کد خبر: 1133374
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
در احوالات بانوی نیکوکار، زهرا گیتی‌نژاد
کارش را با عشق شروع می‌کند. از سال ۱۳۵۴ به استخدام آموزش‌و‌پرورش درمی‌آید. آن زمان دانشگاه قبول می‌شود، ولی به خاطر شرایطی که داشته ورود به دانشگاه برایش مشکل بوده است. بعد از انقلاب در حین تدریس وارد دانشگاه می‌شود.
 
کارش را با عشق شروع می‌کند. از سال ۱۳۵۴ به استخدام آموزش‌و‌پرورش درمی‌آید. آن زمان دانشگاه قبول می‌شود، ولی به خاطر شرایطی که داشته ورود به دانشگاه برایش مشکل بوده است. بعد از انقلاب در حین تدریس وارد دانشگاه می‌شود. از همان ابتدا هم آموزگار دبستان بوده و بعد‌ها رشته تحصیلی‌اش هم علوم تربیتی و شاخه آموزش ابتدایی می‌شود. ابتدایی را انتخاب می‌کند، چون اعتقاد دارد بچه‌ها در این دوران دنیای پاک و صادقی دارند و شخصیت‌شان به خوبی شکل می‌گیرد تا جایی که تأثیر تربیتی معلم را در آن‌ها می‌توان دید. زهرا گیتی‌نژاد با عضویت در یونیسف در کلاس‌های طرح آموزش جهانی مشارکت و پس از موفقیت در کلاس‌ها به عنوان یکی از اعضای هسته مرکزی طرح آموزش جهانی در تهران انتخاب می‌شود. او وظیفه تدوین محتوا‌های ارائه شده در کارگاه، به صورت بازی و فعالیت‌های جذاب برای سایر معلمان و دانش‌آموزان را بر عهده داشته است. 
در سال ۱۳۸۱ در قالب فعالیت در هسته مرکزی برای ارائه دوره‌های آموزشی به معلمان راهی استان سیستان‌و‌بلوچستان می‌شود. سفر به میرجاوه نقطه عطفی در زندگی زهرا گیتی‌نژاد است که وی را وارد عرصه مدرسه‌سازی می‌کند. او با احداث اولین مدرسه به نام قدسی نیلی در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در سال ۱۳۸۲ که با کمک خانم سیما نیلی انجام شد، عملاً وارد عرصه خداپسندانه مدرسه‌سازی می‌شود. 
با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که با کمک دوستان انجام می‌دهد، موفق به ساخت ۲۰ مدرسه در استان محروم سیستان‌و‌بلوچستان می‌شود. با همراهی تعدادی از خیرین وارد استان محروم خراسان‌جنوبی می‌شود و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ موفق می‌شوند تعداد ۳۵ مدرسه را احداث و به بهره‌برداری برساند. 
گیتی‌نژاد با ثبت مؤسسه خیریه در امر مدرسه‌سازی با عنوان مؤسسه مهر گیتی فعالیت‌های دیگری از جمله: تجهیز مدارس، طرح حمایت تحصیلی، طرح رایانه برای همه، طرح کتاب و... را برای ارسال به مناطق کمتر برخوردار از سال ۱۳۹۱ آغاز و پیگیری می‌کند. در سال ۱۳۹۹ با توجه به مشکلات پدید آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا اقداماتی را درخصوص فراهم‌کردن تجهیزات مورد نیاز آموزش مجازی برای دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به تهیه و ارسال تبلت، دستگاه تلفن همراه و سیستم رایانه برای دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار اشاره کرد. 
یکی دیگر از کار‌های شایسته‌ای که با کمک مؤسسه مهرگیتی انجام شد، ساخت پلی برای بچه‌های عشایر بود که به خاطر عبور از رودخانه با سیم و کابل انگشت‌هایشان را از دست داده بودند. پلی که حالا اسم آن را گذاشته‌اند، «پل دانش.»
این معلم نیکوکار می‌گوید: «کار خیر پول نمی‌خواهد. نیت خیر و دل بزرگ می‌خواهد. چنانچه ما با همین پشتوانه در طرح «کتاب برای همه»، ۲۲ کتابخانه در مناطق محروم تجهیز کردیم و هر ماه برای استان‌ها به طور میانگین ۱۵ هزار جلد کتاب می‌فرستیم. ایمن‌سازی ۳۰۰ مدرسه در کنار طرح مدرسه یاری نیز از اقدامات دیگر مؤسسه مهر گیتی است که در مناسبت‌های مختلف به بچه‌ها در تهیه وسایلی مثل کیف، لوازم‌التحریر یا وسایل ورزشی کمک می‌کند.»
زهرا گیتی‌نژاد زنی است که توانسته با ساخت مدرسه در مناطق محروم به کودکان مناطق مرزی انگیزه‌ای برای تحصیل و دانایی بدهد و برای آن‌ها آینده‌ای روشن را به ارمغان بیاورد. آرزوی زهرا گیتی‌نژاد این است که تمام دانش‌آموزان و دانشجو‌ها در فضای سالم و استاندارد تحصیل کنند تا بتوانند به موفقیت برسند و آینده‌ای درخشان داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار