کد خبر: 1158710
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
جواد محرمی

«عادی‌سازی» کلیدواژه مضحکی بود که در جریان غائله «زن، زندگی، آزادی» از سوی برخی گروه‌های فشار عرصه هنر بر هنرمندان تحمیل می‌شد تا از ترس خانه‌نشین باشند و پروژه اعتصابات سراسری از این طریق جان بگیرد. حالا که به طور کامل پروژه اعتصابات زمینگیر شده و هنرمندان از مدتی قبل یکی پس از دیگری سعی کردند پیگیر کار‌های هنری خود باشند، ضدانقلاب از هر تلاشی برای زنده کردن ماجرا فروگذار نمی‌کند.
در تازه‌ترین مورد یک مزدور خبرنگار سعی کرده با برقراری تماس با چند خواننده آن‌ها را وارد بازی خود کند. این خبرنگار که همکاری تنگاتنگی با شبکه‌های معاند فارسی زبان دارد، در کانال شخصی‌اش در فضای مجازی مأموریت یافته‌بود با نام رمز ممنوع‌الکاری گسترده خواننده‌های موسیقی جانی تازه به این مسئله بدهد، اما اراده او خیلی زود به گل نشست. آنچه موضوعیت دارد، این است که اساساً سیاست وزارت ارشاد جمهوری اسلامی در همه دولت‌ها این بوده تا بیشترین تعامل را با هنرمندان داشته باشد و از این طریق راه‌های همکاری و حضور این قشر در عرصه همواره فراهم باشد. اساساً منش حاکمیت درباره هنرمندان منشی پدرانه بوده‌است.
آنچه واقعیت دارد این است که روند مجوز گرفتن هنرمندان عرصه‌های مختلف به طور عادی می‌تواند امری زمانبر باشد و ممکن است در برخی موارد حتی ماه‌ها به طول بینجامد، اما این به معنی آن نیست که فلان هنرمند ممنوع الکار شده‌است. رفتار و منش رئوفانه جمهوری اسلامی بر این مبنا بوده‌است که اساساً هیچ هنرمندی ممنوع‌الکار نباشد و بار‌ها خطا‌های متعدد بسیاری از هنرمندان با اغماض و چشم‌پوشی مسئولان فرهنگی روبه‌رو شده‌است و اگر غیر از این بود، در جریان فتنه سال گذشته تعداد قابل‌توجهی از هنرمندان باید به خاطر اظهار‌نظرهایشان در فضای مجازی ممنوع‌الکار می‌شدند و این همان چیزی است که ضد انقلاب خواهان آن است تا هنرمندان خانه‌نشین شوند و آن‌ها از القای فاصله و شکاف بین این قشر و حاکمیت ماهی بگیرند. البته خبرنگار مزدور و پروژه بگیری که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند از این طریق نیز راه به جایی نبرد و ناکام ماند.
در این میان به هوشیاری و مسئولیت‌شناسی محمد معتمدی خواننده عرصه پاپ و سنتی کشورمان نیز باید آفرین گفت که شجاعانه نسبت به این القای رسانه‌ای شبکه‌های ضد انقلاب موضعی دقیق و درست اتخاد کرد و با یک استوری روشنگرانه در فضای مجازی نقشه ایشان را نقش بر آب کرد. معتمدی نوشت: «خبر ممنوع‌الکار شدن تعدادی از هنرمندان موسیقی ایران در فضای مجازی کذب و شایعه است. اینگونه شایعه‌سازی‌ها موجب بدتر شدن اوضاع نابسامان موسیقی کشور می‌شود. همیشه منبع خبر را جویا شوید.»
از ابتدای فتنه سال گذشته، مزدورانی که علیه منافع ملی در حال پمپاژ ناامیدی در کشور بودند، سعی کردند کشور را وارد فضای اعتصابات فراگیر کنند و روی هنرمندان حساب ویژه‌ای باز کرده‌بودند.
جالب است که برخی هنرمندانی که حتی به صراحت عنوان کرده‌بودند حاضر به ادامه همکاری در هیچ زمینه‌ای با وزارت ارشاد نیستند، در قالب رأفت عمومی نظام اسلامی این روز‌ها در حال پیگیری فعالیت‌های هنری خود هستند و از این نگاه پدرانه بهره می‌برند و این بیش از هر چیز ضد انقلاب را به هراس انداخته‌است. اساساً قشر هنرمند نیاز به زمان دارند تا در فتنه‌های مختلف ابعاد یک ماجرا برایشان باز و شفاف شود و بحمدالله سعه‌صدر نظام اسلامی به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد این افراد اشتباه‌های خود را اصلاح کنند و به دامان ملت باز گردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار