کد خبر: 1154424
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به شهادت حمیدرضا الداغی
شهادت حمیدرضا الداغی که در جریان مقابله با مزاحمان یک دختر در سبزوار اتفاق افتاد، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

کاربران از خوش‌غیرتی او و جوانمردی‌اش گفتند و به سکوت برخی از سلبریتی‌ها و کاربرانی که خود را حامی «زن، زندگی، آزادی» می‌دانستند، انتقاد کردند. کاربران تأکید کردند که امثال شهید الداغی با این حرکت‌ها در جامعه تابلویی با نقشی جاویدان جلوی چشمان دیگران قرار می‌دهند و نمی‌گذارند درخت شرافت در این سرزمین بخشکد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


زهرا چخماقی:‌
نمی‌تونم فیلم پسری که در سبزوار برای دفاع از دختری مثل ما چاقو خورد و از دنیا رفت رو ببینم، ولی می‌تونم ببینم سکوت تلخِ تک‌تک ما چقدر میتونه ارزش‌ها رو بی‌ارزش کنه. اون پسر برادر ما بود، برادر تک‌تک ما.
حسین ابراهیمی:
بعضیا میگن حیف این جوان که خودش رو فدای اون دختر کرد؛ دختری که معلوم نیست...، اما قصه امثال شهید حمیدرضا الداغی قصه دیگری است، این افراد با اینطور حرکت‌ها در جامعه یک تابلو با نقشی جاویدان جلوی چشم دیگران قرار می‌دهند و نمی‌گذارند درخت شرافت در این سرزمین بخشکد و گوهر غیرت فراموش شود.
سیدعطاءالله مهاجرانی:
این جوان برومند عزیز، مى‌خواست از حقوق دخترى با حجاب حمایت کند. اراذل او را شهید کردند. این هم دستاورد آشوب با شعار زن، زندگى، آزادى.
میکائیل دیانی:
این‌هایی که چند ماه درگیر بحث‌های «می‌تو» بودید، اون‌هایی که دفاعیه «زن، زندگی، آزادی» دارید، محض رضای خدا و طبق حق و انصاف و عدالت نه! حداقل از باب کسب وجهه نسبت به دفاع از حمیدرضا الداغی که از سر غیرت برای دختر ایران و در برابر متعرضان به خواهرمان به شهادت رسید، موضعی بگیرید!
محمد‌امین سلیمی:
من هر چه فیلم این واقعه رو نگاه می‌کنم کمتر می‌فهمم و بیشتر گُر می‌گیرم... بی‌تفاوتی اطرافیان، بی‌تفاوتی اون خانم‌ها... وحشی‌گری دو بی‌وجدان چاقو به دست... و این پسر که چاقو خورده و همچنان مقابلشونه تا آخر... خیلی سکانس عجیبیه.
محمد رستم‌پور:
عزیزانم نگویید ما ناراحتیم، اما دلیلی ندارد که برای هر موضوعی موضع‌گیری کنیم. اولاً شهادت یک افسر آگاهی و همسرش پیش چشمان فرزندش یا حمله اوباش به یک جوان باغیرت «هر موضوعی» نیست. ثانیاً میزان و شکل «ضریب‌دهی» شما به موضوعات است که باور و اعتقاد شما و رسانه شما را آشکار می‌سازد.
سعید ساداتی:
رئیس‌پلیس آگاهی سراوان ترور میشه، یک مدافع ناموس من و تو توی سبزوار شهید میشه، به دو روحانی در قم حمله میشه، نماینده خبرگان رهبری که شخصاً برای کار‌های بانکی در شعبه حاضر بوده ترور میشه، اما هنوز آنچه در ذهن مخاطب نقش بسته یه سطلِ ماسته! قدرت و ضعف رسانه یعنی این!
کاربری با نام «محمدیسم»:
یکسری از افراد رأساً اقدام به ترور می‌کنند و یک گروه دوم هم هستند که برای تروریست‌ها پوشش و توجه رسانه‌ای فراهم می‌کنند. نگاه به ژست‌های وطن‌پرستانه این‌ها نکنید. تروریست‌ها و حامیان رسانه‌ای تروریست‌ها هر دو از اجزای یک ماشین آدم‌کشی هستند.
غلامرضا نوری‌اعلا:
جوانمردی با کنار هم گذاشتن واژه‌ها معنا پیدا نمی‌کند، هر چه بنویسم، خجل و شرمنده است در مقابل جوانمردی حمیدرضا الداغی که در فصل تماشاگری برای دفاع از مظلوم و مقابله با شرارت اراذل، چرتکه نینداخت، جوانمردی ماند.
معصومه فریدونی‌مقدم:
تو سپاه آخرالزمانی مهدی، از این سرباز‌ها زیاده. هر کدوم برای یه چیزی دل به دریا می‌زنن و میرن، یکی برای امنیت، یکی برای عفت، یکی هم برای غیرت... همشون مثل همن، فقط اسم‌هاشون فرق داره؛ محسن، علی، آرمان و... حالا هم حمیدرضا... برای شادی روحش صلوات. #حمیدرضا الداغی #غیرت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار