمدی» از خوانندگان شناخته شده کشورمان طی مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که کسی ممنوع‌الکار نشده و این اخبار شایعه‌ای بیش نیست و مردم نباید به این اخبار توجه نشان دهند و بازار شایعه‌پردازان را داغ کنند. اما نکته جالب توجه اینکه هیچ کدام از خوانندگانی که اسم آن‌ها به عنوان ممنوع الکار شده‌ها در فضای رسانه‌ای مطرح شده، تاکنون مشخص اعلام نظر نکردند و یا واکنش‌های مبهم به ابهامات افزودند.

فعلا فضا در این زمینه قدری مبهم است و اطلاعات کافی منتشر نشده است که بتوان پیرامون آن قضاوت کرد. اما با کمی تامل می‌توان به دلایل انتشار اینگونه اخبار غیررسمی در فضای مجازی پی برد، اقدامی که بدون شک با هدف ایجاد فضای دوقطبی در میان اهالی هنر انجام می‌شود تا کشتی موسیقی کشور که مدتی است پس از دوران کرونا و برخی اتفاقات با رونق مجدد به ساحل آرامش رسیده است، از مسیر اصلی خود دور شود و بدون شک اینگونه حواشی تاثیرات منفی خود را به جامعه موسیقی کشور وارد می‌کند مگر آنکه اهالی موسیقی با همگرایی و هشیاری کامل در پی خنثی کردن اینگونه اقدامات باشند.

از سوی دیگر در ماه‌های اخیر با اینکه بدخواهان ملت ایران تلاش کردند به هر طریقی شده فضای تحریمی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور غلبه کند و با ایجاد فضای دوقطبی فاصله میان هنرمندان و نظام اسلامی ایجاد کنند، اما با شکست سختی در این حوزه مواجه شدند.

این شکست دو عامل داشت؛ عامل اول هوشمندی نهاد‌های مسئول در کشور بود که با خردمندی با برخی طراحی‌ها در این زمینه مواجه شدند و با پرهیز از شتاب‌زدگی، در زمین دشمن بازی نکردند و توانستند با تعامل، به تقویت فضای همگرایی میان هنرمندان کمک کنند. عامل دوم نیز خود هنرمندان بودند که با این جریانات ضد مردمی همراهی نکردند و کنسرت‌ها در سراسر کشور دایر بود و مراسم‌های فرهنگی و هنری مختلف مثل جشنواره‌های هنری فجر با شکوه در کشور برگزار شد و اخیرا هم نمایشگاه کتاب تهران با حضور حدود ۳۰۰۰ هزار ناشر و فروش قریب به ۳۵۰ میلیاردی به کار خود خاتمه داد. در حال حاضر هم ایجاد دو قطبی و شکاف بین صنوف مختلف فرهنگی و هنری همچنان در دستور کار بدخواهان و رسانه‌های معاند قرار دارد.

اما در پایان باید گفت، راه حل اصلی مشکلات اهالی هنر با تعامل دو طرفه بین هنرمندان و مسئولان هنری کشور مرتفع خواهد شد و باز هم دست رسانه‌های معاند خالی خواهد ماند. به هر حال مسیر گفتگو و تعامل می‌تواند بسیاری از ابهامات را رفع کرده و هنرمندان را در فعالیت‌های خود دلگرم کند. اتفاقی که در دوره جدید مدیریت فرهنگی کشور به طور جدی مورد اهتمام قرار گرفته است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار