کد خبر: 1089897
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
عملیات آواربرداری ساختمان متروپل در آبادان با نهایت دقت و سرعت در حال انجام است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان، ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور در محل حادثه تشکیل شد و تصمیمات لازم برای نجات محبوسان احتمالی گرفته شد.

وزیر کشور و سایر مسئولان ستاد مدیریت بحران که در منطقه حضور دارند مدیریت آواربرداری را به‌عهده گرفته‌اند تا ضمن دسترسی سریع به محبوسین احتمالی، عملیات آواربرداری سرعت بیشتری به خود بگیرد.
 
تشییع 2 تن از جانباختگان حادثه‌ «متروپل» آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۵:۳۷

جدیدترین اخبار ریزش متروپل آبادان/ ‌عملیات آواربرداری در طبقه همکف ساختمان/ یکی از محبوسین نجات یافت

امروز پیکرهای پیمان بایندور و مهدی اسماعیلی، دو تن از جانباختگان حادثه‌ ریزش ساختمان در آبادان بر دوش مردم این شهرستان تشییع شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان، در آیین تشییع جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل اظهار کرد: این حادثه باعث حزن و اندوه مردم آبادان و کل کشور شد.

وزیر کشور: 16 نفر در حادثه متروپل جان‌باختند
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۱

احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران با تسلیت وقوع این حادثه تلخ اظهار کرد: 16 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و 37 نفر مصدوم شدند که البته34 نفر از مصدومین از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی گفت: حساسیت‌های زیادی در عملیات آواربرداری وجود دارد و برای جلوگیری از ریزش مجدد ساختمان فعلا کار متوقف شده است.

دسته‌های عزاداری در کنار ساختمان متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : 46
تا کنون ۱۱ نفر در ارتباط با متروپل دستگیر شده‌اند
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۳:۳۴

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: با توجه به تاکید دادستان کل کشور در برخورد با متخلفین پروژه ساختمان، تاکنون ۱۱ نفر را به عنوان مسببین و متخلفین دستگیر کرده‌ایم که با قرار تامین مناسب، تحت بازداشت هستند و تحقیقات در حال انجام است.

دیشب و در دومین شب از حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، تلاش‌ها برای جستجوی افراد گرفتار زیر آوار ادامه داشت و مردمی که چشم انتظار رهایی اعضای خانواده خود از زیر آوار بودند، در اطراف خیابان‌های منتهی به ساختمان فروریخته حضور داشتند و برای عزیزانشان دعا می‌خواندند.

حضور میدانی فرمانده سپاه خوزستان در حادثه متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : 36
6 منفذ برای رسیدن به زیرزمین متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۲:۱۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: عملیات جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر از طریق ایجاد 6 منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان 10 طبقه متروپل هستند.

وی اضافه کرد: با تمام قوا در تلاشیم تا در اولین فرصت به زیرزمین متروپل که احتمال می‌رود شماری از شهروندان در آنجا محبوس شده باشند دسترسی پیدا کنیم.

باز شدن پای سلبریتی‌ها به متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۲:۱۴

از سوی دیگر پس از گذشت 24 ساعت از ریزش ساختمان پای سلبریتی‌ها به این محدوده باز شد و در شرایطی که دستگاه‌های امدادی دائما بر ضرورت ترک محل و باز شدن فضا برای فعالیت امدادگران تاکید داشتند دو تن از بازیگران راهی محل ریزش ساختمان شدند تا از این حادثه برای فالوورهایشان گزارش خبری تهیه کنند.

ماجرای فردی که مدعی بود 30 ساعت زیرآوار مانده
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۲:۰۸

جدیدترین اخبار ریزش متروپل آبادان/ ‌عملیات آواربرداری در طبقه همکف ساختمان/ یکی از محبوسین نجات یافت

شب گذشته صداوسیما گزارشی پخش کرد که در آن فردی مدعی شد پس از ۳۰ساعت از زیر آوار در آمده است؛ حالا امروز تصویری از این فرد در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد او قبلا در حال کمک رسانی به مردم در ماجرای حادثه آبادان بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی آبادان متنی را در خصوص صحبت‌های شهروند صدمه دیده در متروپل منتشر کرد:

در موضوع شب گذشته نیز با توجه به ازدحام امدادگران و نیروهای مردمی اعلام می‌شود فردی زنده از زیر آوار بیرون آورده شده است و با اعلام درخواست اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه، بلافاصله کارکنان فوریت‌های پزشکی در محل حاضر و فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال می‌دهند.

گزارشگر صداوسیمای مرکز آبادان نیز به محض اطلاع از این موضوع برای تهیه گزارش در بیمارستان با فرد مصدوم مصاحبه می‌کند که در این مصاحبه فرد مدعی می‌شود که به مدت ۳۰ساعت در زیر آوار بوده و با کمک کارکنان آتش‌نشانی بیرون کشیده شده است.

در اظهارت بعدی مشخص می‌شود این فرد از نیروهای مردمی حاضر در محل بوده و برای کمک به داخل حفره ایجاد شده می‌رود و وقتی احساس خطر می‌کند با فریاد درخواست کمک کرده و نیروهای امدادگر نیز برحسب وظیفه وی را بیرون آورده و سپس توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال می‌دهند.

در این میان لازم به ذکر است نیروهای امدادگر در صحنه و کارکنان فوریت‌های پزشکی در مسیر خدمات‌رسانی به مصدومان صرفا وظیفه ذاتی خود را انجام داده و مسئول اظهارنظر و صحبت افراد نمی‌باشند و در کمک به فرد مذکور که علائم آسیب‌دیدگی در وی دیده می‌شد خدمات‌رسانی درمانی وظیفه زحمتکشان اورژانس و سپس بیمارستان بوده که به خوبی صورت گرفته است.

از خداوند متعال برای همه شهروندان محترمی که در این ایام سوگوار از دست‌دادن عزیزان‌شان هستند صبر جمیل و برای مصدومان حادثه، شفای عاجل مسئلت داریم.

توزیع غذای توسط مردم بین امدادگران
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۲:۰۲

مردم مهمان‌نواز آبادان با توزیع آب، میان وعده و حتی وعده‌های غذایی در خیابان‌های مجاور مجتمع مترو پل آبادان، از امدادگرانی که دو روز است بی‌وقفه در حال انجام عملیات امداد و نجات هستند، پذیرایی کردند.

خطر جدی ریزش مجدد سازه متروپل وجود دارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۱:۰۵

وزیر کشور گفت: با خطر جدی ریزش مجدد باقی‌مانده سازه متروپل مواجه هستیم و در صورت حضور مردم در محل حادثه، این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود

تاکنون 32 شهروندی که زیر آوار بودند بیرون کشیده شدند
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۳۰

احمد وحیدی وزیر کشور درباره آخرین جزئیات آواربرداری گفت: همه گروه‌های امدادرسانی از ابتدای حادثه، عملیات امداد رسانی را برای نجات شهروندان زیر آوار مانده احتمالی آغاز کردند.وی ادامه داد: عملیات آواربرداری با توجه به حساسیت سازه با دقت خاص در حال انجام است.وزیر کشور گفت: اکنون نیروهای امدادی در حال تلاش برای نفوذ به زیرزمین ساختمان هستند زیرا امکان دارد برخی شهروندان در زیر آوار باقی مانده باشند.

وحیدی تعداد جانباختگان در این حادثه را 14 نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون 32 شهروندی که زیر آوار بودند بیرون کشیده شدند و به بیمارستان های شهر منتقل شدند.

وی با اشاره به ترخیص 29 شهروند آبادانی زیر آوار مانده در پایان خاطرنشان کرد: اکنون سه نفر از این شهروندان برای مراقبت های بیشتر در بیمارستان های شهر بستری هستند.

ماجرای خبر دستگیری مالک «متروپل» چه بود؟
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : 41
نجات یکی از محبوس شدگان ساختمان متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۱۴

یکی دیگر از افراد گرفتار شده در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان از زنده از زیر آوار خارج شد.رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: با تلاش بی وقفه عوامل امدادی حاضر در صحنه عملیات سانحه ریزش ساختمان متروپل، یک فرد زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

پیرحسین کولیوند افزود: برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی انجام شده و تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، منجر به تسریع در روند امدادرسانی در سانحه متروپل شده است. وی تاکید کرد: عملیات جست‌وجوی مفقودین این حادثه با قوت ادامه دارد.

حضور صدها نیروی امدادی در محل حادثه متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۰۵

صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: امکانات و تجهیزات امدادی به اندازه کافی از استان خوزستان و استان تهران به آبادان ارسال شده و کمبود تجهیزاتی و امدادی در این رابطه وجود ندارد.

استاندار خوزستان افزود: هم‌اکنون همه گروه‌های فنی و تجهیزاتی مشغول فعالیت‌های امدادی هستند و کار با سرعت مطلوبی در حال پیشروی است.وی ادامه داد:همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که حتی اگر یک نفر هم در این حادثه گرفتار آوار شده باشد آن را نجات دهیم.

هویت جسد مالک ساختمان متروپل توسط خانواده‌اش تأیید شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۰۰

پس از شناسایی جسد مالک ساختمان ۱۰ طبقه متروپل از سوی اداره تشخیص هویت آگاهی خوزستان، بار دیگر هویت این جسد توسط خانواده‌اش تأیید شد.

مرکز آواربرداری در طبقه همکف ساختمان متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۹:۵۸

عملیات آوار برداری با تمرکز بر ورودی همکف ساختمان 10 طبقه آبادان در حال اجراست. پس از ساعت‌ها تلاش و آواربرداری اکنون امدادگران عملیات ورودی به طبقه همکف را با تمرکز بر طبقه همکف آغاز کرده اند، اما با توجه به شدت آوار همچنان دسترسی به مغازه‌ها و افراد گرفتار شده احتمالی مسدود است و نیاز به پیشروی بیشتر آوار برداری دارد.

همچنین سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان و حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد نماینده، ولی فقیه در بازدید از محل ریزش ساختمان متروپل آبادان گفتند: عملیات امدادرسانی و آوار برداری همچنان ادامه دارد و امیدواریم هر چه سریعتر عملیات آوار برداری به پایان برسد و امدادگران بتوانند افراد گرفتار در زیر آوار را زنده خارج کنند.

جدیدترین اخبار ریزش متروپل آبادان/ ‌عملیات آواربرداری در طبقه همکف ساختمان/ یکی از محبوسین نجات یافت

فقط یک مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۹:۵۲

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت بعد از بازدید از بیمارستان های آبادان و دیدار با مصدومان حادثه ساختمان متروپل این شهرستان اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که تعداد مصدومان این حادثه در بیمارستان کم شده است و تنها یک نفر در بخش مراقبت های ویژه و سه نفر در بخش عادی بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه 28 مصدوم حادثه با حال مساعد از بیمارستان های آبادان مرخص شدند، افزود: امیدوار هستیم که تعداد فوتی‌ها و مصدومان زیاد نباشد هر چند که با توجه به شدت حادثه امکان تغییر این اعداد وجود دارد.

عیادت رئیس جمعیت هلال احمر کشور از مصدومان حادثه متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۹:۳۵

سین کولیوند امروز به همراه ریاست دانشگاه علوم پزشکی آبادان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آبان حاضر شدند و به عیادت مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل که در آن بیمارستان بستری هستند، رفت.

وی در این عیادت ها ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور و وزیر کشور، برای مصدومان آرزوی سلامتی کرد.

کولیوند در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش کادر درمان، بیان کرد: الحمدلله بیماران آسیب دیده در حادثه متروپل آبادان از نحوه امدادرسانی و فرایند درمان رضایت دارند.

مردی که به حسین عبدالباقی شباهت داشت
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۹:۰۵

فردی که شباهت به مرحوم حسین عبدالباقی داشت و تصویر حضور او در فضای مجازی همه را به اشتباه انداخت هادی یدالله‌آبادانی نام دارد و کارگر پالایشگاه آبادان است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: من روز حادثه برای انجام کار بانکی به خیابان امیرکبیر رفته بودم که ناگهان ساختمان متروپل ریزش کرد ،حس انسان دوستی موجب شد تا در محل بمانم و به افرادی که زیر آوار مانده بودند کمک کنم.تاکنون حسین عبدالباقی را از نزدیک ندیده ام و او را نمی شناسم.

تعداد بازدید : 25
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار