کد خبر: 1044358
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
علیرضا بهشتی، فعال سیاسی اصلاح طلب تمسک به تاکتیک تکرار توسط خاتمی را بدون مبنای هویتی و برنامه مشخص دانست. تاکتیک تکرار اشاره به ویدئوی تبلیغی محمد خاتمی در اردیبهشت ۹۶ برای تشویق رأی دادن به حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دارد که گفت رأیش در سال ۹۲ را اکنون تکرار می‌کند و از مردم خواست آنان هم رأی سال ۹۲ خود را تکرار کنند.

بهشتی در مصاحبه با روزنامه شرق می‌گوید: «آقای روحانی با تابلوی اصلاح‌طلبی به میدان مبارزه انتخاباتی نیامد و در طول حیات سیاسی‌اش هیچ‌زمانی ادعای اصلاح‌طلبی هم نداشته است. با همه احترام و ارزشی که برای آقای خاتمی قائل هستم، باید عرض کنم تمسک به تاکتیک «تکرار» نه مبنای هویتی معینی داشت، نه پشتوانه برنامه‌ای مشخصی داشت و نه جز کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان، سود دیگری در بر داشت. این سخن که اصلاح‌طلبان چه بخواهند چه نخواهند کارنامه دولت آقای روحانی به حساب‌شان گذاشته می‌شود، منعکس‌کننده یک واقعیت است».

آن دسته از اصلاح‌طلبان که نگاه واقع بینانه به قضایا دارند و یا به خاطر بازی‌های سیاسی تلاش نمی‌کنند حقیقت را کتمان کرده و تحلیلی خلاف واقع به مردم ارائه بدهند، اذعان دارند که کارنامه روحانی به حساب اصلاح‌طلبان گذاشته می‌شود. هم از این روست که گاه به تخطئه حمایت خاتمی از روحانی می‌پردازند و آن را باعث کاهش سرمایه اصلاحات می‌دانند که نادرست هم نیست..، اما یک نکته را فراموش کرده‌اند؛ آیا اصلاح‌طلبان فردی کارآمد داشتند که بتوانند رقیب روحانی قرار دهند؟ به نظر می‌رسد در این بخش هم بهتر است واقع بینانه نگاه کنند و ببینند که اصلاحات دستش از نیرو‌های کارآمد و دارای ایده و برنامه‌های جدید خالی بود. اشکال زیربنای‌تر از حمایت از روحانی ا‌ست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
1
0
خلق را تقلیدشان بر باد داد
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار