کد خبر: 1062484
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر لزوم ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فصل سرد سال و خطر شیوع آنفلوآنزا، گفت: سال گذشته از آنجاکه رعایت نکات بهداشتی بیشتر بود و مردم بیشتر ماسک می‌زدند، آنفلوآنزا چندان شایع نشد؛ اما اگر قرار باشد امسال ساده انگاری صورت گیرد و رعایت‌ها کاهش یابد، احتمال شیوع مجدد آنفلوآنزا هم وجود دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر پیام طبرسی با اشاره به اینکه فعلا صحبت درباره بازگشایی مدارس زود است، گفت: باید معلمین و دانش‌آموزان کاملا واکسینه شوند تا بتوان در این مورد صحبت کرد. با توجه به اینکه والدین دانش‌آموزان هم از ابتلای فززندان خود به کرونا ترس دارند، بدون واکسیناسیون کامل، فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند و این بازگشایی نصفه کاره آسیب‌زا است. بازگشایی مدارس باید زمانی رخ دهد که برای همه اعتمادسازی شده باشد که اتفاقی نمی‌افتد تا فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

وی درباره گمانه‌زنی‌هایی که از زمان احتمالی بروز پیک ششم کرونا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: فاصله طبیعی بین پیک‌های کرونا حدودا ۴ تا ۶ هفته است. درصورتی که در این ۶ هفته طلایی واکسیناسیون را تسریع کنیم با توجه به اینکه حداقل ۶۰ درصد مردم هم یک بار به کرونا مبتلا شدند امید داریم پیک ششم مانند پیک‌های قبلی سخت نباشد.

طبرسی با اشاره به عبور از قله پیک پنجم، درباره علت آمار بالای مرگ و میر، ادامه داد: ما همچنان تعداد بیماران بستری در ICU بالایی داریم و تا این تعداد کاهش نیابد مرگ و میر هم کم نمی‌شود.

وی درباره شیوع آنفلوآنزا در فصل سرد سال و همزمانی آن با کووید۱۹، گفت: سال گذشته، چون رعایت نکات بهداشتی بیشتر بود و مردم بیشتر ماسک می‌زدند خوشبختانه آنفلوآنزا چندان شایع نشد؛ اما اگر قرار باشد امسال ساده انگاری صورت گیرد و رعایت‌ها کاهش یابد، احتمال شیوع مجدد آنفلوآنزا هم وجود دارد.

او تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا پس از تزریق واکسن کرونا وجود ندارد و گروه‌های پرخطر باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

طبرسی درباره برگزاری راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: افراد حتما باید دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و در مقصد هم نکات بهداشتی را بسیار جدی بگیرند و در بازگشت هم تست PCR آن‌ها منفی باشد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار