کد خبر: 1044359
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
یک نکته جالب در مورد فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان اینکه منت حضور خود در انتخابات را هم سر نظام می‌گذارند! در واقع انتظار دارند هر آشوب و بلوایی در کشور برپا کنند و بعد هم همه کاندیداهایشان تأیید صلاحیت شوند. اخیراً اسماعیل گرامی مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب اعتماد ملی گفته : «اساساً در ایران دو رکن برای انتخابات داریم؛ یکی شورای نگهبان و دیگری رأی مردم که مهم‌ترین ارکان هستند که ما نامزدهایمان را باید با این ملاحظات معرفی کنیم. بر همین اساس حزب اعتماد ملی در آخرین جلسه جبهه اصلاحات مخالفت خود را با مباحثی که مطرح شد، اعلام کرد. حزب اعتماد ملی مخالف فعالیت جبهه اصلاحات قبل از اعلام نظر و تأیید صلاحیت توسط شورای نگهبان است. با این تفاسیر ما در این دوره اشتباه دوره گذشته را نخواهیم کرد و تصمیم داریم در صورتی که نامزدی نداشته باشیم، لیست ارائه ندهیم. این موضوع اساس یک اندیشه و فکر در جامعه و نظام سیاسی است و این حق هر حزبی است که در حالی وارد عرصه انتخابات شوند که آن حزب را به رسمیت بشناسند! اگر شورای نگهبان هیچ یک از اصلاح‌طلبان را تأیید صلاحیت نکرد نظام نیز نباید از ما توقع ارائه لیست داشته باشد.»

طبیعتاً این حق هر سیستمی است که اگر توسط جریان یا حزبی به رسمیت شناخته نشد، اجازه ورود به سیستم را به آن جریان و حزب ندهد. کارنامه حزب اعتماد ملی و دبیر کل محصورش در فتنه ۸۸ روشن بود و طبیعی است که برای ورود برخی مهره‌های آنان به انتخابات سخت‌گیری شود. بعید است نظام هم توقع و انتظاری از آنان داشته باشد و همین که فتنه برپا نکنند، کفایت می‌کند.

او در ادامه گفته: «نامزد‌های غیر اصلاح‌طلب ثابت کردند که به عهد و پیمان خود وفادار نیستند و آقای روحانی پس از اینکه رأی خود را از اصلاح طلبان گرفت به آن‌ها پشت کرد و این باعث ناامیدی مردم شد. ما نامزد نداشته باشیم بهتر از این است که از نامزدی حمایت کنیم که اصلاح طلب نیست.»

اصلاح‌طلبان چه برنامه‌ای برای معیشت مردم و مسکن و بازار ارز و سکه داشتند که اجرایی نشد؟ چه کاری را می‌خواستند بکنند که جهانگیری در دولت نکرد؟ و کدام برنامه سیاست خارجه را داشتند که با ظریف اجرایی نشد؟ دعوای سهم خواهی اصلاح‌طلبان با روحانی بحثی جداست؛ اما نکته آن است که روحانی دقیقاً مثل یک اصلاح‌طلب عمل کرد. حال اینکه اصولگرا بود یا اصلاح‌طلب و یا هویت سیاسی او تابع منافع زمانی بود، بحث دیگری است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
1
1
همین که فتنه نکنید، کافی ا‌ست!

امیدوار بود آدمى به خیر کسان.
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار