کد خبر: 1100080
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به انسداد صفحه اینستاگرامی میثم مطیعی در پی خواندن رجز «الله‌اکبر»
بعد از انتشار قطعه «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» از سوی میثم مطیعی که شعر آن را محمدمهدی سیار گفته بود، اینستاگرام تمام صفحات و آثار مربوط به وی را مسدود کرد. کاربران در واکنش به این اقدام با هشتگ #میثم_مطیعی_صدای_ماست اعتراض خود را اعلام کردند

بعد از انتشار قطعه «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» از سوی میثم مطیعی که شعر آن را محمدمهدی سیار گفته بود، اینستاگرام تمام صفحات و آثار مربوط به وی را مسدود کرد. کاربران در واکنش به این اقدام با هشتگ #میثم_مطیعی_صدای_ماست اعتراض خود را اعلام کردند. تعدادی از کاربران نیز به نقد میثم مطیعی پرداختند و هیئت را فارغ از شعار‌های سیاسی دانستند، کاربران در پاسخ به این سؤال به اصل هدف نهضت اباعبدالله و فلسفه عزاداری برای امام حسین (ع) اشاره کردند که اساساً حرکتی سیاسی بود. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.


ابوالفضل فکوری:
شهید موسی صدر: من آن حسینیه‌ای را حسینیه می‌دانم که دلاور مردانی برای نبرد با اسرائیل تربیت کند.
امیر لک:
اگر این مدت هیئتی شرکت کردین که از ظلم پذیرتون نکاست یا باعث افزایش حمایت از مظلوم نشد در اون هیئت و در خودتون شک کنین و بدونید این عزاداریتون در حد و اندازه‌های ظهور به درد نمی‌خوره.
محمد نصر:
کسانی که می‌گویند سیاست را وارد عزاداری و هیئت نکنید، احتمالاً هیئت را با دورهمی اشتباه گرفته‌اند. هدف از عزاداری در محرم‌الحرام، زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا و پیام‌هایش است که واقعه‌ای کاملاً سیاسی بوده است.
محمدرضا کردلو:
من هیچ وقت مخاطب میثم مطیعی نبوده‌ام، اما بهش درود می‌فرستم، وقتی می‌بینم شعار‌های بین‌المللی تو مداحی اش هرسال قوی‌تر از سال گذشته میشه. با وجود همه مشکلات داخلی ما نباید آرمان جهانی و تکلیف تاریخی خودمون رو فراموش کنیم.
سیدعلیرضا آل‌داود:
باز هم رفتار دیکتاتورمآبانه اینستاگرام و سایبر تروریسم امریکا! بستن صفحه حاج میثم مطیعی نشانه صریحی از سرکوب آزادی بیان از سوی امریکا بود. آیا وقت آن فرانرسیده به خاطر سانسور ارزش‌های ملت ایران، مسئولان با غیرت انقلابی با این پلتفرم صهیونیستی برخورد کنند؟ #صدای_میثم_مطیعی_هستیم
حسن کلائی:
حاج میثم مطیعی انگار اونی که خونده «رجز» نبود، موشک نقطه زن بود... #میثم_مطیعی_صدای_ماست #الله_اکبر_خامنه_ای_رهبر
صفحه توئیتری «دهه هشتادی‌ها:»
مداحی که با خواندن اشعار انقلابی، مورد غضب دشمن از اسرائیل تا غربگرایان داخلی قرار بگیره فقط یک خواننده نیست، بلکه یک رزمنده در حال جهاد و از مدافعان حرم (جمهوری اسلامی) هست. ما تمام ملت ایران و تمام دهه هشتادی‌های انقلاب با میثم مطیعی همصداییم.
مسعود جعفری:
حاج میثم در سال‌های اخیر با پرداختن به مسائل روز نوع جدیدی از مداحی را ارائه کرده، از مداحی برای یمن تا شعر صف اول و...، با رجزخوانی فارسی و عربی خاری در چشم دشمنان شده است.
زهرا گرجی:
«هیئت سکولار نداریم» نتیجه هیئت‌های سکولار می‌شود مردمی که دیدند امام حسین به سمت کربلا حرکت کرد، اما در مکه ماندند تا اعمال حج را انجام بدهند!... (تکبیر ما تیر خلاص ظلم و طاغوت است) #الله_اکبر_خامنه‌ای_رهبر #صدای_میثم_مطیعی_هستیم
سیدحسن موسوی:
در شب عاشورا بار دیگر میثم مطیعی تجدید بیعت کرد! بار دیگر به دشمنان ضعیف که تنها توان مسدود‌سازی فضای مجازی را دارد گفت الله‌اکبر‌خامنه‌ای رهبر البته تنها صدای میثم مطیعی نبود صدای یک امت بود! محمدمهدی سیار هم شاعر این رجز زیباست.
دانیال معمار:
ما بچه‌های‌مان را هیئت می‌بریم که سیاسی تربیت شوند و یزیدیان زمان را بشناسند.
سیده‌راضیه طاهریان:
این مداحی، اینستاگرامو بد سوزوند، ولی حرف دل خیلی‌ها بوده و هست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار