کد خبر: 1039166
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
محقق مازندرانی موفق به تولید نرم‌افزار تبدیل متن و گفتار به زبان اشاره ویژه ناشنوایان شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد امیری اظهار کرد: با استفاده از این نرم‌افزار و اپلیکیشن آن امکان تبدیل متن و تصویر به زبان اشاره فراهم شده است.

وی تصریح کرد: اپلیکیشنی طراحی کردیم که ناشنوا هم می‌تواند متن را بنویسید و تبدیل به زبان اشاره کند و هم می‌تواند طرف مقابل که حرف می‌زند صدا را تبدیل به زبان اشاره کند.

این نخبه مازندرانی با اعلام اینکه این نرم‌افزار به صورت اپلیکیشن قابلیت نصب روی گوشی را دارد، افزود: ناشنوا مانند میکروفن گوشی را سمت مخاطب خویش قرار می‌دهد و مطالب مطرح شده به صورت زبان اشاره در اختیار ناشنوا قرار می‌گیرد. امیری با اعلام اینکه این اپلیکشین در حال حاضر در مرحله تولید قرار دارد، گفت: این وسیله به زودی در فروشگاه‌های اینترنتی قابل دریافت خواهد بود. وی اضافه کرد: سه نفره در مدت ۵/ ۱ سال برای تولید این نرم‌افزار کار کرده و در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم. این نخبه مازندرانی درباره قیمت تمام شده برای افراد نیازمند این اپلیکیشن افزود: برای مصرف‌کننده قیمت زیر ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته‌ایم. وی درباره میزان استقبال از این نرم‌افزار در کشور بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار نفر ناشنوا در کشور داریم که اگر ۲۰ درصد افراد استقبال کنند بخش عمده‌ای از تولیدات ما به فروش می‌رسد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا این نرم‌افزار مشابه خارجی دارد، گفت: مشابه خارجی وجود دارد، اما به صورت فارسی وجود ندارد، از طرفی زبان اشاره در زبان‌های رسمی دنیا متفاوت است. این نخبه مازندرانی با اعلام اینکه این نرم‌افزار توسط مدرسان برجسته کشور به تأیید رسیده است، گفت: گوینده خبر صدا و سیما به عنوان مشاور در کنار طرح ما همکاری لازم را با ما داشته است. امیری با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی بسیج علمی مازندران گفت: کمک‌های این مجموعه پشتوانه مناسبی برای ما بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار