کد خبر: 1100234
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مسئول سازمان بسیج عشایری در گفتگو با «جوان» اعلام کرد
رزمایش تابستانی خدمات‌رسانی به مناطق عشایری با شعار «خدمت بی‌منت در کنار عشایر» و با رمز «یا اباعبدالله‌الحسین (ع)» به همت سازمان بسیج عشایری کشور و گروه‌های جهادی تخصصی در بیش از ۵۲۰ منطقه آغاز شد.
سجاد مرسلی

رزمایش تابستانی خدمات‌رسانی به مناطق عشایری با شعار «خدمت بی‌منت در کنار عشایر» و با رمز «یا اباعبدالله‌الحسین (ع)» به همت سازمان بسیج عشایری کشور و گروه‌های جهادی تخصصی در بیش از ۵۲۰ منطقه آغاز شد.
احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور در گفتگو با «جوان» با اعلام خبر آغاز رزمایش تابستانی خدمات‌رسانی به مناطق عشایری با شعار محوری «خدمت بی‌منت در کنار عشایر» و با رمز «یا اباعبدالله‌الحسین (ع)» در سراسر کشور گفت: در مرحله اول این رزمایش، گروه‌های جهادی تخصصی در بیش از ۵۲۰ منطقه عشایری، اقدام به خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی هر کشور، تأمین ابعاد مختلف امنیت از جمله امنیت اقتصادی و غذایی است، تصریح کرد: در ایران جامعه عشایری خط مقدم جنگ اقتصادی و تأمین امنیت غذایی هستند و باید همه نهاد‌ها و سازمان‌ها کمک کنند تا این قشر مولد بتواند در این عرصه به بهترین شکل ایفای نقش کند.
این مسئول افزود: رویکرد کلان سپاه و بسیج مردمداری و مردم یاری است و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق کم برخوردار یکی از برنامه‌های بسیج در راستای این رویکرد است، بنابراین در این رزمایش تمامی اقشار بسیج و سپاه‌های استانی با محوریت مناطق هدف عشایری، حضور فعال دارند.
به گفته مسئول بسیج عشایری کشور، در این مرحله از رزمایش در عرصه‌های خدمات معیشتی، بهداشتی درمانی، زیرساختی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی، بهره‌وری دام، ویزیت، درمان و واکسیناسیون دام خدمات‌رسانی انجام می‌شود. سعیدی با اشاره به خسارت‌های حاصل از سیل به عشایر گفت: در بارش‌های اخیر و وقوع حوادث ناگوار در مناطق مختلف کشور، سیل خسارات زیادی به زندگی عشایر، از جمله دام که مهم‌ترین سرمایه اقتصادی این قشر از جامعه است وارد کرد؛ بنابراین سازمان‌های متولی به دنبال برآورد این خسارات و پیگیری تصویب طرح‌های حمایتی از عشایر در دولت هستند. سازمان بسیج عشایری نیز از ابتدای سیل، با اعزام گروه‌های جهادی کنار عشایر بوده و در این رزمایش در حد توان خدمات خود را به این جامعه زحمتکش و سیل زده گسترش خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز ۲هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی به همت این سازمان اجرا شد، گفت: ساخت پل، آبشخور، لوله‌کشی آب، کانال‌کشی کشاورزی، ساخت و تعمیر مدرسه، ساخت و تعمیر مسجد، ایجاد غسالخانه و تهیه جهیزیه از جمله این اقدامات بود. این مسئول به فعالیت بسیج عشایر در بحث کمک‌های مؤمنانه هم گریزی زد و افزود: در این حوزه نیز با بهره‌گیری از عشایر دارای تمکن مالی ۴۰۰ میلیارد ریال جمع آوری و برای تهیه پوشاک، لوازم التحریر، بسته‌های معیشتی، کمک‌های نقدی و کمک به بیماران صعب العلاج جامعه عشایری هزینه شد.
سعیدی به اقدامات بسیج عشایری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و محرومیت‌زدایی برای جامعه عشایری کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: در عرصه محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی از ظرفیت‌های درون و بیرون سپاه، بسیج و دولت استفاده کردیم تا توانستیم به جامعه عشایری خدمت کنیم. ضمن اینکه تأمین آب شرب، مراتع، نهاده‌های دامی، بهداشت و آموزش از مشکلات جامعه عشایری است که تلاش کرده‌ایم با ظرفیت‌های مختلف بسیج در این حوزه‌ها ورود و به رفع آن‌ها بپردازیم. مسئول بسیج عشایری کشور به تأمین مراتع مورد نیاز برای عشایر هم گریزی زد و افزود: در بحث مراتع با فراکسیون عشایر مجلس مذاکراتی شروع کردیم و طرحی به منظور پایش مراتع عشایر در دستور کار داریم تا کسانی که مرتع دارند، اما دام ندارند یا برعکس کسانی که دام دارند ولی مرتع ندارند، بین آن‌ها تعادل ایجاد کنیم که حق عشایر تضعیف نشود و واسطه‌گری و دلال بازی حذف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار