کد خبر: 1055990
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

سایت مشرق در اقدامی جالب به مقایسه سخنان حسن روحانی و آیت‌الله ابراهیم رئیسی پس از پیروزی در انتخابات پرداخته است. محور سخنان روحانی پس از پیروزی در انتخابات، خود و حامیانش است و محور سخنان رئیسی، ملت ایران. روحانی بار‌ها مردم را به دو گروه اقلیت و اکثریت تقسیم می‌کند و اکثریتی را که به او رأی داده‌اند، تحسین می‌کند و اقلیت را تحقیر و اینگونه دوقطبی می‌سازد، اما رئیسی ملت ایران را یکپارچه توصیف می‌کند. روحانی مدام برای دیگران خط و نشان می‌کشد و رئیسی از وحدت می‌گوید.
بخشی از سخنان روحانی پس از پیروزی در انتخابات را ببینیم:
- پیام ملت ایران، پیروزی اعتدال بر افراط و اخلاق بر بی‌اخلاقی بود.
- اگر کسی اتوبوسی و بدون بلیت وارد دولت (قبل) شده باشد، دولت من مسئول (حفظ او) نیست... اداره کشور بر مبنای نظر اکثریت (پیروز در انتخابات) خواهد بود.
- خدا را شکر می‌کنم که بار دیگر خورشید عقلانیت و اعتدال را بر ایران تاباند.
-مردم ایران به اعتدال‌گرایی و دوری از افراط و تفریط رأی مثبت داده‌اند.
-در این انتخابات صدای مردمی که از دروغ‌ها و تهمت‌ها نالیدند و در برابر مسیر‌های فریبکارانه ایستادگی کردند، شنیده شد.
-مردم به همه آن‌ها که ما را به بازگشت به گذشته و یا توقف در شرایط فعلی می‌خواندند «نه» گفتند. مردم به پول نه گفتند.
- «نه» مردم به فریبکاران مهم‌ترین بخش انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه بود.
- مردم به تخریب و سخنان غیردقیق «نه» گفتند.
-مردم ما در این انتخابات به همه نهاد‌ها و ارگان‌ها گفتند هر کس به جای خود هرکس به کار خود.
-نحوه اداره کشور و مدیریت کشور، بر عهده و وظیفه اکثریت است. اقلیت حقوق شهروندی‌اش را دارد، اما مردم گفتند این گروه اکثریت باید مدیریت جامعه را بر عهده بگیرد؛ و حالا نگاهی به سخنان ابراهیم رئیسی پس از پیروزی در انتخابات بیندازیم:
- پیام حضور مردم در انتخابات، وحدت ملی و پافشاری بر ارزش‌های انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی بود.
- دولت ما از یک جناح خاص نخواهد بود و در جای جای کشور هر کس دلش برای مردم و انقلاب بتپد همکار ما خواهد بود. در دوره‌های گذشته کسانی که در دولت مشغول بودند اگر به رئیس دولت رأی نمی‌دادند یا محبت به او نداشتند برایشان مشکل درست می‌کردند، اما محور ما در انتخاب همکاران شایستگی و شایسته‌سالاری است.
- ملت ایران، شما به عهد خود با صداقت وفا کردید و امروز نوبت این بنده خدا و خادم شماست که به عهدی که با شما بسته‌ام وفادار بمانم و لحظه‌ای در خدمت به شما، کوتاهی نکنم.
-انتخابات مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری ملی و جشن بزرگ سیاسی مردم در گام دوم و آغاز قرن نو بود.
-دست یکایک مردم را به خاطر خلق این حماسه بزرگ به گرمی می‌فشارم و پیروز این جلوه گری و درخشش جهانی را ملت بزرگ ایران می‌دانم.
-لازم می‌دانم از همه نامزد‌های محترم، چه آنانی که به هر دلیلی تا انتهای رقابت باقی نماندند و چه کاندیدا‌هایی که تا روز آخر با حضورشان گرمی‌بخش انتخابات بودند قدردانی نمایم و ان شاء الله از دیدگاه‌های ارزشمندشان برای تدبیر امور استفاده خواهم کرد.
-امروز روز مهربانی و بردباری و روز اتحاد، رفاقت و همدلی است.
-منتخب این انتخابات بر اساس قاعده مردم‌سالاری دینی، منتخب همه ملت و خادم همه جمهور است. چه آنانی که بنده را برگزیدند و چه عزیزانی که به نامزد‌های محترم دیگر رأی دادند و چه آنانی که به هر دلیلی در پای صندوق‌های رأی حاضر نشدند.
-قبول داشتن بنده توسط وزرا، مدیران میانی، کارشناسان و کارکنان دولت شرط نیست، اما حفظ کرامت مردم شرط خدمت در این دولت است.
-خودم را خادم همه ملت ایران می‌دانم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
0
خدا کند تا انتهای هشت سال ایشان بر همین روال و ادبیات و مسیر بماند و با فراموشی شعارها و برنامه ها، یاد کمی اختیارات نیفتد و داغ دل دیگری نصیبمان نکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار