کد خبر: 1043509
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
امروز در دنیا آن کشور‌هایی که جمعیّت‌های زیادی دارند، به برکت آن، به خیلی امکانات دست یافته‌اند؛ چین یک نمونه است، هند یک نمونه است؛ اینکه من تکرار می‌کنم، تأکید می‌کنم، به خاطر این است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از زوج‌های جوان در فروردین ماه ۹۸ آمده است:

"این حدیثی که من خواندم از قول پیغمبر اکرم که «تَناکَحوا تَناسَلوا تَکثُروا»، خدای متعال از مسلمان‌ها خواسته که زیاد بشوند، افزایش پیدا کنند؛ واقعاً هم این جور است که اگر چنانچه عدد ملّت مسلمان ــ حالا در یک کشور اسلامی مثل کشور ایران یا در فضای اسلامی مثل امّت اسلامی ــ زیاد باشد، این زمینه و امکان برای رشد و تعالی در آن‌ها وجود دارد.

یعنی وقتی که عدّه زیاد است، افراد صالح در آن قهراً زیادترند، توانایی‌ها قهراً بیشتر است، نیروی انسانی قهراً راقی‌تر است؛ این، چون طبیعی است اگر چنانچه جمعیّت زیاد باشد، جمعیّت کم، مقهور واقع می‌شود.

امروز در دنیا آن کشور‌هایی که جمعیّت‌های زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافته‌اند؛ چین یک نمونه است، هند یک نمونه است؛ با اینکه مشکلاتی هم دارند، امّا در عین حال خود این جمعیّت زیاد به عنوان یک ارزش اجتماعی، ارزش سیاسی، یک ارزش بین‌المللی برای آن‌ها توانسته موفّقیّت‌هایی را به وجود بیاورد، بنا بر این نسل باید افزایش پیدا کند؛ اینکه من تکرار می‌کنم، تأکید می‌کنم، به خاطر این است.

به هر حال افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ دربیاید؛ شما ببینید، در بعضی از کشور‌های غربی ــ مثلاً در آمریکا ــ خانواده‌ای پانزده تا بچّه دارند، بیست تا بچّه دارند و از این قبیل، تشویق [هم]می‌شوند و هیچ کس مذمّتشان نمی‌کند، امّا نوبت به کشور ما که می‌رسد، این طرف قضیّه تشویق می‌شود، [یعنی]کم‌فرزندی و مانند اینها. "
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
فرمایشات رهبرعزیزبسیاردرست ومنطقی است خداوندمتعال ایشان راحفظ ویاری نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار