کد خبر: 1089595
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات خدمات این سازمان به زوج‌های نابارور را تشریح کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات خدمات این سازمان به زوج‌های نابارور را تشریح کرد.

محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در راستای بند ۱ سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقای بالندگی و جوان‌سازی جمعیت و به دنبال تصویب هیئت وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر‌دولتی در بخش‌های عمومی غیر‌دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند. در همین راستا زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام و زوج تا زمانی که قدرت باروری دارد، این خدمات را دریافت کند.
وی تصریح کرد: برای جبران خسارت افرادی که بابت خدمات ناباروری به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه نمودند، هزینه در قالب پرونده خسارت متفرقه پرداخت می‌شود. همچنین جهت رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر و عدالت در سلامت، بیمه‌شدگان روستایی، نظام ارجاع ۱ و صندوق بیمه همگانی جهت اخذ خدمات ناباروری معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.
ناصحی با تأکید براینکه پرداخت هزینه‌های دارو، پاراکلینیک و تجهیزات پزشکی مرتبط با خدمات ناباروری به صورت ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارد، ادامه داد: فرآیند دسترسی خدمات ناباروری و دارو‌های تخصصی آن برای زوج‌های نابارور در نقاط مختلف کشور تسهیل شده‌است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده از اول آذر ماه تاکنون، تعداد ۳ هزارو ۴۲۰ بیمار برای دریافت خدمت دارو و تعداد ۱۱۷۳ بیمار جهت دریافت روش‌های تخصصی کمک باروری نشاندار شده‌اند، همچنین ۲۵۸ پزشک در ۱۹۶ مرکز ناباروری ارائه خدمت کرده و بر بیماران نشان ناباروری زده شده‌است.
وی با اشاره به مهم‌ترین تغییرات دستورالعمل خرید راهبردی ناباروری در سال ۱۴۰۱ گفت: ایجاد دسترسی به مراکز ناباروری و پزشکان ارائه‌دهنده خدمت، جهت نشان‌دار کردن بیمار و تبادل الکترونیکی اسناد ناباروری و افزایش سن زوجه نابارور برای دریافت خدمت از ۴۵ سال به ۴۹ سال نمونه‌ای از این تغییرات است.
ناصحی با اشاره به اینکه تعرفه خدمات کمک باروری از حالت گلوبال خارج‌شده و به صورت پرداخت تعرفه به مراکز درمانی بر اساس کد‌های کتاب ارزش نسبی تغییر کرده‌است و پرونده‌های مراکز درمانی در قالب پرونده بستری موقت تنظیم خواهد شد، تأکید کرد: لیست داروها، تجهیزات، پاراکلینیک مرتبط با خدمات کمک باروری که با پوشش ۹۰ درصد در تعهد بیمه قرار گرفت. همچنین افرادی که دچار سقط مکرر شده و دارای فرزند نشده نیز در شمول استفاده از این دستورالعمل قرار گرفته و می‌توانند از خدمات کمک باروری استفاده کنند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: جنبه‌های درمانی خدمات شخص ثالث یعنی رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی در تعهد قرار دارد، ولی پرداخت اجاره یا خرید جنین به عهده زوجین نابارور بوده و در تعهد بیمه نیست.
وی تأکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به پوشش بیمه‌ای تمامی مادران باردار فاقد پوشش بیمه تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پنج سالگی بدون آزمون وسع اقدام کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار