کد خبر: 1048969
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
با تصویب کمیسیون ماده پنج:
ضوابط مربوط به طراحی مجتمع های مسکونی دوستدار کودک در شهر تهران به تصویب اعضاءکمیسیون ماده پنج رسید.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سومین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری به ریاست حناچی شهردار تهران و با حضور هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد و تصویب ضوابط مربوط به طراحی مجتمع های مسکونی دوستدار کودک در شهر تهران یکی از تصمیمات مهم این جلسه بود.
اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در تشریح این مصوبه گفت: منظور از مجتمع مسکونی دوستدار کودک، مجموعه ای است، متشکل از مسکن مطلوب و امکانات مناسب برای تحرک مستقل و ایمن کودکان در فضاهای مشترک و مشاع تا این فضاها بستری برای شکل گیری اجتماع محلی دوستدار کودک باشد. هدف کلی این طرح نیز پاسخگویی به نیازهای فیزیکی و روانی کودکان، ایجاد مجتمع های مسکونی سر زنده، ظرفیت سازی و ارتقای آگاهی و دانش متخصصین، متولیـــان و بهره وران این حــــوزه است.
وی ادامه داد: بدین منظور در سومین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال جاری، ضوابط مربوط به طراحی مجتمع های مسکونی دوستدار کودک در دستور کار قرار گرفت که پس از توضیحات مشاور طرح و بحث و بررسی اعضاء، ضمن تصویب موضوع، قرار شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نسبت به ابلاغ ضوابط مجتمع های مسکونی دوستدار کودک با توجه به رویکرد طرح و بررسی امکان تحقق پذیری آن در محلات شهر تهران، به لحاظ مشاعات مجاز ساختمانی و با توجه به رعایت موارد ایمنی و رعایت کنترل های طبیعی اقدام لازم را به عمل آورد.
اشراقی گفت: همچنین در ادامه این جلسه، با انتزاع محدوده بلوک شهری دیدار در بخش غربی اراضی عباس آباد در محدوده منطقه 3 که دارای 17 پلاک مسکونی و اداری است موافقت شد.
وی افزود: البته عملیاتی شدن آن منوط به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران است و در این تصمیم توصیه شدکه کاربردها و عملکردها متناسب با این محدوده ملاک عمل باشد.

ارتفاع مجاز برای احداث ساختمان های جدید مشخص شد

تعیین حداکثر ارتفاع مجاز بناهای غیر بلند مرتبه شهر تهران تا 50 متر از دیگر تصمیمات سومین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال 1400 بود، بر این اساس شهرداری های مناطق در زمان صدور پروانه های ساختمانی ملزم به رعایت ارتفاع شدند و قرار شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تبیین و تعیین حداکثر ارتفاع مجاز طبقات، جهت فعالیت ها و کاربری های مختلف، مراتب را برای اجراء به مناطق ابلاغ کند.
 
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار