کد خبر: 1040367
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
انتخاب شهره موسوی مدیر یک شــرکت هرمی به عنوان نایب‌رئیس بانوان، حیدر بهاروند متهم پرونده ویلموتس به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی و خطیر مدیر محروم فوتبال به عنوان دبیرکل نشان می‌دهد عزیزی‌خادم برخلاف صحبت‌هایش اراده‌ای برای مبارزه با فساد ندارد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: گویا در دوره جدید هم قرار است در بر همان پاشنه سابق بچرخد و انتصاب‌های شروع کار رئیس جدید فوتبال خیلی‌ها را از تغییر ناامید کرده است. انتخاب‌هایی که بار دیگر قرار است فوتبال را مهمان افراد مسئله‌دار کند، مدیرانی پرحاشیه و پرونده‌دار که گویا قرار است در دور تازه فدراسیون هم برای‌شان فرش قرمز پهن شود، آن هم در شرایطی که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم روز یک‌شنبه وقتی توانست رأی اکثریت مجمع فدراسیون فوتبال را بگیرد، وعده تحول داد و گفت که تغییرات زیادی در راه است، مثل یک خانه‌تکانی، اما اولین انتخاب‌هایش در فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که نه خبری از تغییر است و نه تحولی که بتوان به آن امید بست.

متهم پرونده ویلموتس دست راست رئیس جدید

ماندن حیدر بهاروند یکی از تصمیمات قابل تأمل رئیس جدید فدراسیون فوتبال است. مدیر بازنشسته‌ای که نامش در بین متهمان پرونده ویلموتس دیده می‌شود و برای انتخابات ردصلاحیت شده بود. در حالی بهاروند با حکم عزیزی‌خادم به عنوان سرپرست پست نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال ماندنی شده است که گفته می‌شود او بار دیگر قرار است رئیس سازمان لیگ شود تا با وجود تمام حاشیه‌ها و پرونده باز قضایی همچنان در سیستم مدیریتی فدراسیون فوتبال حضوری فعال داشته باشد. بهاروند به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در دوره گذشته یکی از هشت متهم پرونده حیف و میل بیت‌المال با ویلموتس گیت است که در صورت تأیید حکم فیفا باید ۶ میلیون یورو به این مربی بلژیکی که دستاوردش سخت‌تر شدن کار صعود به جام جهانی در همین مرحله اول انتخابی است، پرداخت شود. برای بهاروند، مهدی تاج و دیگر اعضای هیئت رئیسه پرونده‌ای در این رابطه در دادسرا تشکیل شده و این افراد باید پاسخگوی این ضرر هنگفت باشند.

علاوه بر این بهاروند یکی از مدیران بازنشسته است که در یک دهن‌کجی آشکار به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان همچنان به فعالیت در فدراسیون فوتبال ادامه می‌دهد. با وجود پرونده باز قضایی بهاروند در دادسرا و همچنین بازنشسته بودنش، اما عزیزی‌خادم در یکی از اولین تصمیم‌هایش پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به بهاروند حکم داده تا این مدیر خبرساز در فوتبال همچنان حضور داشته باشد.

البته اگر پشت پرده انتخاب عزیزی‌خادم را مرور کنیم، می‌توانیم به خوبی دریابیم که چرا عزیزی‌خادم با وجود تمام حواشی و سوءمدیریت‌هایی که در دوره سابق فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده، همچنان قصد دارد از بهاروند در فدراسیون فوتبال استفاده کند. باید به دی‌ماه برگردیم، روز‌هایی که نامزد‌های انتخابات فوتبال به خیابان سئول جنوبی رفتند و فرم‌های ثبت‌نام را پر کردند. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و حیدر بهاروند در حالی هر دو برای پست ریاست ثبت‌نام کردند که عزیزی‌خادم، بهاروند را و بهاروند، عزیزی‌خادم را به عنوان نایب‌رئیس اول خود معرفی کرده بودند. مسئله‌ای که نشان از ائتلاف این دو مدیر در انتخابات پیش‌روی فوتبال داشت. بهاروند اگرچه ردصلاحیت شد و نتوانست در انتخابات شرکت کند، اما با توجه به نفوذی که در هیئت‌های استانی و باشگاه‌ها داشت به جمع کردن رأی برای عزیزی‌خادم پرداخت تا رئیس جدید هم تلاش‌های او را با دادن حکم سرپرست نایب‌رئیسی و حکم احتمالی رئیس سازمان لیگ جبران کند!

پای هرمی‌ها به فدراسیون هم رسید

شهره موسوی یکی دیگر از انتخاب‌های جنجالی عزیزی‌خادم برای فدراسیون فوتبال است. او مدیر پیشنهادی عزیزی‌خادم برای پست نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون بود که توانست از مجمع رأی بگیرد و جایگزین لیلا صوفی‌زاده شود. نام موسوی در فوتبال به واسطه مدیرعاملی باشگاه بادران در سال‌های اخیر سر زبان‌ها افتاده است. موسوی در مجموعه بادران که یک شبکه هرمی بازاریابی است، فعالیت می‌کند و مدیر‌عامل شرکت هرمی شبکه بادران گستران است.

این شرکت هرمی یک باشگاه فوتبال در سال ۹۴ تأسیس کرد و با خرید امتیاز تیم دسته دومی ایران‌جوان خورموج فعالیتش را در فوتبال آغاز کرد و در سال ۹۵ با خرید امتیاز تیم باشگاه پارسه در لیگ دسته اول حضور پیدا کرد، اما در چهار فصل گذشته نتوانسته به لیگ برتر صعود کند. شهره موسوی، مدیرعاملی این باشگاه را برعهده دارد که مدیرانش سال ۹۶ مدعی شده بودند می‌خواهند بزرگ‌ترین ورزشگاه جهان را با ظرفیت ۱۶۰ هزار نفر بسازند، ولی با گذشته سه سال زمین این ورزشگاه تبدیل به خوابگاه اعضای این شرکت هرمی شده است!

موسوی در حالی قرار است به عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال فعالیت کند که حضورش در یک شرکت هرمی یکی از نقاط سیاه پرونده مدیریتی او به شمار می‌رود، شرکت‌هایی که از آن‌ها به عنوان غده‌های سرطانی اقتصاد کشور نام برده می‌شود و با وجود غیرشرعی بودن، فعالیت این شرکت‌ها که ضرر جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور و خانواده‌ها زده است، ادامه دارد. حالا یک مدیر از دل این شرکت هرمی با حکم عزیزی‌خادم به ساختمان فدراسیون فوتبال راه پیدا کرده است.

بازگشت بزن‌بهادر

یکی از جنجالی‌ترین تصمیمات عزیزی‌خادم زدن حکم برای علی خطیر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال است. خطیر که در مقاطعی به عنوان معاون دبیرکل فدراسیون فعالیت می‌کرد در دو سال گذشته یکی از پرحاشیه‌ترین مدیران فوتبال بوده است که سبب شده نهاد‌های امنیتی هم به حضور او حساس شوند. از دعوا و درگیری با دستیار کی‌روش و علیرضا حقیقی گرفته تا ردپایش در شکست باشگاه‌های ایرانی در فیفا در پرونده‌های شکایت بازیکنان خارجی از جمله حواشی این مدیر جنجالی است.

جنجال‌های خطیر سبب شد شهریور امسال سایت رسمی فدراسیون فوتبال، خبر از محرومیت او از هرگونه فعالیت در زمینه فوتبال و حضور در ورزشگاه‌ها بدهد: «علی خطیر، معاون پیشین باشگاه استقلال به‌خاطر نقض قوانین و مقررات که به تمامیت و اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد کرده است، مستنداً به مواد ۲۳ و ۶۵ آیین‌نامه کمیته اخلاق دستور موقت مبنی بر منع فعالیت نامبرده در حوزه فوتبال صادر و اعلام می‌شود.» حالا با وجود محرومیت این مدیر پرحاشیه، گویا عزیزی‌خادم قصد دارد از او در فدراسیون استفاده کند تا مانند حکم‌هایش برای بهاروند و موسوی نشان دهد که صحبت‌هایش درباره قانون‌گرایی و مبارزه با فساد حداقل در همین شروع کار شعاری بیش نبوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار