کد خبر: 1119502
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
سفر به بهشتی آرام و زیبا در مازندران
علی یحیی‌پور

گاهی برای دیدن زیبایی‌های طبیعت لازم نیست تا آن سر دنیا بروید و در همین ایران خودمان هم تا دل‌تان بخواهد از این جا‌ها هست. مثلاً کجا؟ مثلاً دریاچه چورت در ۷۱کیلومتری ساری و ۳۰۹ کیلومتری تهران که زیبایی و آرامش بی‌نظیری برای شما به ارمغان می‌آورد.

دریاچه «میانشه» که در نزدیکی روستایی به نام روستای «چورت» واقع شده است، نزد محلی‌ها و گردشگران با نام دریاچه چورت شناخته می‌شود. این دریاچه بیش از ۸۰سال پیش در این منطقه ایجاد شده است و عملاً به عنوان دریاچه‌ای جوان شناخته می‌شود. در واقع در زمین‌لرزه سال ۱۳۱۸ بر اثر رانش زمین، مسیر آب چشمه‌ای بسته و همین باعث به وجود آمدن یک دریاچه بسیار زیبای طبیعی در دل جنگل‌های مازندران شد.
چورت در واقع در شکاف یک دره با شیبی تند شکل گرفته است و اطراف آن را نیز درختان جنگلی پوشانده‌اند. از بالا که به این دریاچه زیبا نگاه کنید، آن را به شکل بیضی خواهید دید و بخش‌هایی که عمیق‌تر هستند رنگ سبز تیره دارند.
فاصله دریاچه چورت از ساری ۷۱ کیلومتر است. برای اینکه بتوانید از شهر ساری به چورت بروید، پس از پیمودن ۲۳ کیلومتر به سمت روستای تاکام، تابلوی روستای چورت را می‌بینید. وارد مسیر فرعی شوید تا پس از پیمودن ۱۵ کیلومتر به روستا برسید. فاصله روستا تا چورت حدود ۱۰ کیلومتر است و مسیر‌های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از یک بلد محلی کمک بگیرید. اگر مسیر ۱۰ کیلومتر برای شما طولانی است، می‌توانید با ماشین‌های آفرود یا نیسان نیز به سمت دریاچه بروید.
برای رفتن به چورت از سمت سمنان، پس از طی ۲۶ کیلومتر به شهر شهمیرزاد می‌رسید. از این شهر باید به سمت ساری برانید و پس از طی مسافتی حدود ۱۵۰ کیلومتر و گذشتن از فولادمحله و کیاسر به پلی می‌رسید که از روی رودخانه‌ای عبور می‌کند. پس از عبور از پل به ورودی جاده روستای چورت خواهید رسید. از اینجا که ۱۵ کیلومتر ادامه مسیر دهید، وارد روستا خواهید شد. از روستا تا دریاچه نیز ۱۰ کیلومتر در راه خواهید بود.
چورت جاذبه‌های بسیاری دارد که یکی از آن‌ها وجود جنگلی بکر و پوشیده از گونه‌های گیاهی مختلف است. از دیگر جاذبه‌های دریاچه می‌توان به ماهی‌ها اشاره کرد. ماهی‌های چورت توسط محلی‌های این منطقه به آب انداخته شده‌اند و برخی از آن‌ها شامل گونه‌هایی هستند که تخم‌شان توسط پرندگان مختلف به این ناحیه آمده است. به مرور زمان و به دلیل عدم‌شکار بی‌رویه، تعداد ماهی‌ها بیشتر شده و حالا مردم می‌توانند در این دریاچه ماهیگیری کنند. همچنین یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دریاچه، قایق‌سواری است. قایق‌ها پارویی هستند و خودتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
با توجه به اینکه مسیری طولانی را طی کرده‌اید تا به چورت برسید، قطعاً بهترین کار کمپ‌کردن یا پیک نیک است. وسایل را که در حاشیه دریاچه بچینید، می‌توانید با همراهان‌تان عکس‌های ماندگار بگیرید. محیط زیبای دریاچه فرصت خوبی برای عکاسی است.
با توجه به اینکه مسیر رسیدن به چورت کوهستانی و خاکی است و پیچ و خم زیادی دارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از گیرکردن چرخ‌های ماشین در گل‌ولای، فصل بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنید، البته پاییز دریاچه چورت یکی از زیباترین مناظری است که می‌توانید ببینید. درختانی که همه به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد درآمده و زمین را سراسر پوشیده از برگ‌های رنگارنگ کرده‌اند و خش‌خش برگ‌ها زیر پا‌ها نیز بخش دیگری از زیبایی‌های غیرقابل وصف و نفسگیر دریاچه در پاییز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار