کد خبر: 1056673
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
یک بازیگر مطرح کرد
کمبود بودجه نباید بهانه متن ضعیف شود گاهی کمبود بودجه سریال‌های تلویزیونی بهانه‌ای می‌شود که این آثار کیفیت لازم را نداشته باشند، اما مسئله بودجه نیست، چون اساساً اهمیت محوری متن و فیلمنامه هنوز برای مدیران و کارگردان‌ها شناخته نشده است.

گاهی کمبود بودجه سریال‌های تلویزیونی بهانه‌ای می‌شود که این آثار کیفیت لازم را نداشته باشند، اما مسئله بودجه نیست، چون اساساً اهمیت محوری متن و فیلمنامه هنوز برای مدیران و کارگردان‌ها شناخته نشده است.
سهی‌بانو ذوالقدر، بازیگر تلویزیون و سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: عنوان می‌شود که تهیه‌کننده مجبور است از همه جای سریال و البته از کیفیت متن بزند تا پول کم نیاید ولی به نظرم این حرف مبنایی ندارد، چون شاهد افت کیفیت اغلب فیلمنامه‌ها در سریال‌های تلویزیونی هستیم و این افت، ممکن است خوش‌بینی مخاطب را نسبت به سریال ایرانی از بین ببرد و همین باعث شود به دنبال جنس با کیفیت در جای دیگری بگردد. بازیگر سریال «وارش» با اشاره به کیفیت پایین متن‌های پیشنهادی ادامه داد: خودم پس از بازی در سریال وارش در سریال دیگری بازی نکردم، چون اغلب متن سریال‌ها، ضعیف و خود سریال‌ها از ساختاری کلیشه‌ای برخوردارند. انگار چند نفر وجود دارند که همه متن‌ها را می‌نویسند و یک سلیقه حاکم است.
ذوالقدر تأکید کرد: شاید یک دلیل افت متن سریال‌ها، کاهش بودجه تلویزیون باشد و، اما به نظرم این مسئله ریشه‌ای‌تر از این است و باید در جای دیگری به دنبال علت آن بود. نکته دیگر این است که اساساً رقم تمام شده برای ساخت سریال در ایران به نسبت کشور‌های دیگر بالاست و اگر هزینه‌ها کاهش پیدا کند و قدری معقول‌تر شود و به استاندارد‌های جهانی نزدیک‌تر شود، بهانه‌ای برای متن‌های ضعیف باقی نمی‌ماند. بازیگر «دایناسور» و «جدایی...» افزود: شاید بودجه سریال‌های الف ویژه در شرایط بهتری باشد ولی مابقی سریال‌ها چه؟ باید ایده‌های تازه‌وارد کار شوند تا تهیه‌کنندگان نیز از کار کلیشه‌ای دست بردارند و به سمت کار‌های نو و تازه بروند.
این بازیگر گفت: در پروسه‌ای که بودجه کم است، تهیه‌کننده مجبور است از بازیگران تازه‌کار و مبتدی برای ندادن یا کم دادن دستمزد استفاده کند! بازیگر مبتدی هم که معلوم است چه خروجی‌ای دارد.
بازیگر «تمشک» ادامه داد: هیچ ایرادی ندارد که بازیگران جوان را به کار گیرند ولی هر جوان باید لااقل کنار یک پیشکسوت، بازی کند که سریال، تراز شود و خودش هم بیاموزد ولی اینکه کل سریال پر می‌شود از تازه‌کار‌هایی که صرفاً علاقه دارند و نه استعداد تا بدین شکل، بودجه را کم کنند، حرمت تلویزیون را زیر سؤال می‌برد. این بازیگر اظهار داشت: تعادل، اصل مهم هر کار هنری است و باید در جهت ایجاد تعادل بکوشیم، چه در انتخاب بازیگران و چه در امور پشت صحنه و به ویژه متن تا سریال‌هایی تولید شود که بتواند طیف مختلفی از بینندگان را راضی کند. ذوالقدر ابراز امیدواری کرد: تحت هیچ شرایطی نباید زیربار متن بی‌کیفیت رفت، چون زیربنای هر تولید موفقی، متن خوب و حساب‌شده است و اگر این زیربنا را درست بچینند، درصد موفقیت بالا می‌رود. سریال‌های خوب تاریخ تلویزیون جملگی فیلمنامه‌های قوی داشته‌اند و لازم است بر سفارش متن‌های خوب تأکید شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار