کد خبر: 1047243
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۴
مسئول بسیج سازندگی البرز در گفتگو با «جوان» خبر داد
سرهنگ پاسدار مهران طیران با اشاره به شروع کار کارگاه اشتغال در محمدشهر کرج می‌گوید: این مجموعه در بخش‌های تولید پوشاک ورزشی با برند استان البرز و تجهیزات و لوازم ورزشی فعالیت کرده و شرایط اشتغال به کار ۶۰ نفر را فراهم می‌کند.
ولي ابراهيمی
سرویس ایران جوان آنلاین: اقدامات سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز طی یک سال اخیر و بخصوص در رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی بسیار چشمگیر است. با شروع سال جدید سازمان بسیج سازندگی استان نظر ویژه‌ای به حوزه اشتغالزایی داشته و با راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک ورزشی با برند استان البرز، برای ۶۰ نفر کارآفرینی کرده است. به همین بهانه گفت‌وگویی با سرهنگ پاسدار مهران طیران، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز داشتیم که در پی می‌آید:

راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک ورزشی و لوازم ورزشی در البرز گام بزرگی در جهت ایجاد این نوع کارگاه‌ها و اشتغالزایی به شمار می‌آید.

حرکتی که به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز در این استان ادامه خواهد داشت و افراد بیشتری را به کار خواهد کشید.

سرهنگ پاسدار مهران طیران با اشاره به شروع کار کارگاه اشتغال در محمدشهر کرج می‌گوید: این مجموعه در بخش‌های تولید پوشاک ورزشی با برند استان البرز و تجهیزات و لوازم ورزشی فعالیت کرده و شرایط اشتغال به کار ۶۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: این کارگاه با همکاری یک تولیدکننده در تجهیز کارگاه و تأمین دستگاه‌ها مثل چرخ‌های خیاطی صنعتی و دستگاه برش لیزری و با کمک سازمان بسیج سازندگی استان البرز در یک سوله راه‌اندازی و بخشی اعظمی از زیرساخت‌های آن آماده شده است.

طیران از فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی قرارگاهی به‌عنوان قرارگاه جهادی نوسازی مدارس به‌صورت رسمی خبر داده و می‌گوید: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده از ظرفیت گروه‌های جهادی در بخش‌های ساخت، مرمت و مقاوم‌سازی مدارس استفاده شود.

وی با اشاره به زیر خط فقر بودن استان در بخش سرانه آموزشی تصریح می‌کند: سرانه آموزشی استان در سطح کشور در آخرین جایگاه قرار دارد یعنی حتی سیستان و بلوچستان با وجود تمام محرومیت‌ها و با توجه به جمعیتی که در آن ساکن هستند، هنوز نسبت به البرز در شرایط بهتری قرار دارد.

به گفته این مسئول، معمولاً مدارس ابتدایی در استان‌ها از ورودی کمتری برخوردارند، اما در استان البرز به دلیل مهاجرپذیر بودن آن، هر ساله ورودی دانش‌آموزان ابتدایی به این استان در حال افزایش است. به طوری که تنها جمعیت دانش‌آموزی یکی از نواحی آموزش و پرورش در البرز معادل یک استان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز می‌گوید: قصد داریم افکار مردم را به سوی مشارکت در امر مدرسه‌سازی سوق دهیم تا از این طریق بتوانیم محرومیت فضای آموزشی در استان را جبران کنیم و به شرایط بهتری در این زمینه دست یابیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی نیز می‌گوید: گسترش سبد‌های معیشتی از چند قلم کالای ضروری به لوازم‌التحریر، تبلت و پوشاک از جمله اقدامات انجام شده به همت این سازمان در زمان شیوع ویروس کرونا بود.

طیران به اشتغالزایی، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، احداث و مرمت مسکن محرومین و ارائه آموزش‌های مختلف نیز اشاره کرد و تأکید می‌کند: همزمان با دعوت به کار گروه‌های جهادی و دانشجویان در گسترش دامنه فعالیت‌های سازمان، از فعالیت‌های ذاتی سازمان نیز غافل و دور نبودیم و ۳۳۸ پروژه عمرانی اجرا شد.

وی می‌افزاید: بخش اعظمی از فعالیت‌های سازمان در حوزه‌هایی مانند ساخت سیل‌بندها، مرمت مدارس، کتابخانه‌ها و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در سال گذشته انجام شد، اما مبنای فعالیت سازمان بر پایه قطع زنجیره کرونا و کنترل این بیماری است که در این زمینه از ظرفیت‌های مردم و گروه‌های جهادی استفاده شده و می‌شود.

به گفته این مسئول، تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی با انجام اقداماتی از قبیل ضدعفونی معابر و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک به خوبی توانستند بخشی از کمبود‌ها را رفع کنند. همکاری نخبگان در اختراع دستگاه‌های اکسیژن ساز سیار و رساندن آن به مرحله تولید و نیز دستیابی به فناوری‌های جدید در بخش کیت‌های تشخیصی و ثبت و تجاری‌سازی آن‌ها نیز قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت عرصه‌های مختلف عمرانی، آموزشی و... موضوع اشتغال و آب را اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی عنوان کرده و می‌گوید: توافقنامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغال در دست اجراست تا از این طریق بتوانیم برای گسترش کارگاه‌های اشتغال از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده کنیم.

طیران با اشاره به هدر رفت آب در حوزه‌های کشاورزی و شرب تصریح می‌کند: در بسیج سازندگی تلاش می‌کنیم این شبکه را به‌گونه‌ای احیا کنیم تا بتوانیم از اتلاف آب به‌خصوص در حوزه کشاورزی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به هدر رفت ۵۰ درصدی آب در حوزه کشاورزی تأکید می‌کند: بنا داریم با انجام اقدامات ساده بتوانیم شبکه انتقال آب را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا معادل مصرف آب شرب و صنعتی در استان صرفه‌جویی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار