کد خبر: 1082604
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
وزیر خارجه روسیه:
سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد، مسکو در احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که راه را برای ورود نفت ایران به بازار جهانی نفت باز می‌کند، به دنبال منافع خودخواهانه نیست.

لاوروف شنبه شب خطاب به راه یافتگان به مرحله نهایی رقابت‌های بین‌المللی رهبران روسیه در پاسخ به این سوال که آیا احیای برجام برای روسیه نفع دارد؟ گفت: ما هرگز در سیاست به دوستان خود خیانت نمی‌کنیم. اولا ونزوئلا دوست ما و ایران نیز یک کشور بسیار نزدیک به ما است. ثانیاً برخلاف آمریکایی‌ها، ما به دنبال منافع خودخواهانه نیستیم.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اقدامات آمریکایی‌ها آشکار است. آن‌ها در تلاش برای دشمنی با روسیه هستند. آمریکا فقط برای تنبیه روسیه، با دولت کاراکاس ارتباط برقرار می‌کند و سعی دارد در اسرع وقت برجام را احیا کند.

لاوروف در ارتباط با فشار آمریکا بر کشورهایی چون عربستان برای تولید نفت بیشتر گفت: آمریکایی‌ها در مورد نفت و گاز با عربستان سعودی، امارات و قطر تماس گرفته‌اند. همه این کشورها، درست مانند ونزوئلا و ایران، به صراحت اعلام کرده‌اند که به چارچوب اوپک پلاس متعهد هستند. در این سازمان سهمیه هر عضو مورد بررسی قرار گرفته و با اجماع در خصوص آن توافق می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار