کد خبر: 1040653
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
انصارالله: هیچ ابتکار عمل جدی برای صلح در یمن مطرح نشده است
مقامات امریکایی برخلاف ادعا‌های خود برای پایان دادن سریع به جنگ یمن، هیچ اقدامی برای توقف درگیری‌ها انجام نداده‌اند و آنگونه که عضو شورای عالی سیاسی انصارالله گفته تاکنون هیچ ابتکار عمل جدی برای دستیابی به صلح در این کشور به یمنی‌ها پیشنهاد نشده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که مقامات امریکا در هفته‌های اخیر بار‌ها از تلاش برای پایان دادن به بحران شش ساله یمن حرف می‌زده‌اند، اما اقدامی که نشان دهد امریکایی‌ها در این مسیر جدی هستند، وجود ندارد. محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله روز چهارشنبه در سخنانی درباره امکان گفتگو با شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات اظهار کرد: «انصارالله تنها با کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز مذاکره خواهد کرد چراکه آن‌ها تصمیم‌گیرنده هستند و ما با مزدوران داخلی تحت امر آن‌ها مذاکره‌ای نخواهیم کرد و ما این را در سند جامع حل و فصل بحران یمن مطرح کردیم.» به گزارش شبکه المیادین، الحوثی گفت: کسی که برای ملت و میهنش بجنگد، متجاوز را نخواهد پذیرفت که سرباز جنگنده خارجی باشد و به عبارت دیگر به عقیده ما آن‌ها صاحبان اصلی تصمیم‌گیری نیستند تا در این باره صحبت شود.» وی همچنین درباره اظهارات مقامات واشنگتن برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن نیز تأکید کرد: «تا امروز هیچ ابتکار عملی جدی برای صلح در یمن مطرح نشده است و با تمامی ابتکار عمل‌های پیشنهادی انصارالله نیز مخالفت شده است.» این اظهارات در حالی است که مقامات کاخ سفید اخیراً از تمایل خود و عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ یمن سخن گفته‌اند ولی ظاهراً این لفاظی‌ها تنها برای مانع‌تراشی در مسیر پیشروی انصارالله و ارتش یمن در مقابل مزدوران سعودی در استان مأرب است تا جلوی پیروزی انصارالله را بگیرند. امریکایی‌ها از انصارالله درخواست کرده‌اند برای رسیدن به راه حل جدید، حملات موشکی به خاک عربستان را متوقف کند، اما این درخواست با مخالفت یمنی‌ها مواجه شده است و رهبران انصارالله هشدار داده‌اند تا زمانی که حملات ائتلاف سعودی ادامه دارد، خاک متجاوزان از موشک‌های یمن در امان نخواهد ماند.

محمد علی الحوثی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بر توقف تجاوز و محاصره یمن پیش از آغاز مذاکرات صلح تأکید کرد. وی گفت: «انصارالله آماده جنگ و ادامه درگیری است، اما ما موافق صلح هستیم. همه مسائل قابل حل و فصل کردن از طریق مذاکرات صلح است.» الحوثی در مورد درگیری‌ها درباره تحولات میدانی در مأرب نیز تصریح کرد: «نبرد در مرز‌های مأرب موضوع جدیدی نیست و این نبرد از زمان آغاز عملیات ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن تا بدین لحظه ادامه داشته است.» وی افزود: «دشمنان یمن تلاش دارند چنین وانمود کنند که عملیات مأرب جدای از جنگ یمن است و این ارتش و کمیته‌های مردمی هستند که در ابتدا به مأرب حمله کرده‌اند، در حالی که نیرو‌های دولت صنعا تلاش دارند مأرب را از اشغال ائتلاف سعودی آزاد کنند.» کمیته‌های مردمی یمن در روز‌های گذشته موفقیت‌های بزرگی در مأرب به دست آورده‌اند و با آزادسازی این منطقه استراتژیک، راه برای آزادسازی استان نفت‌خیز حضرموت که در اشغال تروریست‌هاست، فراهم می‌شود. به همین خاطر امریکا به دنبال توقف جنگ در مأرب برای دادن تنفسی موقت به متحدانش است تا بار دیگر تجدید قوا کرده و این استان را تحت کنترل خود داشته باشند.

شکایت عربستان از انصارالله!

طنز روزگار این است که رژیم عربستان سعودی که با کمک متحدانش به مدت شش سال ملت مظلوم یمن را بمباران می‌کنند، پس از حملات موشکی یمنی‌ها به خاک این کشور، از انصارالله به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس» عبدالله بن یحیی المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل روز چهارشنبه در پیامی به شورای امنیت بنا به دستور دولت ریاض از عملیات نظامی انصارالله علیه این کشور شکایت کرد. المعلمی گفت: با وجودی که شورای امنیت تداوم حملات انصارالله به عربستان را محکوم کرده و از این جنبش خواسته بدون پیش‌شرط، فوراً حملاتش را متوقف کند، اما حوثی‌ها (انصارالله) به نقض قوانین بین‌المللی انسانی ادامه می‌دهند! وی گفت: عربستان «حق خود را در حفاظت از شهروندان مطابق تعهدات خود براساس قوانین بین‌المللی محفوظ می‌دارد.» این سخنان در حالی مطرح می‌شوند که عربستان روزانه با حملات مکرر به یمن جان غیرنظامیان یمنی را به خطر می‌اندازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار