کد خبر: 1083260
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
پشتکار و سختکوشی برای رسیدن به چیزی که ارزشش را دارد
موفقیت نصیب کسانی می‌شود که به تلاش خود برای رسیدن به چیزی و هدف و مقصودی در زندگی ادامه می‌دهند.
نادیا اسماعیلی

موفقیت نصیب کسانی می‌شود که به تلاش خود برای رسیدن به چیزی و هدف و مقصودی در زندگی ادامه می‌دهند. این تلاش و ممارست یعنی همان پشتکار. پشتکار توانایی منحصر به فرد برای تلاش مداوم به منظور دستیابی به اهداف با وجود شکست، مشکلات یا مخالفت است. این مهم همچنین نشان می‌دهد که یک فرد چقدر حاضر است برای رسیدن به موفقیت در زندگی خود فداکاری کند. به همین ترتیب، فرد با پشتکار شکست خود را نمی‌پذیرد. به‌رغم مواجهه با موانع متعدد موفقیت، کسی که پشتکار دارد، بار‌ها و بار‌ها تلاش می‌کند و در نهایت طعم موفقیت را می‌چشد. فردی که پشتکار دارد، اعتماد به نفس، عزم راسخ و میل طبیعی به کار سخت بدون از دست دادن صبر دارد. افراد با پشتکار تمام انرژی خود را در انجام وظایف‌شان بدون ابراز بی‌حوصلگی و نارضایتی به کار می‌گیرند. کاری که در اولین تلاش به سرعت انجام می‌شود، بدون شک بدون زحمت است. اما واقعیت این است که موفقیت انسان به این بستگی دارد که بتواند چالش‌برانگیز‌ترین وظایف را با موفقیت انجام دهد. ما باید هدفی تعیین کنیم و پس از تعیین آن، برای رسیدن به آن سنگ تمام بگذاریم. ممکن است فرد هنگام تلاش برای رسیدن به هدفی با موانع زیادی روبه‌رو شود، اما با اراده قوی و نگرشی که هرگز تسلیم نمی‌شود، مطمئناً به هدف خود دست می‌یابد.
ناکامی، بخشی از زندگی است
رسیدن به همه اهداف نیاز به تلاش دارد. گاهی اوقات این تلاش خیلی کم مورد نیاز است. اگرچه در بیشتر مواقع، اهداف کمی کار می‌طلبد. شما همچنین به صبر نیاز دارید. چیز‌های خوب در زندگی خیلی کم به سرعت اتفاق می‌افتند. بیایید از یک شغل رؤیایی به عنوان مثال استفاده کنیم. شما به مدارک و تجربه کاری خاصی نیاز دارید. رسیدن به آنجا ممکن است به آموزش و همچنین زمان بیشتری نیاز داشته باشد. برای ادامه مسیر، به پشتکار نیاز دارید. شکست و ناکامی بخشی از زندگی است. تعداد بسیار کمی از افراد هستند که بدون صدمه دیدن به ساحل می‌رسند، اما حتی در آن زمان نیز ممکن است در مقطعی با موقعیتی مواجه شوند که آن‌ها را به چالش بکشد. شکست احساس وحشتناکی است. طبیعی است که بخواهید از آن اجتناب کنید، اما تنها راه برای جلوگیری از شکست این است که هرگز چیزی را امتحان نکنید. وقتی با پشتکار پیش رفته و به شکست نزدیک شوید، تجربه و حس آن به عنوان یک تجربه یادگیری آسان‌تر است. تلاش مجدد حتی زمانی که خطرآفرین است، به فرصت دیگری برای رشد تبدیل می‌شود.

پشتکار مبتنی بر تلاش و تکرار
پشتکار مبتنی بر تلاش مکرر است، اما انعطاف‌پذیری را نیز تشویق می‌کند. افراد دارای پشتکار، افراد مبتکری هستند. آن‌ها در تعقیب اهداف خود خارج از چارچوب فکر می‌کنند. آن‌ها مایلند وقتی ایده‌ای کار نمی‌کند بپذیرند و چیز جدیدی را امتحان کنند. این سازگاری برای هر بخش از زندگی افراد مفید است و آن‌ها را در دنیایی ذاتاً آشفته انعطاف‌پذیرتر می‌کند. پشتکار یک ویژگی درونی نیست که برخی افراد آن را دارند و برخی دیگر ندارند. تجارب زندگی و اجتماع تأثیر زیادی بر نحوه حرکت افراد در جهان دارد، اما اگر می‌خواهید استقامت بیشتری داشته باشید، این یک مهارت قابل یادگیری است. آموزش تاب‌آوری بخش مهمی از آن است. با انتخاب آگاهانه برای اصلاح شکست‌ها، تغییر جهت دادن به افکار منفی و تنظیم احساسات سخت، می‌توانید انعطاف‌پذیری خود را بهبود بخشید. پشتکار ادامه دادن به سوی یک هدف بدون توجه به هر اتفاقی است، در حالی که انعطاف‌پذیری توانایی عقب‌نشینی از چالش‌ها است. برای استقامت نیاز به انعطاف دارید.
افراد موفق پشتکار دارند
بچه مدرسه‌ای‌ها با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند. آن‌ها نه تنها باید در تعاملات اجتماعی پیچیده حرکت کنند، بلکه دائم در حال یادگیری چیز‌های جدید هستند و با فشار در مورد آینده خود مقابله می‌کنند. پشتکار به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و راه‌های سالمی برای مقابله با شکست پیدا کنند. معلمان نقش اساسی در ایجاد توانایی دانش‌آموز برای پشتکار دارند. دانش‌آموزان را باید به خاطر تلاش، نه فقط موفقیت، ستود و هرگز آنان را برای شکست‌شان شرمنده نکرد. جان کلام این است که همه افراد موفق دارای پشتکار هستند. حتماً بار‌ها شنیده‌اید که می‌گویند فلان شخص دنبال طی کردن یک‌شبه راهی صد ساله است. اما بهتر است بدانیم واقعاً چیزی به نام «موفقیت یک‌شبه» وجود ندارد.

برای ادامه این راه مجهزتر شویم
ورزش یکی از بهترین کار‌هایی است که یک فرد می‌تواند برای سلامتی خود انجام دهد. چه پیاده‌روی سریع باشد چه دویدن، وزنه زدن یا یوگا و... ورزش برای کل سلامتی و بدن ما مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و... را کاهش می‌دهد. بیشتر ما می‌توانیم ورزش کنیم و وقت گذاشتن برای آن و رسیدن به اهداف‌مان قطعاً می‌تواند برای تک‌تک ما چالش‌برانگیز باشد. اینجاست که استقامت وارد می‌شود؛ با درک این موضوع که اهداف مرتبط با تناسب اندام، کار و تلاش بی‌حد و حصری می‌طلبد و ممکن است بار‌ها ما در این مسیر با شکست مواجه شویم، پس باید برای ادامه راه در زمانی که شرایط سخت می‌شود، مجهزتر شویم.

حل مشکلات با پشتکار
روابط، چه عاطفی باشد، چه خانوادگی یا...، بودنش در زندگی اجتماعی و برای یک زندگی، کاملاً ضروری است. تحقیقات به طور مداوم نشان می‌دهد که داشتن یک جامعه قوی به سلامت روحی و جسمی فرد کمک می‌کند. اگر روابط صمیمانه‌ای داشته باشید، به احتمال زیاد بیشتر زندگی خواهید کرد. حفظ روابط نزدیک می‌تواند کار را به راحتی پیش ببرد. درگیری‌ها و کشمکش‌ها وجود دارد. پشتکار به افراد کمک می‌کند تا مشکلات خود را به راحتی حل کنند، بهتر ارتباط برقرار کنند و تصمیم بگیرند که کدام روابط ارزش حفظ کردن را دارند. مطالعات محققان و اندیشمندان تمام خوبی‌های پشتکار را بررسی کرده، اما دانستن جنبه تاریک آن نیز مهم است. ادامه تلاش همیشه بهترین تصمیم نیست، چون در برخی موارد، هزینه بیشتر از سود است. یک رابطه را در نظر بگیرید. یک نفر تمام کار‌های عاطفی را انجام می‌دهد در حالی که شریک زندگی او عقب می‌نشیند. فردی که تلاش می‌کند، نمی‌خواهد تسلیم شود. چون امیدوار است روزی شریک زندگی او بیدار شود و همه چیز ارزشش را دارد. هر چه بیشتر بمانند، رفتن سخت‌تر می‌شود. در این شرایط استقامت انسان را به دام انداخته است. در حالی که تسلیم نشدن یک ویژگی ارزشمند است، هر موقعیتی باید به دقت بررسی شود. باید از خود بپرسید: «آیا من چیزی را که برای آن کار می‌کنم، می‌خواهم؟ آیا این چیزی است که واقعاً قابل دستیابی است یا باید رهایش کنم؟»
ترجمه و تنظیم از: helpguide.org

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار