کد خبر: 1154506
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

جریانات چپ و مارکسیستی همواره خود را مدعی حقوق کارگران می‌دانند. در دوران پیش از انقلاب هم که گروه‌های مختلفی علیه رژیم پهلوی فعالیت می‌کردند، گروه‌های چپ و مارکسیستی خود را بیش از همه مدعی حقوق طبقه پایین جامعه و به ویژه قشر کارگر می‌دانستند. آن‌ها خود را مدافع پرولتاریا یا همان طبقه کارگری و در عین حال محروم و کم‌بهره جامعه می‌دانستند. به‌رغم همه این ادعا‌ها و در عین حال متهم کردن گروه‌های اسلامی به بی‌اعتنایی نسبت به قشر کارگری، یک بررسی ساده نشان می‌دهد که همین گروه‌های مارکسیستی و چپ، نه تنها از خلال مبارزات خود سودی به طبقه کارگر نرسانده‌اند، بلکه به دفعات هم قشر کارگر قربانی تروریسمی شده است که مجری آن همین مارکسیست‌ها بوده‌اند. در واقع کارگران و طبقه محروم و احساسات آن‌ها که آمیخته با حق‌طلبی فطری بوده و به مال حرام آمیخته نشده، ابزاری برای گروه‌های چپ بوده تا به نفع خود از آن‌ها بهره‌برداری سیاسی کنند. سایت هابیلیان که در حوزه قربانیان ترور فعالیت می‌کند، در این زمینه نوشته است: «براساس آمارها، از پیروزی انقلاب اسلامی تا ابتدای دهه ۹۰ شمسی، ۱۶۲۸ کارگر هدف ترور‌های گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند. ۲۲۸ نفر از این شهیدان زیر ۱۸ سال سن داشتند و ۱۱۳۴ تن نیز دارای تحصیلات ابتدایی یا بدون سواد خواندن و نوشتن بودند. سن و سال این افراد و تحصیلات اکثریت این شهیدان تأکید بر این دارد که این افراد از اقشار و شهروندان معمولی جامعه بوده‌اند و وابستگی‌های سیاسی و حزبی یا گروهی نداشته‌اند. از میان مجموع تعداد این شهیدان، بیش از ۴۰۰ تن از آنان به دست گروهک‌های چپگرا که مدعی بیشترین حمایت از کارگران هستند ترور و به شهادت رسیده‌اند؛ و باز هم جالب‌تر آنکه از این تعداد بیش از ۲۵۰ تن به دست گروهک تروریستی منافقین ترور شده‌اند. جالب از این حیث که منافقین، به‌رغم حجم زیاد جنایت علیه قشر کارگر، همچنان با فریبکاری، تلاش می‌کنند خود را به عنوان حامی و پشتیبان این قشر از جامعه نشان دهند!»
هابیلیان با اشاره به تاریخ میلادی روز کارگر می‌نویسد: «۱ می، برای مردم ایران، تنها روز کارگر نیست، این روز یادآور خاطرات صد‌ها کارگری است که مظلومانه و در کنار سایر اقشار، توسط گروهک‌های خشونت‌طلب تروریستی به خاک و خون کشیده شدند.»
قشر کارگر به دلیل مشکلات مالی یا مشکل در تعامل با کارفرما، همیشه سوژه خوبی برای تحریک علیه نظام به شمار می‌رفته است. با این حال جامعه کارگری ایران فریب این تبلیغات رنگارنگ را نخورده است و اعتراضات را به نحوی انجام داده که خط آن با ضدانقلاب روشن باشد. از همین روست که رهبری در دیدار اخیر با کارگران، ضمن اشاره به ۱۴ هزار شهیدی که جامعه کارگری تقدیم کشور کرده است، آن‌ها را قشری وفادار به نظام خواندند و فرمودند: «به نظر من مهم‌ترین نشانه وفاداریِ جامعه کارگری به نظام، رفتار آن‌ها در این چند دهه بوده. در اوّل انقلاب، تلاش‌های گروهک‌ها بود؛ در داخل کشور، گروهک‌ها تلاش می‌کردند و هدفشان این بود که کارگران را بکشانند در خیابان، کارگاه‌ها تعطیل بشود و انقلاب زمین‌گیر بشود؛ کار گروهک‌ها بود. بعد، بتدریج، بحث گروهک‌ها به کنار رفت، عمدتاً بدخواهان خارجی در این قضیّه وارد شدند، تا امروز هم ادامه دارد؛ تحریکات کردند، اقدام کردند برای اینکه بتوانند جامعه کارگری را در مقابل نظام قرار بدهند، با شعار‌های سطحی و غیر واقعی. جامعه کارگری هوشمندی نشان داد، ایستاد؛ این خیلی مهم است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار