کد خبر: 1042537
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد ابتلا به کرونا و بستری مبتلایان بسیار شدید است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ایرج حریرچی اظهار داشت: در پیک‌های قبلی بیماری در برخی استان‌ها اوج می‌گرفت و در برخی استان نزولی می‌شد، اما اکنون به جز خوزستان موارد ابتلاء در همه استان‌ها به ویژه استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، کردستان، بوشهر، هرمزگان، ایلام، البرز و قزوین صعودی است.

وی گفت: روند افزایش بستری نیز در مقایسه با دو سه هفته گذشته دو برابر شده است.

او با بیان اینکه شتاب موج چهارم کرونا به رعایت دستورالعمل‌ها و اعمال محدودیت‌ها بستگی دارد افزود: اگر مردم رعایت نکنند بهار سختی در پیش رو داریم.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عامل اصلی موج چهارم کرونا افزایش ترددها، سفر‌های نوروزی، دورهمی ها، حضور در رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۸۳ درصد به ۵۶ درصد است.

حریرچی ادامه داد: در هفتم بهمن ۳۰۱ شهر آبی داشتیم، اما با کاهش ۹۰ درصدی شهر‌های آبی اکنون فقط ۳۷ شهر از نظر شیوع کرونا رنگ آبی دارد و ۱۸ شهر نارنجی در هفتم بهمن اکنون در مجموع به ۱۶۵ شهر نارنجی و قرمز تبدیل شده است. در هفتم بهمن شهر قرمز نداشتیم.

وی افزود: سفر‌های نوروزی در مراجعات بیماران سرپایی اثر خود را نشان داده است و امروز نتیجه تست کرونای ۱۱ هزار و ۳۰۰ مورد سرپایی مثبت بود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد قابل توجهی نیز تست نشدند یا تست آن‌ها کاذب منفی بوده است.

حریرچی افزود: موارد بستری و فوت به دلیل سفر‌های نوروزی به ترتیب دو تا سه و چهار تا شش هفته آینده مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان به کمک ما در مهار بیماری کرونا می‌آید ادامه داد: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود انتظار داریم اوج گیری بیماری کرونا کُند شود.

او افزود: تعداد مرگ و میر بر اساس افزایش آمار مبتلایان در چند هفته آینده صعودی خواهد بود البته سیستم مراقبتی ما در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر شده است.

وی گفت: میزان تردد اجتماعی در مقایسه با شرایط پیش از کرونا در شش ماه گذشته چهار تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

حریرچی اضافه کرد: با اینکه ۱۶ میلیون دانش آموز و معلم و چهار و نیم میلیون دانشجو تعطیل هستند و تردد شبانه و محدودیت تردد مناطق نارنجی و قرمز داریم، اما مردم این محدودیت‌ها را با رفت و آمد‌های دیگر جایگزین کرده‌اند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه موارد بستری و تست مثبت کرونا افزایش یافته و در برخی استان‌ها به ۵۰ درصد رسیده است در نشست فردا ستاد ملی مقابله با کرونا بر این اساس تصمیم‌گیری خواهد شد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار