کد خبر: 1069442
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
استقلال، سپاهان و پرسپولیس در حالی دیروز در هفته پنجم لیگ برتر برابر حریفان‌شان متوقف شدند که آلومینیوم اراک با برد نفت مسجد سلیمان، صدرنشین شگفتی‌ساز فصل جدید لقب گرفت.

استقلال، سپاهان و پرسپولیس در حالی دیروز در هفته پنجم لیگ برتر برابر حریفان‌شان متوقف شدند که آلومینیوم اراک با برد نفت مسجد سلیمان، صدرنشین شگفتی‌ساز فصل جدید لقب گرفت.
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال پنج شنبه و جمعه در حالی برگزار شد که برای اولین بار پس از ۱۵ ماه، تماشاگران توانستند وارد ورزشگاه شوند، البته این اتفاق تنها برای بازی استقلال – نساجی که دیروز در استادیوم آزادی برگزار شد، افتاد و ۵ هزار تماشاگر با مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی توانستند این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند و در‌های استادیوم‌ها که به دلیل شیوع کرونا از اسفند ۹۸ تا امروز بسته مانده بود، دوباره به روی هواداران باز شد.
در شرایطی که ورود تماشاگران به ورزشگاه مهم‌ترین خبر هفته پنجم بود، در یکی از بازی‌های مهم این هفته، دیروز در رفسنجان تیم ته‌جدولی مس میزبان پرسپولیس بود. پرسپولیسی‌ها که به برگزاری مسابقه‌شان به فاصله تنها سه روز بعد از بازی تیم ملی با سوریه به دلیل حضور سه بازیکن‌شان در اردوی تیم ملی به شدت معترض بودند، دیروز در رفسنجان به دنبال پایان دادن به رنجیره ناکامی‌های‌شان در دو بازی هفته گذشته بودند. باخت به آلومینیوم و تساوی مقابل گل‌گهر که سبب شده فاصله شاگردان گل‌محمدی با صدر بیشتر شود، باعث شده قرمز‌ها نگاه ویژه‌ای به سه امتیاز رفسنجان داشته باشند، با این حال در بازی دیروز باز هم پرسپولیس نتوانست با پیروزی میدان را ترک کند و با مس رفسنجان به تساوی یک - یک رسید تا برای سومین بازی دست تیم مدافع عنوان پنج دوره متوالی لیگ از قهرمانی کوتاه بماند، روندی که ادامه آن می‌تواند با فاصله گرفتن هر چه بیشتر قرمز‌ها از صدر، آن‌ها را از بین مدعیان جدا کند.
بازی دیروز در حالی آغاز شد که در دقایق اول بازی و در دقیقه ۵ ضربه سر «فراز امامعلی» تیر دروازه رادوشوویچ را لرزاند تا مشخص شود که رفسنجانی‌ها اگرچه در رده یکی مانده به آخر جدول با تنها ۲ امتیاز از چهار بازی قبلی‌شان قرار دارند، از پیش باخته نیستند و به قول گل‌محمدی پس از پایان بازی با انگیزه ۲۰۰ درصدی برابر پرسپولیس حاضر شده اند: «در دیدار‌های قبلی که از مس دیدیم این تیم کیفیت پایین‌تری داشت. تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند با ۲۰۰ درصد توان خود بازی می‌کنند. اگر در همه دیدار‌ها مثل امروز با جان و دل بازی کنند می‌توانند جزو پنج، شش تیم برتر لیگ باشند.»
برخلاف نیمه اول که هر دو تیم موقعیت‌هایی برای زدن گل به دست آوردند، در نیمه دوم شاهد شکسته شدن طلسم دروازه بودیم، ابتدا رفسنجانی‌ها در دقیقه ۶۶ با یک شوت دیدنی و از راه دور از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه پرسپولیس را باز کردند. البته شادی مسی‌ها زیاد طول نکشید و تنها پنح دقیقه بعد مهدی ترابی با توجه به خطای دروازه‌بان مس روی عیسی آل کثیر در محوطه جریمه، از روی نقطه پنالتی دروازه مس را باز کرد تا در نهایت دو تیم به تساوی یک - یک رضایت دهند.
در دیگر بازی مهم دیروز استقلال در تهران میزبان نساجی بود، مسابقه‌ای که برای اولین بار با مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور محدود تماشاگران برگزار شد. مصاف دیروز آبی‌ها و قائمشهری‌ها اگرچه پربرخورد و سریع دنبال شد، اما دو تیم به جز تک موقعیت‌هایی که به دست آوردند، نتوانستند خطر جدی زیادی روی دروازه‌ها ایجاد کنند. استقلال هم که در نیمه دوم فشار را برای رسیدن به گل برتری بیشتر کرده بود، با توجه به عملکرد مدافعان نساجی، نتوانست از این برتری استفاده کند تا آبی‌ها هم دومین تساوی پی‌درپی‌شان را کسب کنند.
در سایر بازی‌های هفته پنجم، در روز پنج شنبه آلومینیوم اراک ۲ بر یک نفت مسجد سلیمان را شکست داد تا شگفتی‌سازی اراکی‌ها با رسول خطیبی ادامه داشته باشد. آن‌ها با ۱۱ امتیاز از پنج بازی گذشته در جمع تیم‌های بالای جدولی برخلاف فصل گذشته قرار گرفته‌اند. پدیده مشهد در ادامه سریال ناکامی‌هایش ۲ بر یک به ذوب باخت تا چهارمین باخت در پنج بازی گذشته را ثبت کند. صنعت نفت آبادان و گل‌گهر سیرجان هم به تساوی بدون گل رسیدند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی برخلاف دو برد در دو هفته اول، سومین تساوی متوالی‌شان را رقم بزنند.
در روز جمعه پیکان صفر بر یک به فجر شهید سپاسی باخت و فولاد هم یک بر صفر هوادار را شکست داد. سپاهان و تراکتور هم در یک بازی حساس در اصفهان به تساوی بدون گل رسیدند.
با پایان هفته پنجم، آلومینیوم اراک ۱۱ امتیازی با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در صدر قرار گرفت، آبی‌ها روی دوم ایستادند و سپاهان هم با ۱۰ امتیاز در رده سوم ایستاد. پرسپولیس هم با هشت امتیاز در رده هفتم قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار