کد خبر: 1043489
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
در گفت‌و‌گوی «جوان» با هرمز شجاعی‌مهر مطرح شد
در کنار سریال‌سازی سرگرم‌کننده برای تلویزیون باید وجه خانوادگی را جدی گرفت تا به لحاظ فرهنگی نیز تأثیرگذار بود و معتقدم این وجه در سریال‌سازی مورد غفلت است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: هرمز شجاعی‌مهر مجری باسابقه تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: به نظرم با وجود افت کیفیت آثار نمایشی در یک سال اخیر چند سریال خوب و باکیفیت روی آنتن پخش رفته است و، چون مردم علاقه زیادی به سریال دیدن دارند، بنابراین تولید سریال در هر زمانی، توجیه‌پذیر است. شجاعی‌مهر ادامه داد: در ایام مختلف سال سوای جذابیت دیدن سریال، معتقدم باید مباحث فرهنگی و شور زندگی خانوادگی هم در دستور کار برنامه‌سازان قرار گیرد که باعث تنوعی نسبی در محتوا‌های تلویزیون شود. این مجری باسابقه تلویزیون درباره چگونگی تولید مسابقات جذاب برای رادیو یا تلویزیون گفت: بهترین حالت آن است که تولید مسابقات با بالا بردن بار آموزشی همراه باشد، یعنی سؤالات طوری طراحی شود که مخاطب با نکات به‌دردبخور آشنایی پیدا کند. شجاعی‌مهر با اشاره به یکی از مسابقات تلویزیون گفت: مسابقه «ایران» که از شبکه اول روی آنتن می‌رود با اجرای خوب سعید شیخ‌زاده توانسته سطح کیفی کلی مسابقات تلویزیون را افزایش دهد و مخاطبان خوبی جلب کند، چون هم مجری مسلطی دارد و هم طراحی سؤالات برنامه مناسب بوده است.

هرمز شجاعی‌مهر پیشنهاداتش پیرامون افزایش کیفی سطح برنامه‌های گفت‌وگومحور را اینچنین مطرح کرد: باید کاری کرد که مسابقات هم سرگرم‌سازی داشته باشند و هم ارتباط با بیننده کاملاً مستقیم و بدون واسطه باشد؛ بیننده‌ای که در نقاط دور از پایتخت است به‌واسطه همین برنامه‌ها می‌تواند دورنمایی کلی از مسائل مختلف داشته باشد.

وی ادامه داد: معتقدم یک برنامه خوب کارشناسی اگر مؤلفه‌های نمایشی خوبی داشته باشد، تأثیرگذاری بهتری نیز خواهد داشت، برای مثال برنامه‌هایی که در حیطه ارائه اطلاعات پزشکی یا مشاوره‌های درمانی هستند، حساسیت خاص خود را دارند و باید از کارشناسانی بهره گرفت که در نوع خود بهترین هستند. کارشناسان هم باید توجیه باشند که به پرسش‌های بیننده به بهترین شکل، پاسخ دهند. هرمز شجاعی‌مهر درباره شیوه اجرا در برنامه‌های کارشناس‌محور گفت: مجریان خیلی حواسشان جمع باشد که ارتباط لازم میان مخاطب و کارشناس را برقرار کنند و در مواقع ضروری به ارائه بهتر مباحث کمک کنند و به سمت تکامل مباحث بروند و کاری کنند که به تمام پرسش‌های مخاطب پاسخ داده شود. این مجری باسابقه تلویزیون تأکید کرد: اگر در تمام وجوه تولید یک برنامه تلویزیونی بر وجه خانوادگی آن تأکید کنیم مطمئناً کیفیت بالا می‌رود، چون تلویزیون تنها رسانه‌ای است که مخاطبش تمام اعضای خانواده‌های ایرانی هستند و خانواده‌ها دوست دارند تلویزیون در تولیدات مختلف واقعاً خانوادگی باشد و بر اهمیت خانواده ارج نهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار