محمد جمشيدي:
با اراده آيتالله رئيسي توافقنامه احداث راهآهن رشت- آستارا با سخنراني رؤساي جمهور ايران و روسيه امضا و نهايتاً پس از ۲۳سال، گذرگاه ريلي شمال- جنوب تكميل ميشود كه جنوب آسيا را به شمال اروپا متصل ميكند؛ درآمدزايي چشمگير و پايدار ارزي اين مسير ميتواند رقيبي براي صادرات نفت باشد!
سيدنظامالدين موسوي:
تصميم درست در زمان درست! پس از سالها گفتن و انجام ندادن دولتها، قرارداد راهآهن رشت- آستارا به عنوان مهمترين پروژه تكميل كريدور شمال- جنوب بين ايران و روسيه امضا ميشود. درباره سود حاصل از ترانزيت در كريدورها ارقام مختلفي بيان ميشود اما يك نكته قطعي است: با سود نفت رقابت ميكند!
كاربري با نام «خانوم حسيني»:
با امضاي توافقنامه ساخت راهآهن
رشت - آستارا، حلقه مفقوده ترانزيت بار از طريق ايران ميان روسيه، كشورهاي CIS و شمال اروپا تكميل ميشه و در چندسال آينده جايگاه كشورمون توي اقتصاد بينالمللي رشد فوقالعاده چشمگيري پيدا ميكنه.
حسن صادقينژاد:
قرارداد راه آهن رشت- آستارا با حضور رئيسجمهور ايران و نخستوزير روسيه امضا خواهد شد. اين كار قدم مهمي در تكميل كريدور شمال- جنوب و تبديل شدن ايران به سگك كمربند خشكيهاي جهان است. اگر مردم ميدانستند چه اتفاق و چه اثري بر اقتصاد دارد جاي جشنهاي دروغين برجام امشب جشن ميگرفتند.
احسان صالحي:
قرارداد راهآهن رشت- آستارا در حضور رئيسجمهور بين ايران و روسيه امضا ميشود تا تكميل كريدور شمال- جنوب كه دولتهاي مختلف حرف آن را زده بودند، پا روي زمين بگذارد... تكميل اين مسير منافع سياسي و اقتصادي مهمي براي كشور دارد و كابوس بدخواهان براي حذف ايران از زنجيره تجارت جهاني است!
مهدي قاسمزاده:
يك خبر خوب و مهم در راستاي استفاده بهتر از موقعيت جغرافيايي خدادادي و افزايش ظرفيتهاي ترانزيتي كشور كه اصلاً نبايد لابهلاي اخبار حاشيهاي گم شود؛ قابل توجه جماعتي كه هشت سال تمام كشور را معطل برجامشان نگه داشته و مدعي بودند بدون آن نميتوانند كشور را اداره كنند!
احمد كارآمد:
در واقع ساخت راه آهن رشت - آستارا يكي از مهمترين پروژههاي مؤثر شبكه ريلي كشور ميشه كه تكميل كننده كريدور
شمال -جنوبه. كريدوري كه باعث ميشه ايران به يك منبع درآمد پايدار و چشمگير برسه!
احسان مهدويان:
رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس: ساخت راه آهن رشت- آستارا نقشه ويراني تنها جنگل جلگهاي ايرانه. جنگل گيسوم و ۱۰۰ هزار درخت با قطر ۳۰ سانت ميميرند. هيچ مطالعهاي ضرورت اين كار را تثبيت نكرده. امنيت غذايي به خطر ميفته. كل ظرفيت انتقال بار آن هم ۵ ميليون تنه نه ۱۵. از پايين البرز ريل بكشيد.
احسان عليمردي:
خبر احداث راهآهن رشت- آستارا خوشحال كننده است اما به همان اندازه گفتههاي رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس هم نگران كننده است. اي كاش دولت كميتهاي علمي تشكيل ميداد تا گزارشي علمي و دقيق به مردم عرضه ميشد. اميدوارم از تجربههاي مشابه پيشين درس گرفته باشيم تا كام مردم تلخ نشود.