کد خبر: 1108934
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
جانشین فرمانده فراجا گفت در کشور ما همه آزاد هستند و اعتراض حق مردم است، اما زمانی که این اعتراض از سوی عده‌ای تبدیل به شورش شود، خط قرمز ما است، چون ما در تأمین آرامش مردم با کسی تعارف نداریم.
غلامرضا مسکنی

جانشین فرمانده فراجا گفت در کشور ما همه آزاد هستند و اعتراض حق مردم است، اما زمانی که این اعتراض از سوی عده‌ای تبدیل به شورش شود، خط قرمز ما است، چون ما در تأمین آرامش مردم با کسی تعارف نداریم.
سردار قاسم رضایی صبح دیروز دوشنبه ۱۸ مهرماه در چهاردهمین نشست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشور‌های خارجی مستقر در تهران برگزار شد، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پایه آن اسلام و معنویت است، سکاندار این نظام جایگاه ولایت فقیه و برگرفته از بطن اسلام است. امروز مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در جایگاه ولایت به عنوان جانشین امام راحل است و ما معتقد هستیم، ولی فقیه جانشین بحق امام زمان (عج) است و همه مجموعه‌های کشور تحت تابعیت این ولی فقیه است، فقیهی که زبانزد همه جهانیان است. از سوی دیگر ما امانتدار جایگاه شهدا هستیم و همیشه از آن‌ها یاد می‌کنیم. آن‌ها زنده هستند و ما یاد آن‌ها را در جلسات مان زنده نگه می‌داریم و آن‌ها را واسطه بین خودمان و خدا قرار می‌دهیم.
جانشین فراجا در ادامه با بیان اینکه هفته وحدت صرفاً بین مسلمانان نیست و بین همه ادیان است، اظهار کرد: آنچه باعث می‌شود شیطان بر آدم غلبه کند، تفرقه است. این جلسه هم جلسه وحدت تعاملی است و همه ادیان برای ما ارزشمند هستند.
پلیس مهربان
سردار رضایی با گرامیداشت هفته فراجا گفت: همانطور که اشرافیت دارید، جمهوری اسلامی ایران سه قوا دارد که شامل ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی که هر کدام وظایف مشخصی دارند، اما همه با همدیگر در راستای امنیت جامعه همپوشانی دارند. فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی تنها کشوری است که فراپلیسی عمل می‌کند؛ یعنی هم مأموریت پلیسی را انجام می‌دهد و هم‌مرزبانی را، از همین رو به انتظامی کشور ایران صرفاً پلیس گفته نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه پلیس ایران مهربان و مقتدر است، گفت: نیرو‌های مرزبانی ما در مقابله با تروریست‌ها و قاچاقچیان مقتدرانه و سخت برخورد می‌کند و در این راه شهدای زیادی هم داده‌ایم، اما از طرف دیگر همین نیرو‌ها زمانی که طالبان روی کار آمدند و تردد‌های غیر‌مجاز به مرز‌های شرقی زیاد شد، نیرو‌های مرزبانی به آن‌ها خدمت کردند و حتی برخی از خانم‌های باردار در مرز ایران وضع حمل کردند و مرزبانان علاوه بر در اختیار قرار دادن آذوقه‌های خود، دارو و لوازم بهداشتی هم در اختیار آن‌ها قرار دادند.
شورش خط قرمز پلیس
جانشین فراجا با تأکید بر اینکه شورش خط قرمز ما است، ادامه داد: در کشور ما همه آزاد هستند و اعتراض حق مردم است، زمانی که این اعتراض از سوی عده‌ای تبدیل به شورش شود، خط قرمز ما است، چون ما در مورد آرامش مردم با کسی تعارف نداریم؛ البته در ارزیابی صورت گرفته در اغتشاشات اخیر مشخص شد تعدادی از این افراد تماشاگر و احساساتی هستند و افراد بسیار کمی هستند که مزدوری می‌کنند که در دستگیری همین مزدوران افراد مرتبط با کومله ها و منافقین به چشم می‌خورند، اما رسانه‌های بیگانه با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند به گونه دیگر جلوه می‌دهند.
از طرف دیگر برخی از کشور‌ها تحت‌تأثیر امریکا و صهیونیسم غاصب قرار می‌گیرند و درباره حقوق بشر در ایران سؤال می‌کنند، اما من از آن‌ها سؤال می‌کنم چرا زمانی که پلیس امریکا زانوی خود را بر گلوی فرد سیاهپوست می‌گذارد و وی را خفه می‌کند، حرفی از حقوق بشر زده نمی‌شود؟
مجروح‌شدن بیش از ۲هزار نفر از نیرو‌های فراجا
جانشین فراجا با اشاره یه اینکه اگر پلیس ایران می‌خواست در تجمعات صرفاً نظامی عمل کند، جور دیگری رفتار می‌کرد، ادامه داد: پلیس تجمعات قانونی را حمایت می‌کند و پوشش می‌دهد، اما زمانی که از این اعتراضات سوءاستفاده شود، دیگر اعتراض نیست و اغتشاش است و ما هم طبق قانون مسئول مقابله با هنجارشکنان هستیم. در همین اغتشاشات چند روزه علاوه بر اینکه تعدادی از مأموران فراجا و بسیجیان و مردم شهید شدند، بیش از ۲ هزار نفر از نیرو‌های فراجا مجروح شدند.
سردار رضایی با اشاره به اینکه کشته‌سازی یکی از اصول دشمن است، گفت: وظیفه ذاتی ما در کنار و با مردم بودن است، اما اگر ناامنی ایجاد‌شده باید پاسخ آن داده‌شود. متأسفانه در این شرایط بعضی از کسانی که برای مثال در فتنه ۸۸ به کشور آسیب زدند، الان اظهار‌نظر می‌کنند. آیا آن‌ها خجالت نمی‌کشند؟ البته مردم این را می‌فهمند که در این اتفاق و فتنه‌ای که رخ داد. به همین‌خاطر در روز رحلت و شهادت نبی اکرم شاهد حضور گسترده مردم در راستای حمایت از نظام بودیم، یکی از شعار‌های بارز مردم در آن روز درود بر پلیس بود. بیش از ۶۰ درصد شعار‌های مردم در حمایت از مردم و محکومیت اغتشاشات بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار