کد خبر: 1115194
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
روزنامه تلگراف به نقل از مقامات دولتی در اروپا و انگلیس از تلاش برای عدم استقبال کشور‌های حاضر در نشست گروه ۲۰ از نمایندگان روسیه خبر داد.

موضع‌گیری انگلیس و کشور‌های اروپایی درباره نشست کشور‌های گروه ۲۰ نشان می‌دهد تمام تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه در این نشست هماهنگ شده است. طبق موضع مقامات رسمی اتحادیه اروپا هدف اصلی عدم استقبال کشور‌های حاضر از نمایندگان روسیه است.

یک مقام رسمی در روابط خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با تلگراف گفت: ما سعی می‌کنیم با شرکای خود علیه روسیه هماهنگ شویم و نشان دهیم که این کشور در اوکراین مرتکب جنایت شده است.

این مقام اروپایی گفت: اتحادیه اروپا در هماهنگ با انگلیس برای عدم استقبال از سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اقدام خواهد کرد و از کشور‌های دیگر نیز برای این کار درخواست خواهد کرد.

به گفته این مقام اروپایی که خواست نامش فاش نشود، هرچند انگلیس در سیاست خارجی خود با اروپا در یک جهت قرار ندارد، ولی در مورد انزوای روسیه قول همکاری کامل به بروکسل داده است.

یک مقام دولتی در فرانسه نیز گفته است نشست امسال گروه ۲۰ در اندونزی با حضور روسیه یک نشست معمولی نخواهد بود و جنگ اوکراین کاملاً این نشست را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این مقام فرانسوی نیز بر انزوای روسیه در سطح بین الملل تاکید کرد.

روابط مسکو و غرب در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین به پایین‌ترین حد خود رسیده است. با این حال، مسکو تاکید کرده است که هر گونه تلاش برای منزوی کردن این کشور با شکست مواجه خواهد شد. سازمان‌های کلیدی که روسیه بخشی از آن است، مانند بریکس نیز در حال گسترش هستند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار