کد خبر: 1057659
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
سازمان هواشناسی از رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۴ استان خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان هشدار داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در برخی مناطق از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، اصفهان، یزد، قم، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال وقوع گردوخاک پیش بینی می‌شود.

فردا چهارشنبه در استان‌های مازندران، ارتفاعات گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، استان‌های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، شمال و شرق فارس و هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. تنها طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران و روز شنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده باران همراه با وزش باد و رعدوبرق روی می‌دهد.

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در مناطق زابل، خراسان جنوبی، جنوب سمنان، تهران، اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید با احتتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۱: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، قزوین، شمال استان‌های البرز و تهران، شمال و شرق فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۲: کردستان، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، شمال و غرب هرمزگان، غرب یزد و ارتفاعات استان‌های زنجان، مازندران، البرز، تهران و سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۳: شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، غرب یزد، شرق کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مازندران و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان و جنوب غرب اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود

توصیه: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار