کد خبر: 1042999
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ با شناسایی۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور رکورد تازه‌ای از تعداد مبتلایان به کرونا ثبت شد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته با شناسایی ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور رکورد تعداد مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع کرونا در کشور شکسته شد. الگوی غالب کرونا در کشور نوع جهش‌یافته آن است و همین مسئله مدیریت اوضاع را سخت‌تر می‌کند. در پایتخت در دومین روز اعلام وضعیت قرمز، ۱۰۳ بیمارستان از مجموع ۱۷۵ بیمارستان استان تهران درگیر کرونا هستند. وسایل حمل و نقل عمومی همچنان یکی از اصلی‌ترین کانون‌های انتشار بیماری است و همین مسئله ستاد مقابله با کرونا را در کلانشهر تهران بر آن داشته تا برای مدیریت شرایط اضطراری موجود پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای تا ۱۰ روزه پایتخت را به رئیس‌جمهور ارائه کنند. حالا بناست تا همچون گذشته یک‌بار دیگر بسیج و سپاه هم با درخواست وزیر بهداشت به میدان مدیریت موج تازه کرونا بیایند. بر این اساس روز گذشته طبق فرمان سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرر شد مرحله جدید طرح شهید سلیمانی پس از سکون جمعیت سیال و فراهم شدن شرایط، با اجرای سناریو‌های بازنگری شده برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ با شناسایی۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور رکورد تازه‌ای از تعداد مبتلایان به کرونا ثبت شد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

در همین زمان، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

تا کنون یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۹ نفر از بیماران بهبود‌یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۴ هزار و ۱۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۸۸ شهرستان قرمز و ۱۳۹ شهرستان نارنجی هستند. همچنین ۱۹۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

رکورد بیماران بستری در پایتخت شکسته شد

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با تأکید بر اینکه الگوی غالب کرونا در کشور نوع جهش‌یافته آن است، گفت: «در حال حاضر ۱۰۳ بیمارستان در استان تهران درگیر کرونا هستند و ناچاریم با لغو خدمات درمانی الکتیو در مراکز درمانی اصلی، ظرفیت بیشتری برای رسیدگی به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.»

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به وقوع سناریویی تلخ در پی جدی نگرفتن توصیه‌های بهداشتی، از ثبت رکورد بی‌سابقه در بستری‌های کرونا در تهران خبر داد. به گفته وی میزان بستری بیماران کرونایی به ۴ هزار و ۴۰۰ تخت در استان تهران رسیده و یک هزار و ۱۲۰ نفر از این بیماران یعنی حدود ۲۵ درصد آن‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه هستند. زالی با اشاره به میزان بستری یک هزار و ۱۰۰ بیمار در روز جاری خاطرنشان کرد: «در ۱۴ ماه گذشته چنین رکوردی در استان تهران ثبت نشده‌بود که نشانه نگران‌کننده‌ای برای روز‌های آینده است.»

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: «پیشنهاد ما برای گذر از این بحران، تعطیلی یک هفته تا ۱۰ روزه استان تهران است و آن را به معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور و وزیر بهداشت اعلام کرده‌ایم.»

خیز دوباره سپاه و بسیج برای اجرای دور جدید طرح شهید سلیمانی

با قرمز و نارنجی‌شدن بیش از نیمی از نقشه کشورمان سعید نمکی وزیر بهداشت یک‌بار دیگر دست به دامان سپاه و بسیج شد تا برای مدیریت وضعیت پیش آمده وارد میدان شوند. در پی نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از دستور سرلشکر حسین سلامی به رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان سپاه‌های استانی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و معاونت بهداشت، سلامت و دفاع زیستی سپاه در اجابت درخواست وزیر بهداشت خبر داد.

به گفته وی با توجه به موج جدید بیماری و گستردگی، شیوع و ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور و اجتناب‌ناپذیری تمهیدات مناسب و جدی برای مقابله و مدیریت مؤثر اقدامات، با ابلاغ سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرر گردید، مرحله جدید طرح شهید سلیمانی پس از سکون جمعیت سیال و فراهم شدن شرایط، اجرای سناریو‌های بازنگری شده برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

شریف افزود: «بر این اساس شناسایی خانه‌به‌خانه و محله‌محور موارد ابتلا به کرونا توسط تیم‌های تخصصی پزشکی بسیج در چارچوب تعیین‌شده وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی با مشارکت مردم در اقصی نقاط میهن اسلامی آغاز خواهد شد و امیدواریم با الطاف الهی و همکاری‌های مردم در حداقل زمان ممکن، کنترل موج چهارم بیماری کووید ۱۹، قطع زنجیره انتقال، کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر و آسیب مجدداً حاصل شود.»

فعال شدن سپاه و بسیج برای کمک‌های مؤمنانه

سخنگوی سپاه پاسداران همچنین فعال شدن مجدد تیم‌های حمایتی سپاه و بسیج برای تأمین و توزیع کمک‌های مؤمنانه به جمعیت آسیب‌پذیر را از دیگر دستورات اخیر فرمانده کل سپاه به فرماندهان و مسئولان رده‌های سپاه برشمرد و تصریح کرد: «با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور، ظرفیت‌ها و تیم‌های حمایتی مربوط کمک‌های مؤمنانه با حضور پاسداران، بسیجیان و داوطلبین مردمی مجدداً در سراسر کشور فعال و در کنار سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها به حمایت از آسیب‌دیدگان و نیازمندان می‌پردازند.»

وی طرح شهید سلیمانی را موجب ارتقای جایگاه و موقعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا دانست و اظهار امیدواری کرد عزم، اراده، همکاری و هم‌افزایی مثال‌زدنی موجود نزد دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های فعال در این عرصه به زودی شرایط قابل‌قبولی در مهار، کنترل و مدیریت بیماری را رقم بزند.

سردار شریف در پایان با تأکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مدیریت و بازگشت وضعیت قابل مدیریت و رضایت‌بخش گذشته خاطر نشان کرد: «در صورت لزوم ظرفیت‌های نقاهتگاهی سپاه و بسیج با اعلام نیاز ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز مجدداً فعال و به ارائه خدمات خواهند پرداخت.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
1
اگر متوجه شدید چرا دولت محترم علی رغم تاکید وزیر بهداشت مبنی بر ممنوعیت سفر در ایام نوروز این ممنوعیت را انجام نداد و بحرانی جدید را عامل شد خیلی چیزهای دیگر روشن خواهد شد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار